افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

تمامی پرداخت های دولتی به دستگاه ها به صورت اعتباری انجام می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 31189
تمامی پرداخت های دولتی به دستگاه ها به صورت اعتباری انجام می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زنگنه در تشریح جلسه امروز کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: اصلاح ساختار بودجه یکی از اصلاحات اساسی مورد نیاز کشور و تاکید رهبری است که دولت در فصل سوم آورده است. از لایحه طرح در این بخش موضوعاتی مانند هزینه های دولت، تملک کالاهای سرمایه ای، مشارکت […]

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زنگنه در تشریح جلسه امروز کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: اصلاح ساختار بودجه یکی از اصلاحات اساسی مورد نیاز کشور و تاکید رهبری است که دولت در فصل سوم آورده است. از لایحه طرح در این بخش موضوعاتی مانند هزینه های دولت، تملک کالاهای سرمایه ای، مشارکت در تولید، ارتباط مالی دولت با نفت و همچنین تنظیم دستورات و جداول بودجه مورد توجه قرار گرفته است.

زنگنه ادامه داد: کمیسیون تلفیق در مصوبه ای به دولت دستور داد که لوایح و قوانین بودجه سنواتی با قوانین دائمی کشور و قانون برنامه توسعه مغایرت نداشته باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: یکی از موضوعات دیگر مربوط به پولی است که دولت به سازمان ها و نهادها می دهد اما ماه هاست که مسدود شده و به حساب بانکی موسسات واریز شده است. اگرچه دولت این مبالغ را پرداخت کرده است.

وی افزود: گاهی اوقات انحرافاتی به این معنا صورت می گیرد که این مبالغ خارج از حد خود هزینه می شود. در این موارد کمیسیون طی مصوبه ای دولت را موظف کرد که کلیه پرداختی ها به دستگاه ها را به صورت اعتباری انجام دهد تا دستگاه ها وجه نقدی به حساب خود واریز نکنند و مبالغ در حساب خزانه بلوکه شود و در مقابل آن. ، حساب اعتباری یا اعتبار الکترونیکی در اختیار دستگاه ها قرار می گیرد.

زنگنه تاکید کرد: با این کار عملا پول از بیت المال مستقیم به حساب می آید. z سود نهایی وارد شده و از بسیاری انحرافات بودجه ای جلوگیری می شود، همچنین مانعی برای ایجاد نقدینگی توسط بانک ها است. در نهایت، هزینه های دولت برای تامین مالی کاهش خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=31189

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.