افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

چمن آزادی به تخت منتقل می شود! / رفعتی: اگر پرسپولیس و استقلال پول بدهند مشکل دروازه تختی حل می شود – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 311843
چمن آزادی به تخت منتقل می شود!  / رفعتی: اگر پرسپولیس و استقلال پول بدهند مشکل دروازه تختی حل می شود – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

دبیر ستاد عادی سازی ورزشگاه گفت: مشکل اصلی ورزشگاه تختی زمین و دروازه است.بیست و چهارمین دوره لیگ دسته یک فوتبال از چهارم مردادماه آغاز می شود و مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در تلاش هستند تا ورزشگاه تختی را برای دیدارهای خانگی استقلال و پرسپولیس در هفته های ابتدایی لیگ آماده کنند. ورزشگاه […]

دبیر ستاد عادی سازی ورزشگاه گفت: مشکل اصلی ورزشگاه تختی زمین و دروازه است.
بیست و چهارمین دوره لیگ دسته یک فوتبال از چهارم مردادماه آغاز می شود و مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در تلاش هستند تا ورزشگاه تختی را برای دیدارهای خانگی استقلال و پرسپولیس در هفته های ابتدایی لیگ آماده کنند.

ورزشگاه آزادی در حال بازسازی است و امکان برگزاری مسابقات در این ورزشگاه وجود ندارد. در بازدید مسئولان ستاد استانداردسازی ورزشگاه ها مشخص شد چمن ورزشگاه تختی علیرغم کشت با مشکل مواجه است. در نهایت مقرر شد بخشی از زمین چمن ورزشگاه آزادی از خزانه این ورزشگاه به ورزشگاه تختی منتقل شود. پیمانکار چمن ورزشگاه آزادی نیز وظیفه آماده سازی چمن ورزشگاه تختی را بر عهده خواهد داشت.

با پرداخت هزینه اعلام شده از سوی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، ورزشگاه تختی در اختیار استقلال و پرسپولیس قرار می گیرد تا مشکلات چمن و دروازه ها برطرف شود. هر کدام از این تیم ها باید 17.5 میلیارد تومان بپردازند.

داود رفعتی درباره شرایط نامناسب ورزشگاه تختی تهران در فاصله 13 روز مانده به شروع لیگ برتر گفت: مشکل اصلی ورزشگاه مربوط به دروازه و چمن است. 2 روز پیش جلسه ای با حضور مدیر کل ورزش و جوانان تهران برگزار و مقرر شد 1500 متر زمین چمن به ورزشگاه بیاید. البته امکان جابجایی یا خرید این مقدار چمن از ورزشگاه آزادی به یک تخت وجود دارد.

وی افزود: پیمانکار ورزشگاه آزادی نیز با حضور در ورزشگاه تختی کار را انجام می دهد. همان پیمانکاری که بعد از بازی پرسپولیس و نصر در شرایطی که زمین در آن حالت بود مسئولیت بهبود زمین را بر عهده گرفت و در بازی نساجی مقابل الهلال در کمترین زمان ممکن شرایط خوبی را برای زمین ایجاد کرد. او کار خود را خوب بلد است.

دبیر ستاد عادی سازی ورزشگاه تصریح کرد: مشکل بعدی ورزشگاه تختی مربوط به دروازه ها است. تا امروز قرار بود استقلال و پرسپولیس هرکدام 17.5 میلیارد به ورزشگاه تختی کمک کنند اما این کار تاکنون انجام نشده است. دیشب با رضا درویش صحبت کردم و او به من گفت شنبه پول را واریز می کنیم. فرشید سمیعی هم اکنون در ترکیه به سر می برد و در تلاش هستم تا بر اساس گفتگو با مدیرعامل استقلال وضعیت پرداختی این باشگاه را فردا مشخص کنم. سایر کارهای مربوط به ورزشگاه تختی در حال انجام است. داشتن پیست تارتان الزامی نیست. نیازمندی ها شامل نور، ورودی و خروجی تیم، رختکن، اتاق VAR، ورودی اتوبوس تیم و غیره است.

دبیر هیأت استانی با بیان اینکه اگرچه نام ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برای میزبانی استقلال و پرسپولیس مطرح شده بود، اعلام کرد که تاکنون اتفاقی در این زمینه نیفتاده است، توضیح داد: این مسائل بیشتر در رسانه ها. . ضمن اینکه باید ابتدا درخواست خود را به صورت کتبی به سازمان لیگ ارائه کنند تا آماده سازی ورزشگاه مورد ارزیابی قرار گیرد.

رفعتی درباره وضعیت عجیب سکوهای ورزشگاه تختی از جمله رویش گیاهان روی آن ها گفت: این مشکل به راحتی قابل حل است. پس از شستن و تمیز کردن صندلی ها، این بوش ها نیز جدا می شوند و کار سختی نیست. همچنین امکان روییدن چمن در حیاط منزل مسکونی وجود دارد و من آن را مشکل خاصی نمی بینم. مشکل اصلی چمن است که شروع به کار کرده اند و دریافت پول از سرخابی ها هم مشکل در را حل می کند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر این مبلغ پرداخت نشود تکلیف استقلال و پرسپولیس چه می شود، توضیح داد: اگر ورزشگاه آماده نباشد، سازمان لیگ تصمیم می گیرد که این تیم ها در کدام ورزشگاه بازی کنند. یک استادیوم جایگزین هم داریم. اگر ورزشگاه تختی نیامد، هنوز زمان داریم تا جایگزین آن را تعیین کنیم.

دبیر ستاد عادی سازی ورزشگاه با توجه به اینکه آیا ممکن است سازمان لیگ تصمیم بگیرد که دیدارهای این 2 تیم بدون تماشاگر در ورزشگاه تستردی برگزار شود، گفت: به هیچ وجه!

رفعتی در خصوص شرایط ورزشگاه شهرقدس گفت: در جلسه اخیر شهردار و اعضای شورای شهر شهرقدس حضور داشتند و امروز قرار است در این خصوص صحبت کنیم. قرار است این ورزشگاه در اختیار هواداران و تیم های چادرملو قرار گیرد و در صورت عدم دسترسی به ورزشگاه شهدا سازمان لیگ همچنان تصمیم به میزبانی این دو تیم خواهد گرفت.

دبیر عادی سازی ورزشگاه ها در خصوص تعداد ورزشگاه های آماده میزبانی لیگ گفت: تاکنون بین 12 تا 13 ورزشگاه آماده است. مثلاً دو ورزشگاه در تبریز و خوزستان یا تقریباً شش ورزشگاه در استان کرمان داریم. البته ورزشگاه غدیر اهواز را کنار بگذاریم اما شرایط ورزشگاه تختی آبادان و شهدای فولاد خوب است. ورزشگاه اراک آماده است.

رفعتی افزود: روز گذشته از ورزشگاه سردار آزادگان قزوین بازدید کردیم. مشکل این ورزشگاه نور این است که قول دادند هفته آینده درستش کنند. ما دوباره از آن بازدید خواهیم کرد و تجمل آن را می سنجیم. صندلی ها شماره گذاری می شوند. پارکینگ ها نیز باید آماده شوند. با رفع این موانع، مسابقات شمس آذر در این ورزشگاه برگزار می شود. در غیر این صورت مرحله جایگزین انتخاب خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت ورزشگاه ملی قائم شهر خاطرنشان کرد: کاری جز تخریب دیوار برای ورود اتوبوس ها به این ورزشگاه انجام نشده است و هنوز سقفی برای ورود اتوبوس ها نصب نکرده اند. باید شرایطی را برای ورود ایمن اتوبوس ایجاد کنند که انجام نداده اند مانند نصب گیت، گذاشتن ورودی بانوان، گیت VIP، جایگاه خبرنگاران و …. اگر این کارها در این هفته انجام شود، نساجی را دریافت می کنیم. در غیر این صورت طبق اعلام سازمان لیگ مسابقات نساجی خارج از استان برگزار می شود.

دبیر ستاد عادی سازی درباره ورزشگاه فولادشهر اظهار کرد: مسئولان این ورزشگاه هنوز به تماس های من پاسخ نداده اند اما طبق اطلاعات من هیچ کاری در این ورزشگاه انجام نشده است. این ورزشگاه نیز مانند تختی انزلی، وطنی قائمشهر و غدیر اهواز شرایط سختی برای میزبانی دارد. برق ورزشگاه غدیر درست شده اما کارهای مربوط به روشنایی و دروازه ها انجام نشده است. اگر مشکل نور حل شود، بازی استقلال خوزستان را بدون تماشاگر برگزار می کنیم. در خوزستان برای مالکیت ورزشگاه های فولاد و نفت آبادان مشکلی نداریم.

رفعتی افزود: سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هیچ نقشی در آماده سازی ورزشگاه ها ندارند. همه تیم ها باید ورزشگاه اول و دوم خود را ارائه دهند که در صورت مناسب بودن شرایط این 2 ورزشگاه، مسابقات آنها در آن برگزار می شود. در غیر این صورت با سازمان لیگ تصمیم گیری خواهد شد. سازمان لیگ و فدراسیون به باشگاه ها در آماده سازی ورزشگاه کمک می کنند اما طبق آیین نامه آماده سازی ورزشگاه تنها بر عهده باشگاه است. ما قبل از 18 آگوست (یک هفته قبل از شروع مجدد مسابقات) در مورد استادیوم ها تصمیم خواهیم گرفت. قطعا هر تیمی که ورزشگاهش آماده نیست باید در ورزشگاه دیگری میزبانی کند.

وی افزود: اکنون تیم ملی کشورمان به مصاف قرقیزستان می رود. اگر ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا ورزشگاهی را که ما ارائه می کنیم ببیند، آماده است تا تمام کادرها را بررسی کند. به گفته مهدی تاج، مثلاً یک ناظر بنگلادشی می آید، فیلم و عکس می گیرد و نظرش را درباره وضعیت آماده سازی ورزشگاه می گوید. ورزشگاه نقش جهان را هم برای بازی تیم ملی نصب کرده ایم که شنیدم با همکاری با پیمانکار جدید چمن مشکل دارد. رفع خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=311843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.