افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
5

چه میزان از مطالبات داروخانه ها توسط شرکت های بیمه حل و فصل شده است – خبرگزاری مهر ایران و جهان خبر

  • کد خبر : 31183
چه میزان از مطالبات داروخانه ها توسط شرکت های بیمه حل و فصل شده است – خبرگزاری مهر ایران و جهان خبر

کلانتری شهرام ذنیسالی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بیمه سلامت و تامین اجتماعی در سال گذشته مطالبات داروخانه را تسویه و مطالبات فروردین و اردیبهشت 1402 را نیز پرداخت کردند. با عنوان این مقاله که طولانی شدن روند پرداخت مطالبات داروخانه ها توسط بیمه گذاران باعث می شود که داروخانه ها در مواجهه با […]

کلانتری شهرام ذنیسالی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بیمه سلامت و تامین اجتماعی در سال گذشته مطالبات داروخانه را تسویه و مطالبات فروردین و اردیبهشت 1402 را نیز پرداخت کردند.

با عنوان این مقاله که طولانی شدن روند پرداخت مطالبات داروخانه ها توسط بیمه گذاران باعث می شود که داروخانه ها در مواجهه با هزینه های خود با مشکل مواجه شوند، از نظر پرداخت بخشی از داروخانه ها در یارانه دارو، وی افزود: شرکت های بیمه ابتدا سهم خود را از نسخه ها پرداخت و آنها را پر می کنند. یارانه دارو را می پردازند یعنی بیمه سلامت جلوتر از تامین اجتماعی است.

به گفته کلانتری، سازمان بیمه سلامت توانسته سهم خردادماه یارانه دارویی داروخانه های برخی استان ها را پرداخت کند.

وی در خصوص پرداخت های بیمه ای نیروهای مسلح افزود: بیمه نیروهای مسلح در پایان سال 1401 در برخی استان ها پرداخت شده است.

رئیس انجمن داروسازان ایران ادامه داد: وقتی طرح دارو شروع شد، قرار بود هر 10 روز یک بار به داروخانه های آنلاین پرداخت شود. یک بار این پرداخت ها را انجام دادند. بنابراین امیدواریم روند پرداخت مطالبات داروخانه ها به تاخیر نیفتد تا داروخانه ها برای خرید دارو پول نقد داشته باشند.

کلانتری در پاسخ به این سوال که چرا داروخانه ها از پذیرش نسخه های کاغذی خودداری می کنند در حالی که سازمان بیمه سلامت گفته است تا 20 درصد نسخه ها می تواند کاغذی باشد، گفت: متاسفانه آنچه مدیران در بالا می گویند مشابه نیست. همانطور که در ادارات شهرستان می بینیم که تفاوت وجود دارد، زیرا ادارات بیمه شهرستان ها اصرار دارند تا حد امکان نسخه کاغذی را قبول نکنند.

وی ادامه داد: داروخانه برای شما مهم نیست که نسخه کاغذی یا الکترونیکی را می پذیرید. اگرچه قرار بود برای نسخه الکترونیک هزینه ای به داروخانه ها بپردازند، اما این کار را نکردند.

کلانتری اضافه کرد: وقتی داروخانه نسخه های کاغذی را به شعبه بیمه می آورد، از پذیرش آن خودداری می کنند و می گویند نسخه کاغذی بیمار را نگیرید. در حالی که باید از پزشک بخواهند که نسخه کاغذی تجویز نکند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=31183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.