افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

شکار باورنکردنی دایناسور توسط پستاندار/ شکار و شکارچی تبدیل به سنگ شد!/ عکس

  • کد خبر : 31174
شکار باورنکردنی دایناسور توسط پستاندار/ شکار و شکارچی تبدیل به سنگ شد!/ عکس

غزل زیاری: فسیلی کمیاب و استثنایی اخیرا دانشمندان را شگفت زده کرده است. زیرا این فسیل یافت شده در چین متعلق به دو حیوان و مربوط به زمان نبرد آنهاست و نشان می دهد که پستانداران کوچک آن زمان بیش از آنچه تصور می شد دایناسورهایی را که در دوره کرتاسه ظاهر شده بودند شکار […]

غزل زیاری: فسیلی کمیاب و استثنایی اخیرا دانشمندان را شگفت زده کرده است. زیرا این فسیل یافت شده در چین متعلق به دو حیوان و مربوط به زمان نبرد آنهاست و نشان می دهد که پستانداران کوچک آن زمان بیش از آنچه تصور می شد دایناسورهایی را که در دوره کرتاسه ظاهر شده بودند شکار کردند. برای حکومت بر جهان، آنها رفته اند.

جردن مالون، دیرینه شناس در موزه طبیعت کانادا، گفت که وقتی برای اولین بار این فسیل را دید، چشمانش بیرون زده بود.

مالون که یکی از نویسندگان مقاله تحقیقاتی ارائه شده توسط محققان چینی است، در این رابطه گفت که آنها معتقدند که این فسیل اولین فسیل کشف شده است که صحنه نبرد بین یک پستاندار و یک دایناسور را نشان می دهد.

فسیلی که از درگیری صحبت می کند

در طول ده ها میلیون سال همزیستی جانوران روی زمین، پستانداران عموماً موجودات بسیار کوچکی در نظر گرفته می شدند که نمی توانستند دایناسورها را شکار کنند. اما اخیرا فسیلی پیدا شد که داستان دیگری را روایت می کند. این فسیل یک خزنده پستاندار را به اندازه یک گورک نشان می دهد که روی دایناسور Psittacosaurus (Psittacosaurus lujiatunensis)، یک دایناسور گیاهخوار با قد حدود 120 سانتی متر با منقار طوطی نشسته است. این پستاندار که یکی از بزرگترین پستانداران زمان خود بود و تنها حدود یک سوم دایناسور ذکر شده در بالا بود، دندان های تیز خود را در دنده های دایناسور فرو کرد و خود را به پای دایناسور چسباند.

بیشتر بخوانید:

این پستانداران زنده

به گفته مالون، نحوه در هم تنیده شدن این دو حیوان نشان می دهد که این پستاندار از دایناسور مرده تغذیه نمی کرده است. بلکه این فسیل در واقع روایتگر صحنه نبرد بین این دو حیوان است. مالون در این رابطه گفت: دایناسور روی زمین افتاد و در دام این پستاندار گرفتار شد.

در عین حال هیچ اثری از گزش روی فسیل دایناسور دیده نمی شود و این در حالی است که معمولاً بر روی بدن اجسادی که از آنها تغذیه می کنند، آثار نیش پستانداران دیده می شود.

مالون معتقد است بسیار نادر است که یک پستاندار حیوانی بسیار بزرگتر از خودش را شکار کند. او مثال زد که چگونه راسوهای بزرگی در حال شکار گوزن شمالی بسیار بزرگتر از خودشان دیده شده اند. وی در این خصوص با بیان اینکه از روی فسیل نمی توان فهمید که این پستاندار خزنده به تنهایی یا همراه به شکار رفته است، خاطرنشان کرد: هر دو حالت امکان پذیر است.

dinasure.jpg

فسیل های کشف شده در پمپئی، چین

در سال 2012 بود که فسیل این دو حیوان در استان لیائونینگ در شمال شرقی چین پیدا شد، در حالی که اسکلت آنها تقریباً کامل باقی مانده بود.

این فسیل در مکانی به نام “پمپی چین” کشف شد. در آن منطقه، چندین دایناسور و حیوانات دیگر توسط بقایای آتشفشانی فسیل شدند، بنابراین این منطقه از چین با منطقه باستانی پمپئی در ایتالیا مقایسه شد.

اولین فسیل یافت شده در این سایت چینی که گزارش داد دایناسورها توسط پستانداران شکار شده اند، به سال 2005 برمی گردد، زمانی که یک بچه دایناسور Psittacosaurus در معده یک خزنده پستاندار پیدا شد. اما به گفته مالون، فسیل جدید اولین شواهد قطعی است که نشان می دهد حداقل چند پستاندار بزرگ در دوره کرتاسه زندگی می کردند و قادر به شکار یک دایناسور بالغ بودند.

اکنون این فسیل شگفت انگیز در موزه ای در مجاورت یک مدرسه ابتدایی در ویهای چین به نمایش گذاشته شده است.

آبنما: فرکانس رادیو

۵۸۵۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=31174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.