افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
4

اسمارتک نیوز » دونده ها بازیکنان بنجل را شکل می دهند

  • کد خبر : 31147
اسمارتک نیوز » دونده ها بازیکنان بنجل را شکل می دهند

روزنامه ایران: در روزهای اخیر قرارداد بازیکنان استقلال و پرسپولیس فاش شد. موضوعی که با واکنش های زیادی همراه بود. این در حالی است که برخی از بازیکنان این دو تیم ملی پوش هستند که تعداد این بازیکنان را بیشتر می کند اما در بین ملی پوشان برخی از بهترین بازیکنان این دو تیم مبالغ […]

روزنامه ایران: در روزهای اخیر قرارداد بازیکنان استقلال و پرسپولیس فاش شد. موضوعی که با واکنش های زیادی همراه بود. این در حالی است که برخی از بازیکنان این دو تیم ملی پوش هستند که تعداد این بازیکنان را بیشتر می کند اما در بین ملی پوشان برخی از بهترین بازیکنان این دو تیم مبالغ هنگفتی از باشگاه های مربوطه دریافت کردند. چهره های عجیبی که باعث تعجب هواداران فوتبال شده است. قراردادهای چند میلیونی با بازیکنان درجه یک که کارایی و کیفیت لازم را ندارند تیم ها را با بدهی های زیادی مواجه می کند. جهانگیر کوثری کارشناس فوتبال درباره اعداد و ارقام عجیب در فوتبال کشورمان به «ایران» می گوید: همه تیم داران بزرگ دنیا مشاوران مالی دارند که مدیرعامل را در تمام امور مالی باشگاه راهنمایی می کنند تا پول باشگاه. خرج می شود». به بهترین شکل ممکن.» این در حالی است که چنین مشاوران مالی در باشگاه های ایرانی حضور ندارند و این باعث شده است که بدون حساب هزینه شود و تیم ها با بدهی های کلان مواجه شوند.
و می افزاید: فوتبال در کارخانه تولید نمی شود و ارزش افزوده دارد، فوتبال مبتنی بر استعداد و خلاقیت بازیکن است. سن فوتبال از 17 تا 32 سال است و یک بازیکن قبل از پایان زندگی فوتبالی اش تمام زندگی خود را وقف کسب درآمد می کند تا در دوران بازنشستگی دچار مشکل نشود. طبیعی است که ستارگان فوتبال جهان مانند مسی و رونالدو اعداد بالایی کسب کنند زیرا این دو بازیکن تاثیر زیادی روی تیم های خود دارند.
کوثری در ادامه صحبت های خود چنین می گوید: حضور این نوع بازیکنان در تیم ها برای باشگاه و حتی خود بازیکن درآمدزایی دارد و در جام جهانی قطر همه شاهد بودیم که تیم آرژانتین توانست قهرمان جام جهانی شود. به لطف لیونل مسی مسی تاثیر زیادی در این قهرمانی داشت و چنین بازیکنی شایسته است با امتیاز بالا به آمریکا برود یکی از دلایل افزایش قرارداد بازیکنان افزایش قیمت بازیکنان درجه یک است. برخی از مدیران به دلیل قرار دادن آپشن در قرارداد خود قیمت را افزایش می دهند، گاهی اوقات این گزینه ها برابر با مبلغ قرارداد بازیکن است.
این کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه هر بازیکنی با توجه به استعدادش قیمت گذاری می شود، تصریح می کند: در این بین می بینیم که برخی از بازیکنان مطرح استقلال و پرسپولیس به عنوان یک ملی پوش و البته ستاره تیم قرارداد می بندند. دلالان فوتبال مقصر این مشکل هستند؛ دلال هایی که در فوتبال ما فقط وظیفه قالب زدن بازیکن بنجل را دارند تا 25 درصد از پورسانت دلالی خود را از این بازیکن دریافت کنند. پول
کوثری می افزاید: کمیته فنی قبل از عقد قرارداد باید کیفیت بازیکنان را بررسی کند نه اینکه بازیکنی با ترفندهای دلال ها قرارداد بالایی با تیم ببندد، جالب اینکه تیم های پرسپولیس و استقلال هم ندارند. کمیته ای به نام کمیته فنی برای بررسی چنین مشکلاتی. در این میان، بازیکنان باید بر اساس شایستگی خود دستمزد بگیرند و برخی از بازیکنان حق دارند با تیم ها قراردادهای مالی بالایی داشته باشند، زیرا این ستاره ها هستند که سرنوشت قهرمانی را تغییر می دهند. زمان.
این کارشناس فوتبال همچنین با انتقاد از قانون سقف بودجه می گوید: در تمام دنیا به این ترتیب است که سقف قراردادها را مدیران باشگاه ها تعیین می کنند به جای اینکه دولت یا سازمان لیگ وارد این موضوع شوند و در نظر گرفتن سقف 15 میلیاردی برای بازیکنان، سقف بودجه اشتباهی است که سازمان لیگ انجام داده است، این قانون یک بار شکست خورده است و حالا انتظار می رود دوباره شکست بخورد.
وی همچنین به حمایت مالی هواداران فوتبال اشاره می‌کند و می‌گوید: «برخی از هواداران استقلال و پرسپولیس پولدار هستند و می‌خواهند به این دو تیم کمک کنند، چرا باید عجیب باشد؟ دولت و پشت مدیریت دولت جریان هایی هستند که فساد می کنند و در نهایت یک مدیر 400 میلیارد تومان پول می گیرد و برای خروج آن مبلغ از باشگاه جوابی ندارد. دعواهای زیادی در باشگاه های دولتی رخ می دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=31147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.