افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

درک مضاعف از ادای احترام اجتماعی به شهید اسماعیل هنیه – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 311200
درک مضاعف از ادای احترام اجتماعی به شهید اسماعیل هنیه – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

گزارش کردن خبرنگار بیشترعلی خزریان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی در یادداشتی به تحلیل حضور پرشور مردم در مراسم تدفین شهید اسماعیل پرداخت. هانیه پرداخت. متن کامل این یادداشت به شرح زیر است: ادای احترام و تدفین شهید اسماعیل هانیه بر اساس جامعه شناسی معرفت نشان می دهد که جامعه ایران […]

گزارش کردن خبرنگار بیشترعلی خزریان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی در یادداشتی به تحلیل حضور پرشور مردم در مراسم تدفین شهید اسماعیل پرداخت. هانیه پرداخت.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

ادای احترام و تدفین شهید اسماعیل هانیه بر اساس جامعه شناسی معرفت نشان می دهد که جامعه ایران پس از 45 سال خوانش عملی و عینی این شعارها همچنان با شعارهای انقلاب اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین همراه است. و ایفای نقش کلیدی جمهوری اسلامی در جبهه مقاومت از حمایت مردمی برخوردار است.

مقصود از جامعه شناسی معرفت، دانشی است که از درون افراد برخاسته و همراه با اعتبار، توجیهات منطقی و راستین باشد. البته این به معنای رضایت کامل مردم از همه تحولات کشور نیست، بلکه نشان دهنده اعتقاد اجتماعی ایران در ایفای نقش منطقه ای در تشییع شهید است. اورشلیم این امر نشان می دهد.

در واقع تشییع و تشییع میهمان عزیز ایرانیان که مصادف با تهران بود، موجی از تجمعات مردمی را نیز در بزرگداشت این شهید ایجاد کرد. وی دانش موجود را به واقعیت عینی سرمایه اجتماعی بالای جمهوری اسلامی به رهبری موثرتر جبهه مقاومت بر اساس حقیقت شعارهای انقلاب اسلامی تبدیل کرد.

در حقیقت فهمیدن حضور پرشور مردم در راهپیمایی پیکر مطهر شهید اسماعیل هانیه بیانگر اعتقاد اجتماعی به منطق جهانی انقلاب اسلامی است. منطقی که در خود شهادت، ثبات و مقاومت دارد. منطقاً در بستر شناخت انقلاب اسلامی، تکریم شهدا فراتر از ملیت و مذهب و در قالب آموزه های دینی است.

بالاخره آنچه در این تشییع گذشت را باید در چارچوب مکتب امام خمینی (ره) و منطق انقلاب اسلامی فهمید. حتی برای یک بار درک آن، بلکه درک هرمنوتیکی مضاعف آن. این درک مضاعف حکایت از غلبه جریان اصیل انقلاب اسلامی با وجود همه تهاجمات نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=311200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.