افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
1

رای قضات حرفه ای قطعی است و دادگاه های لازم الاجرا/صلح تشکیل می شود.

  • کد خبر : 310961
رای قضات حرفه ای قطعی است و دادگاه های لازم الاجرا/صلح تشکیل می شود.

به گزارش رکنا از اصفهان؛ در حاشیه این دو دیدار حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی معاون قوه قضائیه و رئیس توسعه حل اختلاف کشور در خصوص برگزاری همایش توسعه داوری در استان اصفهان اظهار داشتند: مقوله داوری در سیستم قضایی مقوله جدیدی است و افرادی که مجوز داوری را دریافت می کنند متخصص، آموزش […]

به گزارش رکنا از اصفهان؛ در حاشیه این دو دیدار حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی معاون قوه قضائیه و رئیس توسعه حل اختلاف کشور در خصوص برگزاری همایش توسعه داوری در استان اصفهان اظهار داشتند: مقوله داوری در سیستم قضایی مقوله جدیدی است و افرادی که مجوز داوری را دریافت می کنند متخصص، آموزش دیده و مورد تایید هستند و افراد می توانند از این پس در دعاوی خود به این داوران مراجعه کنند.

وی افزود: افراد می توانند شرط داوری حرفه ای را در قراردادهای خود قرار دهند و در هنگام اختلاف به جای مراجعه به دادگاه به داوری که انتخاب کرده اند مراجعه کنند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در خصوص مزایای استفاده از داوران حرفه ای خاطرنشان کرد: مراجعه به داوران حرفه ای برای حل و فصل دعاوی آسانتر و ارزانتر از مراجعه به دادگاه است و سریعتر نتیجه می دهد.

وی تاکید کرد: نظر داور حرفه ای مانند نظر قاضی قطعی و لازم الاجرا است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به برگزاری همایش نحوه اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف و تشکیل شعب دادگاه صلح اظهار داشت: قانون جدید شورای حل اختلاف در سال 1402 به تصویب رسید. که باید ظرف مدت یک سال از تاریخ تصویب این قانون اتاق های دادگاه های صلح تشکیل شود تا در دادگاه های سراسر کشور تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: مقدمات اجرای این قانون هم اکنون به پایان رسیده و از ابتدای ماه جاری در یکی از شهرستان های هر یک از استان های کشور اتاق های دادگاه صلح با قضات ذیصلاح به تدریج تا آذرماه آغاز به کار خواهند کرد. امسال در سراسر کشور شاهد خواهیم بود که دادگاه های صلح چگونه شروع به کار می کنند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مزیت های بزرگ دادگاه های صلح این است که در کنار هر شعبه دادگاه صلح بخشی از شورای حل اختلاف ایجاد می شود که مردم می توانند با آن در همان زمانی که منتظر رسیدگی به پرونده خود در دادگاه قاضی هستند. آنها می توانند با حفظ حقوق خود و احساس طعم شیرین صلح و سازش در کمترین زمان ممکن با حضور دادگاه صلح مربوطه به اتاق شورای حل اختلاف مراجعه کنند. .

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین اسداله جعفری رئیس دیوان عالی استان اصفهان با اشاره به حضور فیزیکی تنی چند از مقامات قضایی از سه استان همجوار استان اصفهان در این همایش افزود: با تلاش جناب عالی معاون نخست وزیر قوه قضائیه و رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه، مقدمات تشکیل دادگاه صلح در یکی از شهرستان های استان اصفهان فراهم شده و به زودی بقیه حوزه های قضایی نیز شعبه های این دادگاه خواهند داشت. دادگاه های صلح

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از برگزاری مراسم تحلیف و اعطای پروانه فعالیت به یکصد قاضی حرفه ای در این مراسم خبر داد و ابراز امیدواری کرد: آمادگی کامل دستگاه قضایی استان برای اجرای سیاست های توسعه و عمران. صلح و سازش قوه قضائیه و نیز پیشینه فرهنگی و دینی و روحیه گذرا مردم شریف استان اصفهان در کنار ایجاد نهادهای داوری و میانجیگری می تواند دستاوردهای فرخنده ای در عرصه توسعه داشته باشد. صلح و سازش در جامعه و اصلاح ذات البین.

اصفهان/بهمن راعی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=310961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.