سردار احمدعلی گدرزی فرمانده مرزبانی لطفا با گفتن اینکه مرزبانان حمایت می کنند کولبران قانونی هستند، گفت: فرماندهی مرزبانی فراجا از تجارت و بازرگانی مرزنشینان در مراحل قانونی مطابق با قوانین و مقررات جاری کشور حمایت می کند و خود را موظف به تامین امنیت مرزی و اقتصادی این تجار می داند.

وی ادامه داد: اما البته تجاوز با مرز، قاچاق و قاچاق کالا از گردنه های صعب العبور و کوهستانی برخورد قانونی می شود و حفظ حریم مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران موظف تلقی می شود.

این مقام ارشد مرزبانی فراجا تصریح کرد: از سال 1400 قانون ساماندهی تجارت مرزی تصویب و ابلاغ شد و دولت به دلایل مختلف از جمله عدم رعایت قوانین و مقررات در تلاش است تا تجارت مرزنشینان را ساماندهی و قانونی کند. هماهنگی بین دو کشور در مرزهای غربی این کار به تاخیر افتاده است، خوشبختانه چندین بازار در استان سیستان و بلوچستان فعال شده است و دولت پاکستان همکاری و هماهنگی لازم را انجام داده است و امیدواریم سایرین همسایه ها هم این کار را می کنند. این اقدام را که برای ساکنان مرزها مفید است، بپذیرید.

سردار گودرزی گفت: بر اساس قانون فرجا، حفاظت از مرزها و امنیت مرزنشینان و کشور یکی از وظایف اساسی و اصلی فرماندهی مرزبانی است و هرگونه تردد غیرمجاز و غیرمجاز به ویژه در مناطق غیرمعمول، کوهستانی و غیرمجاز. اماکن صعب العبور، به امنیت مرزهای کشور آسیب وارد می کند و می توان با سوء استفاده تروریست ها و قاچاقچیان به ویژه قاچاقچیان کالا مانند مشروبات الکلی، سلاح و مهمات مقابله کرد، بنابراین سربازان وطن خود را موظف به حفاظت می دانند. مرزهای کشور