افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

کاهان: احتمال جنگ در منطقه وجود دارد/ آمریکا و اسرائیل آمادگی کافی ندارند

  • کد خبر : 310325
کاهان: احتمال جنگ در منطقه وجود دارد/ آمریکا و اسرائیل آمادگی کافی ندارند

آیا جنگ منطقه ای قابل پیش بینی است؟ ظاهر امر به ویژه پس از شهادت اسماعیل هنیه گویای وجود چنین استعدادی است. جریان نیو استریم به نقل از روزنامه کیهان نوشت: رهبر انصارالله یمن از یک سو “شروع جنگ منطقه ای و مستقیم بین یمنی ها و اسرائیل” را “حتمی” خواند و رسانه های یمنی […]

آیا جنگ منطقه ای قابل پیش بینی است؟ ظاهر امر به ویژه پس از شهادت اسماعیل هنیه گویای وجود چنین استعدادی است.

جریان نیو استریم به نقل از روزنامه کیهان نوشت: رهبر انصارالله یمن از یک سو “شروع جنگ منطقه ای و مستقیم بین یمنی ها و اسرائیل” را “حتمی” خواند و رسانه های یمنی نیز تاکید کردند که “یمن در حال آماده شدن برای حمله گسترده به اسرائیل و ورود اسرائیل به جهنم». می گوید خوش آمدید!

سامی ابوزهاری یکی از رهبران جنبش حماس نیز در واکنش به ترور اسماعیل هنیه تاکید کرد: ما در قلب جنگ علنی برای آزادی بیت المقدس هستیم و حاضریم هر بهایی را بپردازیم.

ماهر آل طاهر از مسئولان جبهه مردمی آزادی فلسطین گفت: محور مقاومت کاملاً آماده رویارویی است و من می بینم که شرایط به سمت تشدید تقابل پیش می رود. به حداکثر گسترش خود می رسد. و از سوی دیگر محاسبات اسرائیلی ها در وضعیت آشفته و آشفته ای قرار دارد. اما شرایط و موقعیت طرفین برای ورود به این جنگ چگونه خواهد بود؟
یقیناً در مرحله کنونی نه اسرائیل و نه آمریکا شرایط، امکانات و آمادگی کافی را چه در سطح بین المللی و چه داخلی برای ورود به جنگ منطقه ای ندارند، زیرا اکنون در صحنه بین المللی و منطقه ای به شدت منزوی شده اند و آمریکا نیز در انزوا قرار گرفته است. وی همچنین در صحنه داخلی انتخابات و تأثیر عمیقی که احساسات ضد اسرائیلی مردم، جوانان و دانشگاه ها می گذارد، درگیر است و در جنگ اوکراین نیز حضور دارد و اسرائیل نیز در این زمینه است. سمت. درگیر جنگ چند جبهه ای با مقاومت. و از طرفی درگیر جنگ داخلی است.

ایالات متحده همچنین تمایلی به درگیر شدن در باتلاقی مانند جنگ در ویتنام یا افغانستان ندارد. البته نتانیاهو سعی کرد با شهادت هانیه هر طرح آتش بس را شکست دهد تا با آمدن ترامپ تثبیت شود. اظهارنظرهای ایران هراسانه او در کنگره آمریکا و ادعای نادرست ایجاد ائتلاف علیه ایران نیز به همین موضوع مربوط می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=310325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.