افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

ایران به طور فزاینده ای علیه «تروریسم» متحد می شود.

  • کد خبر : 310008
ایران به طور فزاینده ای علیه «تروریسم» متحد می شود.

به گزارش «آرمان مز»؛ ایده آل امروز – عرفان بویوک نژاد: اوایل صبح چهارشنبه بود که رسانه های ایرانی اخبار خود را با یک واقعیت غیرمنتظره آغاز کردند. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در محل اقامت خود در تهران ترور شد.اسماعیل هنیه که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس سازمان نظام […]

به گزارش «آرمان مز»؛

ایده آل امروز – عرفان بویوک نژاد: اوایل صبح چهارشنبه بود که رسانه های ایرانی اخبار خود را با یک واقعیت غیرمنتظره آغاز کردند. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در محل اقامت خود در تهران ترور شد.
اسماعیل هنیه که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس سازمان نظام پزشکی وارد تهران شده بود، چهارشنبه شب در یک عملیات تروریستی در محل اقامتش در شمال تهران به همراه محافظش به شهادت رسید.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از مدتی در اطلاعیه ای اعلام کرد: با تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و ملت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، صبح امروز اقامتگاه جناب آقای دکتر ایشان و یکی از محافظان وی در اثر این حادثه به شهادت رسیدند. علت و وسعت این حادثه در دست بررسی است و نتایج متعاقبا اعلام خواهد شد. ترور اسماعیل هنیه حوالی ساعت 2 بامداد رخ داد، شهید هانیه که خود را برای مراسم تحلیف رئیس جمهور آماده می کرد، در یکی از اسکان جانبازان شمال تهران مستقر بود که بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. از هوا پرتاب شد.
پس از چند ساعت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دومین اطلاعیه خود را در خصوص شهادت اسماعیل هنیه منتشر کرد که حاوی پیام مهمی بود.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
نام خدای مهربان
با تقدیم به مجمع ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی، آحاد ملت اسلام و رزمندگان جبهه سربلند مقاومت، در اولین ساعات صبح امروز چهارشنبه 19 مرداد 1403 مجاهد بزرگوار «آقای دکتر شهید هنیه در اقدام تروریستی رژیم بزدل و جنایتکار در تهران به شهادت رسید. برای شرکت در «آیین تحلیف چهاردهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران» که در سال های اخیر به ویژه پس از عملیات تاریخی «طوفان الاقصی» که این جنایت را به نمایش گذاشت، چندین سفر به کشورمان داشت. وی مدعی شد که باند صهیونیستی جنایتکار، قاتلان و تروریست ها برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی های وحشتناک جنگ 9 ماهه غزه که منجر به کشتار ده ها هزار زن، مرد و کودک فلسطینی شده است، قوانین و مقررات بین المللی را نادیده گرفتند. . او از انجام هیچ عمل مجرمانه ای دریغ نمی کند.
بدون شک این جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت و دردناک جبهه مقتدر و عظیم مقاومت بویژه ایران اسلامی و به برکت تلاش شهید قدس دکتر اسماعیل هنیه در راه دفاع مواجه خواهد شد. آرمان و حقوق ملت فلسطین به آنها کمک خواهد کرد اومت اسلامی فلسطین و محافظ دلا. 2 « امی» اطلاع رسانی خواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی نیز بر نیاز اسرائیل به خون تأکید کردند. وی صبح امروز بر پیکر شهید اسماعیل هنیه مجاهد از رهبران برجسته مقاومت فلسطین در دانشگاه تهران نماز می گزارد. مراسم تشییع جنازه اسماعیل هنیه ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 20 مرداد 1403 از دانشگاه تهران آغاز می شود.
منصور حاجیت پور نماینده سابق مجلس و از فرماندهان سپاه گفت: هنوز منابع رسمی ترور هانیه با موشک را تایید یا تکذیب نکرده اند.
وی همچنین ادامه داد: این رژیم از هیچ قانونی پیروی نمی کند، تنها برخورد اساسی که می توان انجام داد، برخورد از موضع قدرت، ارعاب و امثال آن است و باید در شأن آن قضاوت کرد. لطفا منتظر پاسخ ما بر اساس قوانین بین المللی نباشید.
فرمانده سابق سپاه گفت: رژیم اسراییل با مقاومت درگیر است، بنابراین باید پاسخی پیچیده به آنها داده شود، همانطور که در پیام رهبران آمده است، وظیفه جمهوری اسلامی ایران است که پاسخ دهد. اما من معتقدم که پاسخ به چنین تجاوزی یک انتقام پیچیده است. این بر عهده مقامات ضد جاسوسی است که بگویند چقدر دسترسی دارند و این وضعیت احتمالاً قابل توجه است. این ترور برای ایران بار امنیتی منفی دارد و همه این موارد زیر شعاع امنیتی تعریف می شود. امیدوارم مقامات نظامی و امنیتی ما آن را جبران کنند.
شهادت سردار مجاهد دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امت اسلامی، حامیان مکتب مقاومت و همه آزادگان جهان را در اندوه فرو برد. این قتل برگ دیگری بر فهرست ننگین جنایات فرقه جنایتکار و غاصب صهیونیستی افزود.
دولت همچنین با صدور بیانیه ای در محکومیت این اقدام تروریستی سه روز عزای عمومی اعلام کرد. متن بیانیه به این شرح است: حکومت جمهوری اسلامی ایران این اقدام وحشیانه را که در آغاز حکومت وحدت ملی با اهدافی مشخص انجام شد و تمام اصول و موازین بشردوستانه و قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشت. میهمان رسمی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران. وی مراسم تحلیف ریاست جمهوری را هدف قرار داده و آن را محکوم کرد و آن را نشانه بارز تروریستی بودن رژیم صهیونیستی و مصون بودن هیچ نقطه ای از کره زمین از شر این رژیم فاسد و اصلاح ناپذیر دانست. غده.
دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم و مقاوم فلسطین و بازماندگان شهید هنیه، روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه مورخ 10 تا 22 مرداد ماه 1403 در سراسر ایران عزای عمومی اعلام می کند.
برای بررسی ابعاد عمیق تر و تاثیرگذارتر سیاست داخلی ترور هانیه در تهران، به عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا مراجعه کردیم. وی به «آرمان مزور» گفت: ابعاد این حادثه غیرانسانی هنوز کاملا مشخص نیست، اما با توجه به اینکه صهیونیست ها از ابتدای اشغال فلسطین دست در برابر تروریسم باز داشته و تجربیات زیادی در این زمینه کسب کرده اند. بنابراین انگشت اتهام به سوی صهیونیست ها در این سوال آخر نیز گرفته شده است.
وی ادامه داد: هر جنایتی که صهیونیست ها از ابتدای اشغال فلسطین مرتکب شدند، کشورهای غربی که از آزادی انسان صحبت می کنند، هیچ واکنشی به قتل ها نشان ندادند، از ترور نماینده سازمان ملل در امور فلسطین گرفته تا دانشمندان آلمانی و غیره. کشورها. که طبق معاهدات بین المللی مربوط به کل جهان بشریت است، جنایت علیه بشریت محسوب می شود، باز هم آن صهیونیست ها این کار را کردند و هیچ هزینه ای برای آنها نداشت. برای آنها این آثار را می توان به عنوان یک استادی در قتل تلقی کرد.
این فعال سیاسی تصریح کرد: برخی این اقدام صهیونیست ها را مقتدرانه می دانند اما در واقعیت چنین نیست. صهیونیست ها علیرغم این همه جنایات، نگذاشتند در دادگاهی متهم شوند و نگذاشتند متهم شوند و مرتکب این جنایات شوند.
وی افزود: رونن برکمن در کتاب اول برخیز و بکش، بر اساس اسناد موساد به تشریح برخی از ترورهای صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی، منطقه و اروپا و روند جنگ پرداخته است. . وحشت ها
سلیمی نمین گفت: از نظر داخلی به دلیل اینکه آقای هانیه میهمان ملت ایران بود، دشمنان صهیونیست و جنایتکاران نژادپرست میهمان ملت ایران را در خاک ما به شهادت رساندند، طبیعتاً باعث ایجاد وحدت در برابر صهیونیست ها می شود. .
وی افزود: مردم ایران از دوران پهلوی تاکنون هیچگاه از موضع خود در قبال ظلم به مردم فلسطین عبور نکرده اند.
وی ادامه داد: فرض کنید اگر در مقابل اقدامات صهیونیست ها موضع نگیریم، آنها هم کاری علیه ما انجام نمی دهند. این اتفاق اخیر به ویژه حمله به خاک ما در سوریه و واکنشی که نشان داد، تکرار آن یعنی حمله به خاک ایران، طبیعتاً باعث ایجاد وحدت در این زمینه خواهد شد که هزینه زیادی برای جنایتکاران خواهد داشت.
سلیمی نمین در پایان خاطرنشان کرد: طبیعی است که پزشکان مواضع روشنی در این زمینه داشتند و حتماً این مواضع روشن تقویت خواهد شد. با توجه به اینکه هانیه میهمان رئیس جمهور منتخب بود، طبیعتا واکنش های وی در این زمینه شفاف تر خواهد بود و یکی از عوامل وحدت در ایران خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=310008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.