افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

رافت: قهرمانی پرسپولیس در آسیا با حضور تیم های عربستانی رویایی است

  • کد خبر : 30951

بازیکن سابق پرسپولیس درباره آماده شدن این تیم برای حضور در آسیا گفت: بدون شک با سرمایه گذاری که عربستان، قطر و… آنها از نظر زیرساختی برای فوتبال کشورشان انجام دادند، قهرمانی در آسیا آسان نیست. ممکن است. پایان رفت در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی خود از روند نقل و انتقالات پرسپولیس اظهار […]

بازیکن سابق پرسپولیس درباره آماده شدن این تیم برای حضور در آسیا گفت: بدون شک با سرمایه گذاری که عربستان، قطر و… آنها از نظر زیرساختی برای فوتبال کشورشان انجام دادند، قهرمانی در آسیا آسان نیست. ممکن است.

پایان رفت در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی خود از روند نقل و انتقالات پرسپولیس اظهار کرد: پرسپولیس در نقل و انتقالات به آنچه می خواست رسیده و روند رضایت بخشی داشته است. البته نقل و انتقالات برای من خیلی مهم نیست، اما مهم پرسپولیس است که از روند نقل و انتقالات خود در این فصل راضی بوده است.

اگر بیرانوند آن را تمام کرده بود مورد توجه قرار نمی گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که تصمیم بیرانوند برای فسخ قرارداد با این تیم را درست می دانید یا خیر؟ وی گفت: پرسپولیس آنقدر بازیکنان بزرگ و ارزشمند دارد که کار بیرانوند چندان مهم نبود. بازیکن بزرگتر از این در تیم پرسپولیس وجود دارد که حتی اگر قرار بود قراردادش را فسخ کند زیاد دیده نمی شد.

این پیشکسوت پرسپولیس همچنین با اشاره به حضور 3 مدافع مطرح به نام های گلسیانی، مرتضی پورعلیگنجی و کنعانی زادگان در پرسپولیس خاطرنشان کرد: حضور در جام حذفی، لیگ برتر و قهرمانی آسیا شرایطی را برای حضور منظم بازیکنان در این بازی فراهم می کند. شاید برخی بازی ها نیاز به حضور 3 مدافع داشته باشد که این امر بستگی به برنامه ریزی کادرفنی در مورد نحوه استفاده از 3 مدافع دارد تا مثمر ثمر باشد و مشکل خاصی ایجاد نکند.

رافت همچنین به جدایی کمال سغدنیا و سیامک نعمتی از پرسپولیس اشاره کرد – این دو بازیکن زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیدند و باید از آنها تقدیر و تشکر کرد. البته بازیکنان زیادی به پرسپولیس آمدند و رفتند اما پرسپولیس همچنان سر جای خود است و تا به امروز مشکل خاصی ایجاد نشده است. برای کسانی که متعصبانه برای پرسپولیس بازی کردند و حالا به تیم های دیگر رفتند آرزوی موفقیت دارم.
قهرمانی پرسپولیس در آسیا با حضور تیم های عربستانی و قطری

وی در پاسخ به این سوال که کنعانی ها زمانی که با پرسپولیس قرارداد بستند گفتند می خواهیم قهرمان آسیا شویم، به نظر شما پرسپولیس می تواند قهرمان آسیا شود؟ وی تصریح کرد: قهرمانی آسیا از آن پرسپولیس نیست و آرزوی همه بازیکنان است. در مقطعی شرایط قهرمانی در آسیا را داشتیم که متأسفانه محقق نشد و حالا این قهرمانی به نوعی آرزوی پرسپولیس است. بدون شک با سرمایه گذاری عربستان و قطر و… از نظر زیرساختی برای فوتبال در کشورش، قهرمانی در آسیا آسان نیست. در حال حاضر اکثر ستاره های معروف فوتبال در تیم های عربی بازی می کنند و فوتبال آنها تغییر کرده است. با این شرایط چطور می توانیم به قهرمانی فکر کنیم؟

با این وضعیت فوتبال دچار مشکل شده است

این پیشکسوت پرسپولیس در پایان درباره این سوال که این روزها شاهد پرداخت ارقام عجیب به بازیکنان در نقل و انتقالات هستیم، چه نظری دارید؟ وی گفت: این موضوع خیلی مهم نیست چون هر سال فوتبال ما در آن حاشیه ها قرار می گیرد. در زمان ما قرارداد پرسپولیس نسبت به سایر تیم ها کمتر بود و با عشق برای این تیم بازی می کردیم، اما الان پرسپولیس هم مثل استقلال برای بازیکنانش خرج می کند. حالا پرسپولیس در عقد قراردادهای سنگین فاصله چندانی با سایر تیم ها ندارد. به هر حال نباید به این جایگاه ایراد گرفت چون چندین فصل قهرمان لیگ شده و باید پول بیشتری برای فوتبال حرفه ای خرج شود. البته به شرطی که هزینه های خود را مدیریت کنید و این هزینه ها را دو برابر کنید. همانطور که در مورد مهدی طارمی نیز شاهد این هستیم که او اکنون این بازیکن را به چند برابر قیمت می فروشد. 23 فصل از فوتبال حرفه ای می گذرد، اما چیزی به نام فوتبال حرفه ای نداریم و فقط پول حرفه ای داریم. به طوری که اکثر بازیکنان ما در حد بازیکنان اروپایی درآمد کسب می کنند. قطعا در این روند با مشکل مواجه خواهیم شد. دولت باید در این زمینه فکری اساسی داشته باشد تا اقتصاد فوتبال به درستی بچرخد تا از وابستگی به دولت خارج شود.

برای ثبت نظرات بدون نیاز به تایید در کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز عضو شوید (کلیک کنید)