افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

ساکنان سیستان در سال 61 پس از میلاد با بصیرت ترین مردم زمان بودند. ح – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 309286
ساکنان سیستان در سال 61 پس از میلاد با بصیرت ترین مردم زمان بودند.  ح – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

گزارش کردن حجت الاسلام و المسلمین مجید پوراندخت خبرنگار مهر امروز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت اولین قیام مردم سیستان در راه خون امام حسین علیه السلام در مسجد جامع این شهر برگزار شد. شهرستان زابل با حضور مهمانانی از کشور، استان و شهرهای مختلف منطقه ضمن محکومیت شهادت «اسماعیل» هانیهوی افزود: جهان به زودی شاهد […]

گزارش کردن حجت الاسلام و المسلمین مجید پوراندخت خبرنگار مهر امروز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت اولین قیام مردم سیستان در راه خون امام حسین علیه السلام در مسجد جامع این شهر برگزار شد. شهرستان زابل با حضور مهمانانی از کشور، استان و شهرهای مختلف منطقه ضمن محکومیت شهادت «اسماعیل» هانیهوی افزود: جهان به زودی شاهد زوال و نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

وی ضمن خیرمقدم به حاضرین مراسم گرامیداشت اولین قیام مردم سیستان در راه خون امام حسین(ع) را یادآور شد.به)وی بیان کرد: سیستانی ها در طول تاریخ ثابت کرده اند که دانش آموزان ممتاز کلاس ولایی هستند، سیستان تنها نقطه ای است که شش دانگ ولایت دارد.

پوراندخت تصریح کرد: اولین همایش قیام امام حسین علیه السلام از برخی جهات استثنایی و حائز اهمیت است و با پیگیری های انجام شده در شهرها و کشورهای مختلف، این همایش برگزار و روزی ثبت شد. تقویم کشور به نام سیستان که سیستانی ها اولین خونخواران اباعبدالله بودند. آن ها حسین بودند.

امام جمعه زابل ادامه داد: مردم سیستان در سال 61 هجری بصیرترین و داناترین مردم زمان خود بودند، زیرا مردم این دیار پیامبر و امامی ندیده بودند و حاکم یزیدی ظالم بر آنها حکومت می کرد. فرسنگ ها با خاک عراق و کربلا دور بودند، اما به محض شنیدن خبر شهادت امام حسین علیه السلام بهترین و سریع ترین حرکت سیاسی و اجتماعی را انجام دادند، این نشانه صلح بود. . نگاه به موقع مردم سیستان

وی گفت: مردم سیستان با گذشت حدود دو ماه از شهادت امام حسین (ع) در مراحل مختلف دین مبین اسلام به بهترین نحو بیشترین سهم را داشتند.به) اولین قیام ها به خاطر خونخواهی آنها بود، یعنی مردم سیستان به بلوغ دینی و سیاسی و دانش مکتبی و دینی رسیده بودند.

وی اعلام کرد: این تاج عزت و عزت که بر سر ماست، در بحث ولایت امیرالمومنین علیه السلام.به) ما در آن زمان مدیون مردم سیستان هستیم تا بتوانیم به وظیفه خود در قبال اهل بیت عمل کنیم.به) بیایید درست انجام دهیم، به همین دلیل است که سپهبد شهید سلیمانی گفت اگر یک روز از عمرم باقی بماند، دوست دارم در سیستان خدمت کنم.

امام جمعه زابل افزود: خودآگاهی تاریخی برای اینکه انسان بداند هویت ملی و مذهبی خود چیست بسیار مهم است و مهجوریت تاریخی نیز به همان اندازه خطرناک است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=309286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.