افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

بررسی 3 شاخصی که نشان دهنده کاهش بیشتر قیمت اتریوم است

  • کد خبر : 309265
بررسی 3 شاخصی که نشان دهنده کاهش بیشتر قیمت اتریوم است

پس از افزایش 26 درصدی قیمت اتریوم در روزهای منتهی به تصویب ETF های نقدی برای این ارز دیجیتال، این ارز دیجیتال در ماه گذشته عملکرد کمتری نسبت به بیت کوین و سایر ارزها داشته است. این عملکرد ضعیف اکنون باعث ایجاد ابهامات زیادی در مورد روند آینده اتریوم در ذهن معامله گران شده است. […]

پس از افزایش 26 درصدی قیمت اتریوم در روزهای منتهی به تصویب ETF های نقدی برای این ارز دیجیتال، این ارز دیجیتال در ماه گذشته عملکرد کمتری نسبت به بیت کوین و سایر ارزها داشته است. این عملکرد ضعیف اکنون باعث ایجاد ابهامات زیادی در مورد روند آینده اتریوم در ذهن معامله گران شده است.

مقایسه قیمت صرافی های ایران

بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland بیابید!

مقایسه تبادل

طبق گزارش Blockchain Homeland، قیمت اتریوم در هفته گذشته 4.3 درصد و در ماه گذشته 2.11 درصد کاهش یافته است. برای مقایسه، بیت کوین طی ماه گذشته 7.7 درصد رشد داشته است و ارزش کل بازار در این مدت 6.2 درصد افزایش یافته است. توکن های دیگر بلاک چین های لایه 1 از جمله Solana و Cardano نیز در این دوره عملکرد بهتری نسبت به اتریوم داشته اند.

نمودار تایم فریم 1 روز اتریوم - منبع: TradingViewنمودار تایم فریم 1 روز اتریوم - منبع: TradingView
نمودار بازه زمانی 1 روزه اتریوم – منبع: TradingView

با توجه به تعدادی از شاخص ها از جمله اندیکاتورهای فنی، می توان گفت که اتریوم در حال ضعیف شدن است و ممکن است قبل از افزایش قیمت، سقوط بیشتری داشته باشد.

اتریوم از ماه می با بیت کوین عقب مانده است

اگرچه جفت ارز اتریوم به بیت کوین طی سه روز گذشته 5 درصد افزایش یافته است، اما در بازه های زمانی طولانی تری عملکرد ضعیفی داشته است و بین 23 می تا 30 جولای 14 درصد کاهش یافته است.

نمودار ETH/BTC - منبع: TradingViewنمودار ETH/BTC - منبع: TradingView
نمودار ETH/BTC – منبع: TradingView

دلایل مختلفی برای عملکرد ضعیف اتریوم در حال حاضر وجود دارد. از جمله دلایل، می توان به عوامل خاص اتریوم در سال 2024، مانند برداشت گسترده سرمایه از صندوق های قابل معامله (ETF) این ارز دیجیتال اشاره کرد.

علاوه بر این، فعالیت در شبکه اتریوم (در برخی شاخص‌های خاص) طی ماه گذشته کاهش یافته است. به عنوان مثال، تعداد آدرس‌های فعال روزانه (DAA) در شبکه اتریوم از 711078 آدرس در 22 ژوئن به 426472 آدرس در 10 جولای افزایش یافت.

تعداد آدرس‌های فعال در شبکه اتریوم - منبع: Glassnodeتعداد آدرس‌های فعال در شبکه اتریوم - منبع: Glassnode
تعداد آدرس‌های فعال در شبکه اتریوم – منبع: Glassnode

اگرچه اتریوم همچنان از دیگر شبکه های لایه 1 عقب است، اما رقبای آن اخیراً عملکرد خوبی داشته اند. به عنوان مثال، در این مدت، سولانا توانسته است از نظر چنین فعالیت و هزینه های کل، از اتریوم پیشی بگیرد.

طبق داده‌های آرتمیس، سولانا از نظر تعداد آدرس‌های فعال روزانه و حجم تراکنش روزانه بر شبکه‌های Tier 1 تسلط داشته است. شبکه TON نیز بهتر از اتریوم عمل کرده است.

مقایسه عملکرد اتریوم، سولانا و TON - منبع: آرتمیسمقایسه عملکرد اتریوم، سولانا و TON - منبع: آرتمیس
مقایسه عملکرد اتریوم، سولانا و TON – منبع: آرتمیس

ادامه خروج سرمایه از ETF های اتریوم

ETF های اتریوم تازه راه اندازی شده شروعی بحث برانگیز داشتند. از ابتدای معاملات این صندوق ها در 2 تیرماه بیش از 1.23 میلیارد دلار سرمایه به این صندوق ها اضافه شده است. با این حال، خروجی بیش از 1.723 میلیارد دلار از ETF اتریوم گری اسکیل بیش از این جریان ورودی بود.

طبق داده‌های وب‌سایت سرمایه‌گذاران Farside، مجموع خروجی خالص ETF‌های نقدی اتریوم اکنون به ۴۴۰ میلیون دلار رسیده است.

ورود و خروج سرمایه از ETF های نقطه ای اتریوم - منبع: Farside Investorsورود و خروج سرمایه از ETF های نقطه ای اتریوم - منبع: Farside Investors
جریان های ورودی و خروجی ETF های نقطه ای اتریوم – منبع: سرمایه گذاران Farside

این اتفاق همزمان با خروج 285 میلیون دلار از صندوق های سرمایه گذاری اتریوم رخ می دهد. جیمز باترفیل، محقق Coinshares، می گوید:

این هفته شاهد خروج 1.5 میلیارد دلار از صندوق گری اسکیل بودیم که منجر به خروج خالص سرمایه 285 میلیون دلاری در هفته گذشته شد.

جزئیات صندوق های سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال در هفته منتهی به 26 جولای - منبع: CoinSharesجزئیات صندوق های سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال در هفته منتهی به 26 جولای - منبع: CoinShares
جزئیات صندوق های سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال در هفته منتهی به 26 جولای – منبع: CoinShares

مقاومت خرس ها در حدود 3500 دلار

برداشت مداوم سرمایه از ETF های اتریوم نیز نشان دهنده وضعیت نامطلوب فنی این ارز دیجیتال است. آخرین تلاش اتریوم برای افزایش قیمت حدود 3500 دلار متوقف شد که نشان می دهد خرس ها با تمام توان از این منطقه دفاع می کنند.

داده های وب سایت Into de Block نیز بر اهمیت این منطقه مقاومت می افزاید. بر اساس شاخص IOMAP، تقریباً 4.18 میلیون آدرس، 1.93 میلیون واحد اتریوم را در محدوده قیمتی 3457 تا 3557 خریداری کرده اند.

Ethereum IOMAP Index - منبع: IntoTheBlockEthereum IOMAP Index - منبع: IntoTheBlock
Ethereum IOMAP Index – منبع: IntoTheBlock

اگر حجم معاملات فروشندگان در این محدوده مقاومتی در کوتاه مدت افزایش یابد، می توان انتظار داشت که قیمت اتریوم با شدت بیشتری اصلاح شود.

کوین تلگراف

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-07-31 10:08:48

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=309265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.