افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

عرضه شکر در بازار اجباری شد

  • کد خبر : 308740
عرضه شکر در بازار اجباری شد

به گزارش بازار، بهرام رمضانی عضو انجمن کارخانجات قند ایران گفت: با تغییر نرخ ارز واردات شکر و انتقال آن به بازار دوم، هم اکنون شکر تولید داخل و وارداتی با یک قیمت عرضه می شود. بازار به تعادل رسیده است. وی افزود: پس از این اتفاق، صنایع تولیدکننده شکر و واردکنندگان از سوی دولت […]

به گزارش بازار، بهرام رمضانی عضو انجمن کارخانجات قند ایران گفت: با تغییر نرخ ارز واردات شکر و انتقال آن به بازار دوم، هم اکنون شکر تولید داخل و وارداتی با یک قیمت عرضه می شود. بازار به تعادل رسیده است.

وی افزود: پس از این اتفاق، صنایع تولیدکننده شکر و واردکنندگان از سوی دولت مجبور شده اند محصولات خود را در سامانه بازار وزارت جهاد عرضه کنند.

عضو انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر ایران ادامه داد: این موضوع برای واردکنندگان و تولیدکنندگان مشکلاتی ایجاد می کند، زیرا شکر عرضه شده در بازار خریداری نمی شود.

وی تصریح کرد: خرید در بازار مشکلاتی را برای خریداران به همراه دارد که باعث شد خرید شکر در بازار را نپذیرند.

رمضانی گفت: کارخانه ما محصول خود را با قیمت مصوب در بازار به فروش رسانده است اما بسیاری از تولیدکنندگان و واردکنندگان با مشکل فروش شکر خود مواجه هستند و از سوی دیگر شاهد رویای سرمایه در بازار هستند.

وی بیان کرد: کارخانجات با مشکل نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش مواجه هستند که به دلیل این مشکل صنایع در برخی موارد محصولات خود را پیش فروش می کنند و در صورت عدم پیش فروش محصول، تولید آنها با مشکل مواجه می شود.

وی بیان کرد: کارخانجات باید بتوانند به موقع و در مدت 72 ساعت به کشاورزان پول پرداخت کنند و اگر مجبور شوند محصولات خود را در سامانه بازاری که عرضه نمی شود عرضه کنند، با مشکل مواجه شده و نارضایتی اجتماعی به وجود می آید.

رمضانی گفت: دولت باید بر فعالیت بخش خصوصی نظارت داشته باشد اما دخالت در فعالیت آن باعث ایجاد مشکل در تولید می شود.

وی افزود: با این شرایط تولیدکنندگان و واردکنندگان تهدید شده اند که در صورت عدم فروش محصولات خود در بازار جریمه خواهند شد.

بن بست خرید چغندر قند در کارخانه بیستون شکسته شد

وی گفت: سال گذشته 150 هزار تن چغندر قند و امسال 221 هزار تن از این محصول دریافت کردیم که در صنعت کشور بی سابقه بوده و پول به موقع به کشاورزان پرداخت شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=308740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.