افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

فواید بی نظیر شربت زرشک – خبرآنلاین

  • کد خبر : 308733
فواید بی نظیر شربت زرشک – خبرآنلاین

به گزارش خبرآنلاین، زرشک حاوی چندین ویتامین C، A، ویتامین های گروه B مانند B1، B2، B6، کلسیم، آهن، منیزیم، روی، پروتئین، کربوهیدرات، سدیم و پتاسیم است. این شربت نقش موثری در رفع تشنگی و تب بدن به ویژه در روزهای گرم سال دارد. روزه داران می توانند در فاصله افطار تا طلوع آفتاب ۲ […]

به گزارش خبرآنلاین، زرشک حاوی چندین ویتامین C، A، ویتامین های گروه B مانند B1، B2، B6، کلسیم، آهن، منیزیم، روی، پروتئین، کربوهیدرات، سدیم و پتاسیم است. این شربت نقش موثری در رفع تشنگی و تب بدن به ویژه در روزهای گرم سال دارد. روزه داران می توانند در فاصله افطار تا طلوع آفتاب ۲ لیوان شربت زرشک میل کنند.

به گزارش صداوسیما، این شربت خاصیت لاغری و چربی سوزی دارد و به لطف وجود ویتامین های A و C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

شربت زرشک تصفیه کننده خون و تنظیم کننده فشار خون، قند و چربی است. این شربت گردش خون را بهبود می بخشد و از حملات قلبی و سکته جلوگیری می کند.

افرادی که مشکلات کبدی و کلیوی دارند بهتر است در برنامه غذایی روزانه خود از شربت زرشک استفاده کنند زیرا این شربت کبد و کلیه ها را پاکسازی می کند و اسید اوریک را از بدن دفع می کند. شربت زرشک تاثیر بسزایی در شادابی، شفافیت پوست و رفع جوش صورت و بدن دارد. این شربت همچنین به درمان پسوریازیس (نوعی اگزمای شدید پوستی مرتبط با تخریب پوست) کمک می کند.

شربت زرشک در دفع سنگ کیسه صفرا مفید است; افرادی که فشار خون پایینی دارند در مصرف این شربت احتیاط کنند و آن را با عسل زیاد مصرف کنند.

موارد منع مصرف شربت زرشک

افرادی که سرفه خشک و گلودرد دارند از مصرف شربت زرشک خودداری کنند. این شربت صفرا را کاهش می دهد و برای افراد بد مزاج (صفراوی) بسیار مفید است. افرادی که بلغم و نوشابه دارند شربت زرشک را زیاد مصرف نکنند و همراه با عسل زیاد مصرف کنند.

افرادی که داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، وارفارین و قرص های فشار خون، قند و چربی مصرف می کنند، نباید همزمان با داروهای خود شربت زرشک مصرف کنند و حداقل 2 ساعت بین مصرف دارو و مصرف دارو فاصله باشد. زیرا مصرف همزمان این داروها با شربت زرشک اثر داروها را تشدید می کند. افراد صفراوی مزاج یک قاشق غذاخوری و افراد تیره و بلغمی در هنگام مصرف یک لیوان عسل به آن اضافه کنند.

2332333

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=308733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.