افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

ایالات متحده: ما معتقدیم که دیپلماسی بهترین راه برای تعامل با ایران است

  • کد خبر : 307927
ایالات متحده: ما معتقدیم که دیپلماسی بهترین راه برای تعامل با ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با بیان اینکه رویکرد واشنگتن در قبال برنامه هسته ای ایران تغییر نکرده است، گفت: ما همچنان دیپلماسی را موثرترین راه برای رسیدگی به پرونده هسته ای ایران می دانیم. به گزارش ایسنا، ودانت پاتل، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی مبنی […]

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با بیان اینکه رویکرد واشنگتن در قبال برنامه هسته ای ایران تغییر نکرده است، گفت: ما همچنان دیپلماسی را موثرترین راه برای رسیدگی به پرونده هسته ای ایران می دانیم.

به گزارش ایسنا، ودانت پاتل، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی مبنی بر روی کار آمدن رئیس جمهور جدید در ایران، آیا واشنگتن انتظار تغییر دارد و آیا جای پیشرفت دارد؟ در روابط واشنگتن و تهران در رابطه با برجام و آیا مسائل دیگری وجود دارد؟ وی گفت: هیچ توقعی نداریم که انتخاب رئیس جمهور جدید باعث تحول اساسی در مسیر ایران شود. مثل همیشه، قرار است مقامات ایرانی را بر اساس عملکردشان قضاوت کنیم، نه با گفتار یا حتی ادعای میانه روی یا ابراز تمایل برای روابط بهتر.

وی ادامه داد: شاهد این تغییر در اقداماتی است که انجام می دهند.

به گزارش سایت وزارت امور خارجه آمریکا، پاتل همچنین اظهار داشت: در مورد برنامه هسته ای ایران باید بگویم رویکرد ما تغییر نکرده است. ما همیشه گفته‌ایم که در نهایت معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به یک راه‌حل مؤثر و پایدار برای برنامه هسته‌ای ایران است. هیچ چیز در مورد این انتخابات آن را تغییر نداده است.

وی با تکرار ادعاهای بی اساس و پیچ خورده واشنگتن درباره سیاست های ایران و همکاری تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: با توجه به تشدید تنش ها از سوی ایران در سراسر جهان از جمله در رابطه با فعالیت های هسته ای این کشور و همچنین عدم همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی. آژانس اتمی، ما در حال حاضر با چنین رویدادی فاصله داریم.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه اظهارات خود به همکاری همه جانبه و داوطلبانه ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره نکرد و افزود: ایران چه علاقه مند به همکاری باشد و چه بخواهد رویکرد جدیدی اتخاذ کند، می تواند اقدامات فوری از جمله انجام دهد. همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی

وی در پاسخ به این سوال که آیا دیپلماسی با ایران نتیجه‌ای داشته است؟ وی تصریح کرد: این موضوعی است که ما همچنان روی آن متمرکز هستیم. به نظر من دیپلماسی به دنبال نتایجی است که قطعا به نفع آمریکاست. اگر پاییز گذشته یا اواخر تابستان گذشته را به خاطر داشته باشید، از طریق تعامل ما دیدید که توانستیم با موفقیت شهروندان آمریکایی را که در ایران بازداشت بودند آزاد کنیم.

پاتل گفت: «بنابراین، مطمئناً شرایطی وجود دارد که در آن دیپلماسی در نهایت نتیجه مطلوبی برای ایالات متحده دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=307927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.