افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

زائران اربعین بدون بیمه به کربلا نروند

  • کد خبر : 307831
زائران اربعین بدون بیمه به کربلا نروند

آفتاب نیوز: سیدمجد میراحمدی رئیس ستاد اربعین در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده برای مراسم اربعین امسال گفت: 720 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و حدود 620 هزار نفر ثبت نام خود را تایید کرده اند. تایید ثبت نام به این […]

آفتاب نیوز:

سیدمجد میراحمدی رئیس ستاد اربعین در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده برای مراسم اربعین امسال گفت: 720 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و حدود 620 هزار نفر ثبت نام خود را تایید کرده اند. تایید ثبت نام به این معنی است که آنها هزینه بیمه خود را نیز پرداخت کرده اند.

وی افزود: از نظر ما فردی که در سامانه سماح ثبت نام می کند فردی است که زائر محسوب می شود.

رئیس ستاد اربعین در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد فردی برای سفر اربعین در سامانه سماح ثبت نام نکند و به سفر برود، گفت: اکیدا توصیه می کنیم این کار را انجام ندهید زیرا اگر نه آنها بیمه هستند و اگر در صورت جراحت، بیماری، مرگ یا حتی بستری شدن برای آنها اتفاقی بیفتد، مشکلات بزرگی برای آنها به وجود می آید و هزینه های درمان در عراق بسیار بالاست که عموماً برای زائران ما دور از دسترس است. یا 90 هزار تومان بیمه شده اند.

میراحمدی ادامه داد: جالب است که در سامانه سماح سه بسته بیمه ای اعلام کرده ایم و گران ترین بسته که البته خدمات بهتر و پوشش بیمه ای بیشتری دارد با استقبال زائران مواجه شده و آن را انتخاب کرده اند که نشان می دهد. فرهنگ بیمه سفرهای اربعین به لطف خدا جای خود را برای زائران پیدا می کند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که در سامانه سماح ثبت نام می کنند تنها خدمات بیمه ای دریافت می کنند یا خدمات دیگری نیز شامل می شود، اظهار داشت: برای کسانی که در سامانه سماح ثبت نام می کنند ارز زیارتی، بلیت، پرواز و اتوبوس اختصاص می دهیم. اولویت این زائران است و از طریق این سامانه به آنها بلیت تحویل می دهیم.

رئیس ستاد اربعین تصریح کرد: تمام هدف ما این است که فقط برای رفاه و آسایش و امکان برنامه ریزی برای ما بتوانیم زائران عزیز را مجبور به مراجعه به سامانه سماح کنیم و از این بابت از شما تشکر می کنیم.

زائران اربعین برای تهیه گذرنامه چه مراحلی را باید طی کنند؟

میراحمدی ادامه داد: یکی از چالش های پیش روی دولت سیزدهم تهیه سند سفر برای زائران عزیز بود که البته باید از تدابیر و تمهیدات ویژه آنها تشکر کرد.

وی تاکید کرد: یادتان هست در سال های گذشته صف های طولانی برای دریافت گذرنامه وجود داشت و نارضایتی ایجاد می کرد، اما امسال هیچ گزارشی از این مسائل وجود ندارد، انشالله خبری هم نخواهد بود.

رئیس ستاد اربعین افزود: اکنون هر زائری که مایل باشد می تواند به صورت اینترنتی برای دریافت گذرنامه اقدام کند و ظرف مدت 3 تا 5 روز گذرنامه زیارت اربعین 60 هزار تومان ارائه می شود. بحث ارزانی که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور شهیدمان به دنبال آن بودند، انجام شده و اقدامات متعددی انجام شده است، از جمله تهیه گذرنامه ای که با 60 هزار تومان می توان تهیه کرد، در حالی که گذرنامه غیر اربعین بیش از 450 هزار تومان قیمت دارد. گرفتن

میراحمدی اضافه کرد: البته باید گفت که سیاست ها، تدابیر و تصمیمات ستاد اربعین این است که هیچ سازمان خدمات رسان دولتی از خدماتی که به زائران ارائه می کنند یک ریال منفعت مادی کسب نکند. زائر می تواند با ما منعکس کند، همه دستگاه های دولتی که خدمات ارائه می دهند رایگان یا با حداکثر هزینه هستند.

وی همچنین با اشاره به نحوه خروج سربازان و دانشجویان از کشور برای شرکت در مراسم اربعین تصریح کرد: موضوع وثیقه و محدودیت های گذشته برای این افراد لغو شده و کسانی که سرباز یا دانشجو هستند می توانند به راحتی گذرنامه ویژه اربعین خود را تهیه کنند. با مراجعه به وب سایت دریافت کنید.

رئیس ستاد اربعین تصریح کرد: اولین چالش برای عزیزان ورود زائران به پایانه های مرزی بود. مثلاً زائری که می خواست خود را به مرز مهران برساند، گاهی تا 15 ساعت در ترافیک گیر می کرد. از ایلام تا مهران امروز این زمان کمتر از یک ساعت است. البته در شلوغی نیم ساعت شده است یعنی بیش از یک ساعت و نیم در این جاده ها ترافیک نداریم. هفته سوم ماه صفر که اوج سفر را برای عزیزانمان داریم.

میراحمدی تاکید کرد: در مسیرهای منتهی به خسروی، شلمچه و چذابه گره های ترافیکی و نقاط حادثه خیز رفع و بسیاری از جاده ها آسفالت شده است. در دولت سیزدهم بیش از 320 کیلومتر از این جاده ها ساخته شد.

رئیس ستاد اربعین ادامه داد: چندین تونل نیز ساخته شده است و امروز زائران ما برای رسیدن و خروج از مرزها با حداقل مشکل مواجه هستند و این موفقیت بزرگی است، دولت سیزدهم بیش از 12 هزار میلیارد تومب برای تسهیل این امر هزینه کرده است. . است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=307831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.