افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

جریان حمله حاکمیتی به محوطه دائو چیست؟ آیا انجمن COMP می تواند آن را متوقف کند؟

  • کد خبر : 307709
جریان حمله حاکمیتی به محوطه دائو چیست؟  آیا انجمن COMP می تواند آن را متوقف کند؟

به نظر می رسد که اکوسیستم COMP تحت یک حمله حکومتی قرار دارد. یک نهنگ COMP به تصویب یک پیشنهاد حکومتی کمک می کند که 24 میلیون دلار از توکن های COMP را به پروتکل جدیدی به نام goldCOMP اختصاص می دهد. گروه پسران طلایی با همکاری این نهنگ چندین بار پیشنهاد مشابهی را ثبت […]

به نظر می رسد که اکوسیستم COMP تحت یک حمله حکومتی قرار دارد. یک نهنگ COMP به تصویب یک پیشنهاد حکومتی کمک می کند که 24 میلیون دلار از توکن های COMP را به پروتکل جدیدی به نام goldCOMP اختصاص می دهد. گروه پسران طلایی با همکاری این نهنگ چندین بار پیشنهاد مشابهی را ثبت کرده بودند که به دلیل مخالفت جامعه رد شد.

مقایسه قیمت صرافی های ایران

بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland بیابید!

مقایسه تبادل

به گزارش اسمارتک نیوز، اما این بار این گروه بازگشته است پیشنهاد 289 آنها پیشنهاد تخصیص 5 درصد از خزانه COMP به پروتکل goldCOMP را دادند و موفق به تصویب آن شدند. این پروتکل تسلیم توسط “پسران طلایی”، گروهی به رهبری Hampi (نهنگ) کنترل می شود و ظاهراً رفتار مشابهی در مورد ربودن DAO در گذشته داشته است. اکنون جامعه مرکب در حال تلاش برای راه اندازی است «مدیر TimeLock» جلوگیری از سرقت این دارایی ها توسط این گروه.

حمله دولت به محوطه

پس از اینکه سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO) که پروتکل را اجرا می‌کند، تحت حمله حاکمیتی قرار گرفت، قیمت COMP، نشانه اصلی پروتکل وام‌دهی Compound، 6 درصد کاهش یافت.

حمله زمانی رخ داد که یک مهاجم قدرت رای زیاد در یک سیستم DAO، او تصمیم گرفت تا قوانین پروتکل را به نفع خود و طبیعت تغییر دهد بدون نیاز به اجازه (Permissionless) و از قابلیت تجارت توکن های مستقل سوء استفاده کنند.

با توجه به پست های موجود در انجمن Compound، حمله Compound Sovereign زمانی آغاز شد که نهنگی به نام هامپی در طی یک تلاش هماهنگ برای دستکاری فرآیند تصمیم‌گیری پلتفرم از طریق نمایندگی، مقدار زیادی COMP پدیدار شد. او به دنبال تخصیص بود 24 میلیون دلار (499000 توکن COMP) به یک پروتکل سود خودکنترل به نام goldCOMP که توسط یک گروه ناشناس به نام آن نیز ارائه می شود پسران طلایی مدیریت می شود

این گروه چندین بار برای این کار تلاش کرد و در نهایت موفق شد. اولین حمله این گروه از هفته ها پیش در اوایل ماه مه آغاز شد. در اولین حمله، آنها پیشنهاد 118، درخواست کرد تا 5٪ از خزانه COMP را به کیف پول Multi-Sig که توسط Goldenboys کنترل می شود منتقل کند. اما چون اعضای جامعه COMP به این موضوع مشکوک بودند، این حمله شکست خورد و این پیشنهاد مورد تایید قرار نگرفت.

در تلاش دوم، گروه رویکردی مشابه به حمله اول و پیشنهاد 247 ثبت کردند که مانند حمله قبلی، آنها می خواستند 5٪ از توکن های COMP را در پروتکل goldCOMP سرمایه گذاری کنند که باز هم به حد نصاب نرسید و لغو شد.

در نهایت، علیرغم هشدارهای بسیاری مبنی بر اینکه این پیشنهادات توسط Hampi و Goldenboys ارائه شده بود برای سرقت از خزانه COMP، گروه دوباره پیشنهاد 289موفق به تکمیل حمله و تصویب پیشنهاد خود شد.

با این حال، اعضای جامعه ادعا کرده اند که مسائل بیشتری پشت این پیشنهادات وجود دارد. مایکل لولن، معمار راه حل های امنیتی OpenZeppelin، که به عنوان مشاور امنیتی برای Compound Finance کار می کند، در حساب کاربری خود در صفحه اجتماعی X نوشت که بین چندین حساب که شروع به جمع آوری COMP کرده اند و پیشنهادهایی برای انتقال دارایی ها برای ایجاد goldCOMP، یک ارتباط. او پس از ثبت پروپوزال 289 نوشت:

به نظر من اگر Hampi و Golden Boyz به تلاش خود برای دریافت بودجه از پروتکل COMP ادامه دهند، تلاش آنها می تواند یک حمله به حاکمیت تلقی شود. به خصوص زمانی که آنها به وضوح مخالف تصمیم سایر عوامل Compound DAO هستند.

Hampi در پاسخ به این ادعاها گفته است که صندوق goldCOMP از ساختار “Trust Setup” با محدودیت در اجرای دستوراتی استفاده می کند که اجازه سرقت این وجوه را نمی دهد. او در پاسخ به سخنان لیولن گفت:

سرقت وجوه یک اصطلاح اشتباه و گمراه کننده است. به خصوص زمانی که کارشناس ریسک و امنیت مرکب می گوید. سرمایه گذاری درخواستی باید از Trust Setup که محدودیت هایی در اجرای درخواست دارد و اجازه سرقت و انتقال وجه را نمی دهد رد شود.

تلاش جامعه مرکب برای جلوگیری از حمله حاکمیتی

با این حال، پس از تصویب پیشنهاد پسران طلایی، جامعه COMP طرحی برای محدود کردن اقدامات گروه ارائه کرد.

پیشنهاد 290 که کمتر از یک روز دیگر با هدف انتقال به رأی گذاشته می شود مدیر زمان قفل یک قرارداد هوشمند که اقدامات حاکمیتی را در صف قرار می دهد، نیاز به تأخیر دو روزه قبل از اجرا دارد و به جامعه زمان بیشتری برای واکنش می دهد.

در حالی که این قرارداد ممکن است با حملات حاکمیتی آتی تداخل داشته باشد، مشخص نیست که آیا Goldenboys از جابجایی توکن‌های COMP که دنبال می‌کردند یا خیر، جلوگیری می‌کند یا خیر.

هامپی کیست و آیا قدرت کنترل مجتمع را دارد؟

هامپی یکی از مهم ترین نهنگ های فضای دیفای است که نامش برای خیلی ها آشنا نیست. داستان او سال ها پیش با چندین پروتکل DeFi و با میلیون ها دلار شروع شد.

منبع: Debankمنبع: Debank
منبع: Debank

Hampi یکی از بازیگران اصلی چندین پروتکل است. او از طرح های جذاب برای به دست آوردن توکن های مستقل در حجم بسیار زیاد استفاده می کند. روش‌های او به او امکان ثروت هنگفت و حتی کنترل جنجالی روی روی را داده است سکو متعادل کننده در سال 2022 نیز آن را دریافت کرد.

در سال 2022، بلنسر به مدت 8 ماه با یکی از آموزنده ترین و بحث برانگیزترین داستان های حکومتی روبرو شد. پروتکل DeFi درگیر نبرد طولانی با Hampi بر سر پیشنهاداتی بود که نهنگ توانست با به دست آوردن سهم زیادی از آرا از آنها عبور کند. اگرچه گروه Hampi و پروتکل متعادل کننده در نهایت بر سر یک معاهده صلح به توافق رسیدند، این نبرد شامل ماه ها استفاده از کیف پول Hampi برای کنترل بیش از 50 درصد آرا و تصویب پیشنهادها به طور یکجانبه بود.

داستان از زمانی شروع شد که veBAL برای همسو کردن دارندگان توکن بومی با اهداف DAO و درآمدهای پروتکل راه اندازی شد. اما وقتی سیستم تشویقی عواقب ناخواسته ای داشته باشد، اتفاقات بدی رخ می دهد.

اینجا بود که نقش همپی مشخص شد. Blenser خود را در یک دوراهی می بیند که سعی می کند سیستم خود را با فعالیت های نهنگ veBAL به نام Hampi هماهنگ کند. هنگامی که طرح تشویقی آنها شکست خورد، بلنسر وارد یک بازی موش و گربه شد تا از طریق حکومت، رفتار سودجویانه نهنگ را کنترل کند.

استراتژی Hampi ساده بود: تسلط بر نقدینگی استخر، رای دادن فعال به معیارها و جمع آوری BAL های صادر شده. تنها مشکل این بود که معیارهایی که او ایجاد کرد درآمد بسیار کمی برای Balancer ایجاد کرد.

منبع: مساریمنبع: مساری
منبع: مساری

استراتژی Hampi توسط Balancer تنظیم شد تا آنها را از کشاورزی استخرهای کم درآمد منصرف کند. اما Hampi با هر به‌روزرسانی چارچوب معیارهای تشویقی، اشکالات جدیدی پیدا کرد.

منبع: مساریمنبع: مساری
منبع: مساری

متأسفانه، Hampi به طور تصادفی از آنها استفاده کرد استخر غیر مایع tetuBAL آنها را به دام انداخت و آنها را مجبور کرد که موقعیت خود را حفظ کنند و از استراتژی متریک خود به هر قیمتی محافظت کنند.

منبع: مساریمنبع: مساری
منبع: مساری

رویدادهایی که رخ داد را فقط می توان به عنوان یک مسابقه تسلیحاتی توصیف کرد. زیرا سهامداران Blancer، Hampi و سهامداران بزرگ دوست دارند هاله آنها برای به دست آوردن حاکمیت کافی و دفاع از منافع خود جنگیدند.

منبع: مساریمنبع: مساری
منبع: مساری

با تشدید فعالیت های حاکمیتی هامپی، تنش ها بالا گرفت و رقابت برای حکومت داری به دلیل قدرت رای بالای او سخت شد و در نهایت منجر به رای گیری مجدد چندین پیشنهاد و استراتژی بحث برانگیز برای کاهش موانع در فعال سازی قدرت حکمرانی وی شد.

منبع: مساریمنبع: مساری
منبع: مساری

خوشبختانه این DAO توانست به نهنگ ها برسد پیشنهاد پیمان صلح برای دستیابی به توافق و رای گیری امروز به پایان رسید.

در آخرین حمله حکومتی، هامپی از قدرت رای خود برای واریز 25 میلیون دلار از خزانه Compound به طور مستقیم به صندوق goldCOMP خود استفاده کرد. این به کاربران اجازه می دهد تا کارایی را در COMP خود و در عین حال به دست آورند تأثیر هامپی تقویت شود در حالی که این حرکت قانونی است، سؤالاتی در مورد حکومت غیرمتمرکز ایجاد می کند.

خزانه داری goldCOMPخزانه داری goldCOMP
خزانه داری goldCOMP

نفوذ هامپی فراتر از حاکمیت است. او رمز مخصوص به خود را دارد که برای انجمن گلدنبویز خود از آن استفاده می کند. ارزش آن پس از رویداد مرکب امروز دو برابر بوده است زیرا دلالان روی توانایی هامپی برای ادامه شرط بندی می کنند استراتژی های مدیریت یا کشاورزی “بسیار سودآور”. ایمان داشتن

قیمت طلاقیمت طلا
قیمت طلا

هامپی همچنین متهم به حمله به سوشی سوآپ توسط جرد گری، سرآشپز آن در ماه مارس سال جاری بود. جرد گری در صفحه ایکس او گفت:

اکنون که این اتفاق افتاده است، برنامه Hampi برای سوشی سواپ نیز فاش شده است. اگر او در این حمله حاکمیتی پیروز شود، می تواند ارزش سوشی را با مزرعه تورم خود استخراج کند تا از عملکرد و توزیع ضعیف توکن های GOLD خود حمایت کند.

من از حمله مرکب و حکومتی که توسط Hampi اجرا شده است ناراحت هستم.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-07-29 15:56:07

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=307709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.