افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

موسسه «ویژن ایکس» با هدف پیگیری حقوق از دست رفته کاربران صرافی های متمرکز راه اندازی می شود.

  • کد خبر : 30737
موسسه «ویژن ایکس» با هدف پیگیری حقوق از دست رفته کاربران صرافی های متمرکز راه اندازی می شود.

یونیسف، یک گروه بین المللی فعال در زمینه توانمندسازی غیرمتمرکز در فناوری ارزهای دیجیتال و بلاک چین، در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که این کمپین را با راه اندازی یک بنیاد حقوقی غیرانتفاعی به نام «بنیاد ویژن ایکس» بیشتر خواهد کرد. همانطور که توسط UNIDF اعلام شده است، این موسسه با هدف حمایت از […]

یونیسف، یک گروه بین المللی فعال در زمینه توانمندسازی غیرمتمرکز در فناوری ارزهای دیجیتال و بلاک چین، در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که این کمپین را با راه اندازی یک بنیاد حقوقی غیرانتفاعی به نام «بنیاد ویژن ایکس» بیشتر خواهد کرد. همانطور که توسط UNIDF اعلام شده است، این موسسه با هدف حمایت از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال (کوین) در برابر آسیب های ناشی از نقض صرافی های متمرکز تاسیس شده و قرار است در قالب غرامت به مالباختگان این صرافی ها کمک کند.

خبر راه‌اندازی کمپین بین‌المللی برای بازپس‌گیری حقوق بازندگان از صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال و دعوت از بازندگان برای پیوستن به این کمپین، در روزهای اخیر توجه مالباختگان ایرانی صرافی ورشکسته Bitrex را به خود جلب کرده بود.

یونیسف در بیانیه‌ای در توصیف غیرانتفاعی خود گفت: «مأموریت بنیاد VisionX مبارزه با تقلب و فریب در دنیای پلتفرم‌های متمرکز است تا آنها را در برابر مردم خود پاسخگو نگه دارد. این موسسه از رشد یک جامعه غیرمتمرکز از طریق تحقیق، حمایت، حمایت استراتژیک و آموزش حمایت خواهد کرد. در واقع موسسان این بنیاد قصد دارند با ارائه مشاوره و همراهی با آنها در انجام اقدامات حقوقی از طریق کمپین غیرانتفاعی به بازیابی دارایی های کاربران کمک کنند.

علیرغم توضیحاتی که در مورد فعالیت اصلی این بنیاد داده شد، به نظر می رسد در گام اول باید توجه موسسان این موسسه غیرانتفاعی معطوف به بازپس گیری مطالبات کاربران فلان آمریکایی باشد. تبادل که از سال 2017 با مسدود شدن حساب ها، امکان دسترسی اموال خود را از دست داده اند.

به نظر می رسد راه اندازی موسسه Vision X بخشی از مسئولیت اجتماعی یونیسف در اکوسیستم بلاک چین باشد. یونیسف در بیانیه‌های مطبوعاتی خود اعلام کرده است که تعداد زیادی از کاربران متاثر از ورشکستگی صرافی مذکور در بلاتکلیفی نسبت به بازیابی دارایی‌های خود به سر می‌برند. اکنون بنیاد VisionX که در واقع یک بنیاد حقوقی غیرانتفاعی است، اولین گام را در حمایت از فرهنگ اقتصاد غیرمتمرکز در اکوسیستم ارزهای دیجیتال برمی‌دارد.

بر اساس آنچه از سوی یونیسف در رسانه های بین المللی ارزهای دیجیتال منتشر شده است، مدیران این گروه انگیزه خود از تاسیس این سازمان غیرانتفاعی و راه اندازی کمپین قانونی را اینگونه تشریح کردند: «ما باید برای حمایت از کسانی که به خاطر این اقدامات آسیب دیده اند، متحد شویم. . از این پلتفرم های متمرکز ارزهای دیجیتال برای پشتیبانی این اقدامات فقط برای بازیابی اموال یا دریافت خسارت نیست. بلکه یک فعالیت مفید برای آینده غیرمتمرکز است که ما از آن حمایت می کنیم. ماموریت ما تسهیل انتقال جهان به آینده غیرمتمرکز در فناوری است و می‌خواهیم مردم را توانمند کنیم تا کنترل کامل امور مالی، هویت و داده‌های خود را در دست بگیرند.»

UNIDF با اشاره به اینکه رویکرد متمرکزسازی ضررهای قابل توجهی را به گروه‌های سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال وارد کرده است، تاکید کرده است: «پلتفرم‌های متمرکز می‌توانند به هر دلیلی حساب‌های کاربری را غیرفعال کنند و این مشکل عمدتاً به دلیل ماهیت نوسان دارایی‌های رمزنگاری است که زیان‌های قابل‌توجهی ایجاد می‌کند. توجه شده است.”

یونیسف در فراخوان منتشر شده خود از تعدادی از افراد درخواست کرده است که در صورت داشتن شواهد مرتبط با آسیب ناشی از پلتفرم های رسانه ای متمرکز، از طریق بخش تحقیقات، ایمیل [email protected]، با بنیاد مربوطه تماس بگیرند. صرافی ارزهای دیجیتال مانند Bittrex یا اپراتورهای آن. و آن را همراهی کند. این گروه در پیشرفت بهتر و سریعتر این پروژه غیر انتفاعی.

اکنون که در سراسر جهان به خصوص در ایران و برخی کشورهای منطقه بسیاری از کاربران آسیب دیده از دریافت وجوه خود محروم شده اند، به نظر می رسد راه اندازی این نوع کمپین امید به بهبود اکوسیستم ارزهای دیجیتال را افزایش دهد.

کارشناسان معتقدند با آغاز فعالیت موسساتی مشابه «بنیاد ویژن ایکس»، فرهنگ جهت گیری به سمت دارایی های غیرمتمرکز در حوزه ارزهای دیجیتال توسعه خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=30737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.