افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
5

بوستان ملت، مسیرهای تفریحی و دسترسی تهران.

  • کد خبر : 307187
بوستان ملت، مسیرهای تفریحی و دسترسی تهران.

در میان هیاهوی شهر و دود و بادی که انگار بر آسمان تهران سایه افکنده است، هنوز آواز شادی پرندگان به گوش می رسد. گویی زمزمه ای از طبیعت قلب تهران را فرا گرفته و گوش عابران را نوازش می دهد. راز این آهنگ دلنشین بوستان ملت است، مکانی سرسبز در شمال تهران که پناهگاه […]

در میان هیاهوی شهر و دود و بادی که انگار بر آسمان تهران سایه افکنده است، هنوز آواز شادی پرندگان به گوش می رسد. گویی زمزمه ای از طبیعت قلب تهران را فرا گرفته و گوش عابران را نوازش می دهد. راز این آهنگ دلنشین بوستان ملت است، مکانی سرسبز در شمال تهران که پناهگاه پرندگان آوازخوان و رهگذران خسته از هیاهوی شهر شده است. در ادامه این مقاله مجله گردشگری. امروز پرواز کن برای سفر به این باغ زیبا با ما همراه باشید.

بوستان ملت، تهران تلفیق طبیعت و هنر معماری

در قلب پایتخت ایران، خورشیدی طبیعی در تاریکی شهر می درخشد. بوستان ملت، این مجموعه پرطرفدار به وسعت 34 هکتار، یادگار دوران پهلوی دوم است که به همت فرح پهلوی و تلاش معمار برجسته ایرج اعتصام جان گرفت. این پارک در گذشته به پارک شاهنشاهی شهرت داشت.

بستان ملت تهران در اصل سرزمینی خشک و خشک بود، اما با درایت و دوراندیشی به مکانی سرسبز و آرام تبدیل شد. این پارک در دو فاز مجزا ساخته شده است: فاز اول در امتداد خیابان ولیعصر و فاز دوم با الهام از پارک های انگلیسی طراحی و اجرا شده است.

23 هکتار از سطح این باغ به کاشت چمن اختصاص دارد و بخش مهمی نیز به جنگل کاری و گلکاری اختصاص دارد. این حجم از فضای سبز در کنار درختان تنومند و کهنسال، بوستان ملت را به ریه ای سبز در دل شهر تبدیل کرده است. ایرج اعتصام طراح این باغ با الهام از پارک های انگلیسی فضایی دلنشین و چشمگیر خلق کرده است. مسیرهای پیاده‌روی، آب‌نماها، مجسمه‌ها و باغ‌وحش کوچک از جمله عناصر زیبای این پارک هستند.

بوستان ملت، تهران بی شک یکی از مهم ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری تهران است. این پارک مکانی ایده آل برای تفریح، ورزش، مطالعه، گردشگری و گذراندن اوقات فراغت با خانواده و دوستان است. بر اساس نظرسنجی روزنامه همشهری، بوستان ملت اولین پارکی است که یک تهران به بازدیدکنندگان غیر تهرانی معرفی می کند.

پارک ملت تهران

بازدید از بوستان ملت یک تجربه بی نظیر و فراموش نشدنی خواهد بود. سفر به این باغ زیبا این فرصت را فراهم می کند تا از هیاهوی شهر دور شوید و در طبیعت و آرامش غرق شوید.

دسترسی به بستان ملت سفری آسان و بی دغدغه.

بوستان ملت تهران به مساحت 34 هکتار از شرق به خیابان ولیعصر، از جنوب به بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، از غرب به مجموعه ورزشی انقلاب و محدود به ساختمان رادیو و تلویزیون مرکزی در شمال است.

وسعت این باغ بزرگ شاید تصور نحوه رسیدن به آن را سخت کند، اما نگران نباشید! راه های مختلفی برای رسیدن به این فضای جذاب وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

دسترسی به پارک ملت تهران با مترو

سوار خط 1 مترو شوید و در ایستگاه میرداماد پیاده شوید.

پس از خروج از ایستگاه به سمت بلوار میرداماد حرکت کرده و به سمت چهارراه ولیعصر بروید.

سپس با عبور از خیابان ولیعصر به سمت جنوب حرکت کنید تا به بوستان ملت برسید. راهنمای کامل مترو تهران می توانید آن را در مجله گردشگری Flytoday ببینید.

دسترسی به پارک ملت تهران با مترو

دسترسی به پارک ملت با اتوبوس

خطوط اتوبوس 7 (تجریش-راه آهن) و 4 (پارک وی-راه آهن) شما را به این باغ می رساند.

در ایستگاه نیایش یا پارک ملت پیاده شوید و به سمت بستان بروید.

دسترسی به بستان ملت با تاکسی

تاکسی های خطوط مختلف شهری می توانند شما را به بوستان ملت تهران برسانند.

برای رسیدن به این پارک می توانید از تاکسی های آنلاین نیز استفاده کنید.

دسترسی به پارک ملت با وسیله نقلیه شخصی

اگر با وسیله نقلیه شخصی به بستان ملت می روید، می توانید از پارکینگ های ضلع غربی (خیابان پاکستان) و ضلع جنوبی (خیابان نیایش) استفاده کنید.

دسترسی به پارک ملت تهران

نکاتی برای دسترسی راحت تر به پارک ملت

در روزهای شلوغ و تعطیلات، ترافیک اطراف پارک سنگین تر است. در این مواقع پیشنهاد می کنیم از مترو یا اتوبوس استفاده کنید. اگر با ویلچر یا کالسکه به پارک می روید از ورودی های غربی و جنوبی که دارای رمپ هستند استفاده کنید.

برای جلوگیری از شلوغی می توانید صبح زود یا بعد از ظهر که ترافیک کمتر است به پارک بروید. هر کدام که در تهران به بستان ملت برسید مطمئن باشید که اوقات خوشی را سپری می کنید.

بوستان ملت | سرزمین سرگرمی ها و خاطرات.

بوستان ملت تنها به زیبایی طبیعی آن محدود نمی شود. اگرچه پارک ملت مانند سایر پارک های شهر بازی ندارد، اما دنیایی از سرگرمی و سرگرمی برای هر سلیقه ای در انتظار شماست. از گشت و گذار در باغ وحش و تماشای حیوانات گرفته تا امکانات رفاهی مختلف، ورزش و هیجان در اماکن ورزشی، تفریحات فرهنگی و هنری و لذت قایق سواری در دریاچه، هیچ گاه حوصله این پارک را نخواهید داشت.

رستوران های پارک ملت

در بستان ملت تهران رستوران های متعددی با چشم انداز زیبا و غذاهای باکیفیت برای هر سلیقه ای وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید و از غذا خوردن در دل طبیعت لذت ببرید.

باغ وحش بستان ملت

در قسمت غربی بستان ملت، نزدیک دریاچه، باغ وحش با آغوش باز پذیرای شماست. در این باغ وحش می توانید با حیوانات مختلفی مانند شاخ، شترمرغ، میمون، آنتلوپ، خرگوش، طاووس و مرغ عشق آشنا شوید و از تماشای آن لذت ببرید.

باغ وحش بوستان ملت تهران مکانی ایده آل برای کودکان و بزرگسالان است. در اینجا کودکان می توانند با دنیای حیوانات وحشی آشنا شوند و بزرگسالان نیز می توانند از دیدن این موجودات زیبا لذت ببرند.

باغ وحش بوستان ملت تهران

تاسیسات ورزشی بوستان ملت تهران

اگر به ورزش و فعالیت علاقه دارید، بوستان ملت محل شماست. در این پارک امکانات ورزشی متنوعی برای همه سلیقه ها وجود دارد.

میز پینگ پنگ: اگر به دنبال تفریح ​​دونفره هستید، میزهای پینگ پنگ بوستان ملت گزینه ایده آلی برای شماست.

pm4

فوتبال: هندبال یکی از بازی های محبوب و نوستالژیکی است که می توانید در بوستان ملت از آن لذت ببرید.

زمین والیبال: اگر به دنبال ورزش دسته جمعی هستید، زمین های والیبال بوستان ملت انتخاب مناسبی برای شما و دوستانتان است.

میز شطرنج: شطرنج یک بازی فکری و استراتژیک است که می توانید در آرامش بستان ملت از آن لذت ببرید.

مسیرهای متعدد برای دویدن و پیاده روی.: دویدن و پیاده روی در طبیعت بکر بوستان ملت نه تنها برای سلامتی مفید است، بلکه دلپذیر و آرامش بخش است.

تیم ورزشی: تجهیزات ورزشی مانند دستگاه بدنسازی و بارفیکس در نقاط مختلف بوستان ملت نصب شده است تا بتوانید به صورت رایگان ورزش کنید.

سینمای چهاربعدی بوستان ملت تهران

سینما چهار بعدی بوستان ملت تجربه تماشای فیلم هیجان انگیز و بی نظیری را به شما ارائه می دهد. اگر مدتی است طعم احساسات را نچشیده اید، این فرصتی طلایی برای رهاسازی تمام انرژی درونی شماست.

بعد از ظهر 5

بوستان ملت، تهران فضای سبز با مجسمه های پیرمردان

بوستان ملت نه تنها از نظر تفریح ​​و سرگرمی، بلکه از نظر پوشش گیاهی و مجسمه های هنری نیز غنی و متنوع است.

گونه های گیاهی

در بخش شمالی بستان ملت عمدتاً جنگل کاری مشاهده می شود. در این قسمت درختان بلند و تنومندی مانند صنوبر، چنار، نارون، سرو، اقاقیا، سرو و انواع سرو را مشاهده می کنید. در قسمت جنوبی باغ بیشتر چمن و گل کاشته شده است. در این بخش می توانید از دیدن انواع گل های دائمی و فصلی، گیاهان زینتی و درختچه های میوه دار لذت ببرید.

مجسمه ها

در پارک ملت تهران تندیس های بسیاری از بزرگان علم، ادب و هنر ایران وجود دارد که زیبایی خاصی به این پارک می بخشد. از معروف ترین مجسمه های بستان ملت می توان به مجسمه های حافظ، امیرکبیر و نیمایوشیج اشاره کرد. علاوه بر این در این باغ مجسمه های دیگری مانند مجسمه دوستی و مجسمه زیبای مادر نیز وجود دارد. این مجسمه ها یادآور تاریخ و فرهنگ غنی ایران هستند و هر کدام داستانی برای گفتن دارند. وجود این مجسمه ها در کنار سرسبزی و طراوت بوستان ملت حس زیبایی به این باغ می دهد.

بعد از ظهر 7

بهترین زمان سفر به بوستان ملت

بهترین زمان برای بازدید از باغ ملت تهران به سلیقه شما و هدف از بازدید از این باغ بستگی دارد. اگر به دنبال لذت بردن از طبیعت و آب و هوای مطبوع هستید، فصل بهار را انتخاب کنید. در این فصل پارک ملت سرسبز و رنگارنگ می شود و گل های رنگارنگ روی درختان زیبایی خاصی به آن بخشیده است. پارک ملت تهران نیز در اوایل پاییز دیدنی است. در این فصل هوا خنک و مطبوع است و برگ های درختان به رنگ های مختلف پاییزی ظاهر می شوند.

اگر به دنبال تفریح ​​ورزشی و فرهنگی هستید، بستان ملت در روزهای غیر تعطیل خلوت تر است و به راحتی می توانید از امکانات ورزشی و فرهنگی آن استفاده کنید. در ساعات اولیه صبح هوا خنک تر و آرام تر است و می توانید به راحتی ورزش و پیاده روی کنید.

بعد از ظهر 6

اگر به دنبال تفریح ​​خانوادگی هستید، در ایام تعطیلات بستان ملت شلوغ تر است و برنامه های متنوعی برای کودکان و خانواده ها در نظر گرفته می شود. در شب هوا خنک تر می شود و می توانید از فعالیت های خانوادگی مانند پیک نیک لذت ببرید. پارک ملت تهران در هر فصلی از سال زیبایی خاص خود را دارد. پس با توجه به سلیقه و اهداف خود بهترین زمان را برای بازدید از این پارک انتخاب کنید و از یک روز شاد و فراموش نشدنی در قلب پایتخت لذت ببرید.

بوستان ملت 24 ساعته باز است و در هر ساعت از شبانه روز می توانید از آن بازدید کنید. البته در نظر داشته باشید که برخی از امکانات و قسمت های پارک مانند باغ وحش، رستوران ها در ساعات خاصی از روز فعال هستند.

باغ وحش: از ساعت 8 صبح الی 7 بعد از ظهر

رستوران ها: عموماً از ظهر تا 11 شب.

راهنمای گام به گام پارک ملت تهران

بوستان ملت تهران با مساحت 34 هکتار، شامل باغ وحش، امکانات ورزشی، رستوران، دریاچه، گونه های مختلف گیاهی و مجسمه های معروف، مکانی ایده آل برای تفریح، گذران اوقات فراغت و آشنایی با تاریخ و فرهنگ است. . از ایران در بوستان ملت از طبیعت لذت ببرید، از فعالیت های هیجان انگیز لذت ببرید و خاطرات خوشی را در کنار خانواده و دوستان خود بسازید. برای بازدید از این جاذبه، بلیط هواپیما یا بلیط قطار تهران رزرو کنید و به پایتخت بروید.

خوشحال می شویم نظرات و تجربیات خود را در مورد این باغ در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

بوستان ملت، تهران پرسش و پاسخ

بوستان ملت کجای تهران است؟

بوستان ملت در شمال تهران و بین خیابان ولیعصر، سئول، نیایش و جام جم قرار دارد.

بهترین زمان برای بازدید از پارک ملت تهران چه زمانی است؟

اگر به دنبال هوای خنک هستید، بهار و اوایل پاییز را انتخاب کنید. اگر به دنبال ورزش هستید روزهای غیر تعطیل و صبح را انتخاب کنید.

ساعت کاری بوستان ملت چقدر است؟

بوستان ملت 24 ساعته باز است.

آیا در بوستان ملت رستوران وجود دارد؟

بله، در بوستان ملت و اطراف آن چندین رستوران با چشم اندازهای زیبا و غذاهای باکیفیت برای همه سلیقه ها وجود دارد.

آیا در بوستان ملت پارکینگ وجود دارد؟

بله، پارکینگ های زیادی در اطراف بوستان ملت وجود دارد.

چگونه به بوستان ملت برویم؟

می توانید با مترو، اتوبوس، تاکسی یا وسیله نقلیه شخصی به بستان ملت بروید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=307187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.