افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
4

تاریخ غیبت فروش سکه اربعین چه زمانی است؟

  • کد خبر : 306887
تاریخ غیبت فروش سکه اربعین چه زمانی است؟

همانطور که می دانید طبق اطلاعیه بانک مرکزی قرار بود فروش سکه اربعین 1403 از یکشنبه 16 مرداد لغایت 12 شهریور ماه از طریق 7 بانک آغاز شود. اما با توجه به تعطیلی فوری ادارات و بانک ها در 16 مرداد ماه، تاریخ عرضه و فروش ارز اربعین دستخوش تغییرات متعددی شد. زمان فروش حضوری […]

همانطور که می دانید طبق اطلاعیه بانک مرکزی قرار بود فروش سکه اربعین 1403 از یکشنبه 16 مرداد لغایت 12 شهریور ماه از طریق 7 بانک آغاز شود. اما با توجه به تعطیلی فوری ادارات و بانک ها در 16 مرداد ماه، تاریخ عرضه و فروش ارز اربعین دستخوش تغییرات متعددی شد.

زمان فروش حضوری سکه اربعین

با تعطیلی بانک ها در روز یکشنبه 16 مرداد ماه، فروش حضوری ارز اربعین با یک روز تاخیر مواجه شد. با توجه به افتتاح دفاتر در روز دوشنبه 17 مردادماه، فروش ارز اربعین از این روز به صورت حضوری در بانک های اعلام شده آغاز می شود.

زمان فروش غیر حضوری سکه اربعین

خبر خوب این است که برای رفاه حال زائران، فروش غیر حضوری ارز اربعین امسال در نظر گرفته شده است. متقاضیان دریافت این سکه می توانند از روز یکشنبه ۱۶ مردادماه از طریق پلتفرم های آفلاین، فرآیند خرید سکه اربعین را به صورت حضوری انجام دهند. از بانک ها در مرحله بعد باید در زمان توافق شده به بانک مورد نظر مراجعه و ارز مورد نظر را دریافت کنند.

شعب اربعینی و انواع ارز

سکه اربعین امسال در 302 شعبه بانک ملی ایران، شعب و باجه های 1386 پست بانک، 280 شعبه بانک ملت، 221 شعبه بانک صادرات، 189 شعبه بانک سپه به زائران اربعین حسینی(ع) عرضه می شود. 106 شعبه بانک تجارت و 63 شعبه بانک پارسیان شدند.

بد نیست بدانید سکه اربعین امسال نیز مانند سال گذشته به دینار ارائه می شود. همچنین توجه داشته باشید که نرخ ارز بر اساس نرخ ارز ایران و مرکز مبادلات طلا خواهد بود و 7 بانک پارسیان، صادرات، ملی، سپه، ملت، تجارت و پست بانک وظیفه فروش ارز به زائران را بر عهده دارند.

در ادامه بانک مرکزی تاکید کرد که دریافت این ارز به عنوان ارز اربعین تداخلی با سهمیه ارزی سفر ندارد. لذا زائران در بازگشت از سفر زیارتی خود می توانند از سهمیه 500 یورویی ارز مسافرتی استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=306887

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.