افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

شش کاندیدای اول وزارت نفت دولت چهاردهم چه کسانی هستند؟

  • کد خبر : 306740
شش کاندیدای اول وزارت نفت دولت چهاردهم چه کسانی هستند؟

به گزارش بازار به نقل از تابناک، در روزهای پایانی هفته گذشته اسامی جدیدی به عنوان سکانداران وزارت نفت در دولت چهاردهم در تیتر یک خبر منتشر شد. اسامی که سهم سیاسی آنها بیش از تجربه آنها برای وزارت نفت بوده است. اسحاق جهانگیری در راس گروه نام های غیرنفتی و کاملا سیاسی است که […]

به گزارش بازار به نقل از تابناک، در روزهای پایانی هفته گذشته اسامی جدیدی به عنوان سکانداران وزارت نفت در دولت چهاردهم در تیتر یک خبر منتشر شد. اسامی که سهم سیاسی آنها بیش از تجربه آنها برای وزارت نفت بوده است. اسحاق جهانگیری در راس گروه نام های غیرنفتی و کاملا سیاسی است که به گفته یک منبع آگاه، شورای حاکمیتی دوره انتقالی دولت چهاردهم از وی و البته رکن الدین جوادی به عنوان مالک ستاد وزارت نفت یاد کرده است. .

اسحاق جهانگیری اولین نماینده دولت تدبیر و امید بود که پرونده فساد مالی برادرش مهدی جهانگیری در دولت دوازدهم حاشیه ساز شد. از سوی دیگر در هشتم مهرماه ۱۳۹۶ در مراسم سالگرد ملی صادرات گفت: نگذاشته اند منشی خود را برکنار کنم، پس از من انتظار تغییر وزیر و وکلا نداشته باشید!

در چنین شرایطی می توان پرسید: چگونه می توان فرماندهی یک وزارتخانه عظیم، تاثیرگذار و کلیدی مانند نفت را به نماینده حسن روحانی سپرد؟ فردی که ریشه همه مشکلات داخلی را یک طرفه و صددرصد به مسائل بیرونی گره زد؟ آیا جریان دولت سوم روحانی به سمت مدیریت پشت پرده بیژن زنگنه، وزیر سابق نفت که وابستگی قابل توجهی با حزب دلالان داشت و لطمات جبران ناپذیری به سپاه کارگران نفت وارد کرد، تغییر جهت خواهد داد؟

چه کسی بالاترین امتیاز را در کمیته نفت گرفت؟

رکن الدین جوادی نیز از پیشکسوتان صنعت نفت است که مدتی به عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت فعالیت داشته است. امضای او در پرونده کرسنت یکی از حواشی فعالیت او در صنعت نفت است.

فعالیت هیات انتخاب وزرای نفت به پایان رسید و نتیجه فعالیت آن شامل 13 نام به عنوان گزینه های وزارت نفت است. گزینه هایی که شامل نام های غیر نفتی است.

با توجه به شاخص هایی که این کمیته به عنوان مؤلفه های بررسی وزیر نفت دولت چهاردهم تعیین کرده است. محمود امین نژاد در رتبه دوم، سیدماد حسینی در جایگاه دوم، محسن پاکنژاد، رضا دهقان و محمد شریعتمداری به ترتیب سوم، چهارم و پنجم در فهرست اعلام شده هیات انتخاب وزرای نفت برای شورای حکومتی چهاردهمین دوره انتقالی دولت شدند. . البته در این لیست، بهروز نعمتی، مشاور وزیر سابق نفت، سخنگوی سابق هیئت رئیسه شورای اسلامی نیز جزو نامزدهای جدی تصدی پست وزارت نفت بود.

محمود امین نژاد سابقه فعالیت در صنعت پالایش و پتروشیمی کشور در قالب مدیریت و توسعه را دارد و هم اکنون به عنوان مدیرعامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس نیز فعالیت می کند.

سیدامادالدین حسینی فارغ التحصیل رشته مهندسی پتروشیمی بود و کار خود را از شورای اسلامی آغاز کرد و به عنوان وزیر مشغول به کار شد. پویشبه عنوان معاون وزیر نفت در امور مهندسی منصوب شد.

از امنیت تا وزارت …

محسن پاکنژاد از نزدیکان بیژن پویشاو وزیر سابق نفت است که سابقه حفاظت از وزارت نیرو در دوران تصدی خود را دارد. پویش همراه وی بود و ریاست معاونت نظارت بر منابع هیدروکربوری دولت تدبیر و امید را بر عهده داشت.

رضا دهقان که شنیدم داماد حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری است و در حال حاضر معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران است.

محمد شریعتمداری نیز یکی از گزینه های غیرنفتی است که در دولت تدبیر و امید به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین یک سال به عنوان وزیر صلح فعالیت کرد.

بهروز نعمتی از دیگر نام هایی است که در میان گزینه های کمیته نفت برای شورای راهبری دوره گذار دولت چهاردهم معرفی شده است. وی به عنوان نماینده مردم اسدآباد تهران، سخنگوی هیات رئیسه شورای اسلامی و مشاور وزیر نفت در این صنعت فعالیت داشته است.

اسامی ذکر شده تنها شش نفر اول لیست ارائه شده توسط کمیته نفت بر اساس شاخص های مشخص شده به هیات مدیره دوره گذار دولت چهاردهم هستند و در انتخاب هیچ یک از اسامی ذکر شده قطعیتی وجود ندارد. وزیر نفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=306740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.