افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

اینترنت ماهواره/ استارلینک مینی معرفی شد

  • کد خبر : 306469
اینترنت ماهواره/ استارلینک مینی معرفی شد

دیش ماهواره ای قابل حمل اسپیس ایکس برای اینترنت ماهواره ای آفتاب نیوز: مدتی پیش جزئیات غیر رسمی کیت Starlink Mini منتشر شد و یک مهندس اوکراینی نیز تصاویری از آن منتشر کرد. بعداً ایلان ماسک در توییتی وجود محصول مذکور را تایید کرد و قیمت آن را تقریباً نصف نسخه معمولی اعلام کرد. اکنون […]

دیش ماهواره ای قابل حمل اسپیس ایکس برای اینترنت ماهواره ای

آفتاب نیوز:

مدتی پیش جزئیات غیر رسمی کیت Starlink Mini منتشر شد و یک مهندس اوکراینی نیز تصاویری از آن منتشر کرد. بعداً ایلان ماسک در توییتی وجود محصول مذکور را تایید کرد و قیمت آن را تقریباً نصف نسخه معمولی اعلام کرد. اکنون اسپیس ایکس رسما فروش محصول جدید خود را آغاز کرده است. اما قیمت آن کمتر از نسخه معمولی نیست. اما قیمت آن 100 دلار بیشتر از ظرف استاندارد V4 است.

طبق گزارش های منتشر شده، ظاهرا اسپیس ایکس Starlink Mini را در حال حاضر فقط برای برخی از کاربران در مناطق خاصی فعال کرده است و هنوز همه نمی توانند آن را خریداری کنند. طبق ایمیل ارسالی این شرکت به چندین مشتری، قیمت تمام شده محصول جدید 599 دلار اعلام شده است. در حالی که ظرف استاندارد V4 با قیمت 499 دلار در ایالات متحده موجود است.

شایان ذکر است کاربران برای بهره مندی از خدمات جدید دیش باید یک پلن استاندارد فعال در حساب خود داشته باشند و سپس با پرداخت 30 دلار بیشتر در ماه، سرویس Mini Roam را فعال کنند. با احتساب هزینه ماهیانه 120 دلاری برای اشتراک معمولی، کسانی که علاقه مند به استفاده از خدمات اینترنت SpaceX از طریق Dish Starlink Mini هستند، باید ماهیانه 150 دلار برای فعال نگه داشتن اشتراک خود بپردازند.

Dish Starlink Mini از یک روتر Wi-Fi داخلی استفاده می کند. در نتیجه، کاربران دیگر نیازی به اتصال روتر جداگانه برای اتصال Wi-Fi به دیش نخواهند داشت. نسخه استاندارد V4 به چنین قابلیتی مجهز نیست و شاید یکی از دلایل گران بودن نسخه مینی، تعداد بیشتر امکانات و تجهیزات آن باشد. البته برخلاف شایعات قبلی خبری از وای فای 6 نیست و این ظرف از وای فای 5 بهره می برد و از دیگر امکانات آن می توان به پورت شبکه LAN و پورت USB-C سازگار با استاندارد شارژ PD تا 100 اشاره کرد. وات

مایکل نیکلاس، مدیر ارشد بخش مهندسی استارلینک، اعلام کرده است که این شرکت در تلاش است تا تولید Starlink Mini را افزایش دهد تا به زودی در مناطق دیگر عرضه شود. چندی پیش ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرد که سرعت دانلود این غذا حدود 100 مگابیت بر ثانیه و سرعت دانلود آن بیش از 10 مگابیت بر ثانیه است.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس نیز در پستی در X گفت: این محصول دنیا را تغییر خواهد داد. تقریباً با نصف قیمت یک بشقاب ماهواره ای استاندارد و یک اشتراک ماهانه، می توانید چندین برنامه زنده را به صورت همزمان با کیفیت 4K تماشا کنید!

وزن این ظرف 1.1 کیلوگرم است که با پایه و کابل به 1.53 کیلوگرم می رسد. همچنین با استاندارد IP67 سازگار است و می توان آن را در یک کیف نسبتا بزرگ قرار داد. استارلینک مینی نسبت به نسخه معمولی (25-40 وات) برق کمتری مصرف می کند و آداپتور DC مخصوص آن نیز در جعبه موجود است. پایه دیش، پیچ مبدل و کابل USB-C از دیگر عناصری هستند که با دیش جدید اسپیس ایکس ارائه می شوند.

منبع: دیجیاتو

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=306469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.