افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
3

عوارض عمل نکردن کیست مویی

  • کد خبر : 30644
عوارض عمل نکردن کیست مویی
کیست مویی در واقع یکی از رایج ترین عارضه هایی است که در میان اشخاص مختلف بسیار شایع شده است.

این کیست معمولا عفونی شده ، باعث ترشح چرک و خون و ایجاد بوی بد می شود. افرادی که به این عارضه دچار می شوند ، هنگام نشستن ، درد بسیار زیادی را تجربه می کنند. متاسفانه اشخاصی که کار آن ها در طولانی مدت به حالت نشسته می باشد بیشتر از کیست مویی رنج می برند. مبتلایان این بیماری به علائمی مانند سوزش ، تب ، درد ، التهاب ، خارش و قرمزی دچار می شوند. این توده در بالای باسن ایجاد می شود و عوارض عمل نکردن آن ، از روی خجالت بیشتر می شود. به طور کلی باید بگوییم که این بیماری خطرناک نیست اما در برخی موارد در صورت درمان نشدن آن، باعث ایجاد نوعی سرطان پوست که به آن کارسینوم سلول سنگفروشی می گویند گزارش شده است. در صورتی که با آبسه باشد باید سریعا تخلیه شود ولی اگر آبسه نداشته باشد ، درمان آن اورژانسی نیست اما باز هم باید گفت که ضروری است. در این مواقع ، شخص به تب و لرز و عفونت ناشی از این عارضه دچار می شود و رفته رفته فیستول های حاصل از آن عمیق تر می شوند و در برخی موارد موجب سرطان می شوند. اگر هم با تاخیر زیاد ، بیمار اقدام به جراحی کند با عمیق تر شدن این ناراحتی ، دوره نقاهت سخت و طولانی را در پیش دارد.

https://shafacliniconline.com/%D8%B2%DA%AF%DB%8C%D9%84-%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%84%DB%8C/

علامت های کیست سینوس پیلونیدال

شاید الان سوالی که برایتان پیش آمده است این باشد که آیا تمام کیست های مویی با علامت همراه هستند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر ، در صورتی که این عارضه در بعضی از افراد ، عفونی نشده باشد ، هیچ مشخصه ای ندارد ، اما در صورتی که آلوده باشد با نشانه هایی همراه است که عبارتند از : تورم ، احساس درد تا بالای باسن ، قرمزی در پوست ، در صورت پارگی آبسه ایجاد ترشح خونی و چرکی ، بوی نامطبوع ترشحات عفونی ، درد در زمان نشستن و ایستادن ، موهای بیرون آمده از ضایعه ، ایجاد بیش از یک سوراخ در پوست و در نهایت داشتن تب با درجه پایین. در واقع باید بگوییم که تمام این موارد بیشتر در اثر برگشت مو به داخل پوست ، فشار و اصطکاک روی پوست ، سابیده شدن آن ، استفاده بیش از حد از لباس های تنگ ، نشستن طولانی مدت و غیره است که باعث فشار به مو و وارد شدن آن به پوست می شود. برای رفع و درمان بیماری کیست مویی ، شفا کلینیک ، به عنوان بهترین کلینیک در تهران در درمان بیماری های مقعدی یا نشینمنگاهی تمرکز می کند و با تجربه بالا و کادر پزشکی متخصص و ماهر در زمینه عارضه های مقعدی ، توانسته نقش موثری در تشخیص ، درمان صحیح و کاهش عود بیماری داشته باشد. از این رو مراجعان بسیاری با اطمینان کامل از سراسر ایران برای تشخیص و درمان این ناراحتی به شفا کلینیک مراجعه می کنند. کیست مویی یا پیلونیدال در شفا کلینیک توسط پزشکان با تجربه باز و با جراحی یا لیزر تخلیه می شود و دوره بهبود آن یک یا دو ماه و در بعضی موارد شش ماه طول می کشد. برای تسکین کوتاه مدت نیز ، متخصصان اغلب آبسه های موجود در کیست را با تخلیه آن درمان می کنند و برای جلوگیری از عفونی شدن آن آنتی بیوتیک تجویز می کنند. اما بیمار باید بداند که درصدد درمان قطعی کیست مویی با جراحی باشد.

تحرک عاملی برای ایجاد کیست مویی

این بیماری چه در مردان و چه در بانوان رخ می دهد اما در آقایان بیشتر رایج است که می توان گفت سه یا چهار برابر زن ها اتفاق می افتد. در خانم ها نیز می توان گفت در مادران باردار بیشتر اتفاق می افتد. همان طور که گفتیم یکی از دلایل اصلی این ناراحتی ، کم تحرکی و عدم فعالیت است ، حال می خواهیم بدانیم که آیا ورزش و وزن مناسب در درمان کیست مویی موثر می باشد؟ این موارد می تواند تاثیر بسزایی در پیشگیری از کیست مویی داشته باشد ، اما به طور قطع نمی توان گفت که ورزش مانع از وجود این ناراحتی می شود. چاقی باعث تحرک کم و عرق کردن فرد در قسمت گودی باسن می شود ، که برای پیشگیری از این عارضه شخص باید با رژیم غذایی متعادل و مناسب ، وزن خود را کاهش دهد و با حرکات ورزشی ، تحرکش را افزایش دهد.

نه تنها عمل نکردن کیست مویی باعث ایجاد عوارض می شود ، بلکه بیماری های نشینمنگاهی دیگری نیز وجود دارند که اگر بیمار به برطرف شدن آن ها تمایلی نداشته باشد ممکن است منجر به سرطان شود به عنوان مثال اگر کسی دچار بیماری زگیل تناسلی شده باشد و برای درمان آن اقدامی نکند ، عفونت های طولانی مدت با ویروس های HPV زگیل تناسلی می تواند خطر ایجاد سرطان  را در نواحی دیگر بدن مانند آلت تناسلی ، مقعد و غیره منتقل کند. HPV های خطرناک می توانند چندین سلول سرطانی ایجاد کنند که معمولا افرادی که فعالیت جنسی بسیار دارند به آن ها آلوده می شوند. در علائم این سرطان می توان به مواردی مانند خونریزی یا ترشح از مقعد ، درد ، خارش ، سوزش ، تغییر رنگ پوست آلت تناسلی ، خونریزی نامنظم از واژن ، سرفه مداوم ، مشکل در تنفس یا بلع ، توده مداوم در گلو اشاره کرد. از این رو بهتر است این علائم و بیماری های نشینمنگاهی را جدی بگیرید و هر چه سریعتر اقدام به درمان آن ها کنید.

منبع : shafacliniconline.com

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=30644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.