افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

زن موتور محرکه و راه حل مشکلات است.

  • کد خبر : 306369
زن موتور محرکه و راه حل مشکلات است.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید مواظب باشیم ادبیات نادرست نگیریم زیرا موتور محرکه و راه حل مشکلات زنان هستند. دغدغه زنان ما حجاب نیست و این یک ظلم تاریخی در حق زنان است در حالی که دغدغه اصلی نوان کمبود فرصت است. به گزارش گروه سیاسی اسمارتک نیوز، سومین مناظره چهاردهمین دوره […]

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید مواظب باشیم ادبیات نادرست نگیریم زیرا موتور محرکه و راه حل مشکلات زنان هستند. دغدغه زنان ما حجاب نیست و این یک ظلم تاریخی در حق زنان است در حالی که دغدغه اصلی نوان کمبود فرصت است.

به گزارش گروه سیاسی اسمارتک نیوز، سومین مناظره چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دقایقی پیش با حضور 6 کاندیدای ریاست جمهوری و با موضوع «فرهنگ اجتماعی» آغاز شد.

سوالات کارشناسان در بخش اول مناظره به شرح زیر است:

سوال رایج: برنامه های شما برای مهدکودک مقرون به صرفه چیست؟

سوال رایج: برای آینده جوانان و ازدواج آنها چه برنامه ای دارید؟

سوال مردم: چگونه باید اعتراض خود را به وضعیت نشان دهیم تا بخشی از اغتشاشات و احقاق حق خود نباشیم؟

لیلا مجدانی (کارآفرین و جامعه شناس زنان): راهکار شما برای آسیب های سبک زندگی اسلامی چیست؟

سمیرا فتح اللهی (مدیر کانون جوانان جمعیت): آیا حل مشکل آمار بالای سقط جنین در کشور را یکی از راهکارهای حل مشکل جمعیت می دانید؟

فاطمه (فعال زنان رحمانی): راهکار شما برای مقابله با پدیده بی حجابی فراتر از رویکرد فرهنگی چیست؟

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اولین قسمت از سومین مناظره تلویزیونی گفت: امروز تولد دختر ژاکت صورتی با گوشواره قلبی است که در سال 1380 به شهادت رسید. حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان که نماد خشونت غرب آدمخوار است.

وی افزود: خانواده شالوده جامعه ما و کانون تعالی انسان است و ایران جامعه ای خانواده محور و زن ارکان خانواده است. من با شعارهایی که به جایگاه زنان در انتخابات می پردازد کاری ندارم. این سوء استفاده از انتخابات است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: زنان بزرگترین سرمایه اجتماعی ما هستند و هیچ گاه در تاریخ به آنها به عنوان ابزار نگاه نکرده ایم. نتیجه ابزار تلقی زن را در فرهنگ غربی می توان دید و اکنون ناچار به بازگشت به فرهنگ های خانواده محور هستند.

قاضی زاده گفت: شهید رئیسی از همه دنیا دعوت کرد که به ارزش خانواده در سازمان ملل برگردند، بنابراین باید با حرکت های هم ارزش ائتلاف کنیم. هیچ دلیلی برای پذیرش تمام ارزش های جنبش های کشور در هیچ ائتلافی وجود ندارد. مثلاً در حوزه عدالت ما با کشورهای چپ ارزش برابری داریم، برخی کشورها مذهبی ترند، در حوزه خانواده هم باید بر همین مبنا ائتلاف کنیم.

وی افزود: باید مواظب باشیم که ادبیات غلط نگیریم چرا که زنان موتور محرکه و راه حل مشکلات هستند. دغدغه زنان ما حجاب نیست و این یک ظلم تاریخی در حق زنان است در حالی که دغدغه اصلی نوان نفرت از فرصت هاست که باید از بین ببریم.

یک میلیارد وام به زوج های جوان می دهیم

قاضی زاده هاشمی در قسمت دوم سخنان خود اظهار داشت: امروز کمی عقب مانده ایم و 20 یا 30 سال پیش درباره مسائل زنان صحبت می کردیم اما امروز زنان ما بر آن غلبه کرده اند. امروز نقطه قوت اصلی ما زنان هستند. سخنان زنان این است که تبعیض علیه زنان یعنی زیرساخت ها و فرصت های محدود علیه آنها باید از بین برود.

وی افزود: اکنون بیش از 94 درصد زنان ما باسواد هستند و بسیاری از آنها تحصیلات دانشگاهی دارند اما نرخ بیکاری آنها 56 درصد است زیرا شغل ما با مردسالاری تعریف شده است. اکنون 3.5 میلیون ورزشکار داریم که 40 درصد آنها زن هستند. چه تعداد از امکانات ورزشی ما مختص بانوان است؟ شهید رئیسی سواحل را آزاد کرد، پس چرا ما نباید فضایی داشته باشیم که بانوان ما در آن ورزش های آبی انجام دهند؟ فضاهای ورزشی ما باید به فضاهای مردانه، زنانه و خانوادگی تقسیم شود.

قاضی زاده تصریح کرد: جنس نر و ماده متفاوت است. سیستم برنامه ریزی ما برای زنان و مردان باید متفاوت باشد. تنها کاری که کردیم این بود که زن و مرد را در مدارس جدا کنیم. در عین حال، همه چیز باید تنظیم شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشکل اصلی جوانان ما این است که دولت از آنها برای تشکیل خانواده حمایت می کند. در حکومت خانواده، اعتبار برای خانواده ها در نظر گرفته می شد. یک میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه قابل استفاده برای اشتغال یا تهیه جهیزیه یا ازدواج یا سرمایه گذاری در زمینه دیگری. مهدکودک قانون دارد و همه موظفند با استخدام یک خانم تحصیلکرده یک مهدکودک ارزان ایجاد کنند. اگر بارداری و مادر شدن را آسان کنیم، همه زنان دوست دارند حداقل دو فرزند داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=306369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.