افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
1

فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های شدید محلی از امروز – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 306147
فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های شدید محلی از امروز – خبرگزاری مهر ایران و جهان

حسین ظفری معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار مهر نسبت به فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی جدی از امروز جمعه و یکشنبه هفته آینده هشدار داد. وی گفت: در این مدت احتمال بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، در برخی نقاط گرد و […]

حسین ظفری معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار مهر نسبت به فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی جدی از امروز جمعه و یکشنبه هفته آینده هشدار داد.

وی گفت: در این مدت احتمال بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، در برخی نقاط گرد و خاک و در برخی نقاط احتمال تگرگ وجود دارد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد: این سامانه بارشی امروز جمعه استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی شرقی و ارتفاعات استان های تهران، البرز و مازندران، روز شنبه آذربایجان شرقی، اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان غربی، رشته کوه و ارتفاعات در استان های تهران، البرز، مازندران و شمال غرب سمنان یکشنبه نیمه جنوبی اردبیل، شمال غربی آذربایجان و آذربایجان شرقی، رشته کوه و ارتفاعات سمنان را در بر می گیرد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پدیده های خطرناک پیش رو از جمله ریزش آب، طغیان مسیل ها، طغیان فصلی رودخانه ها، رعد و برق، کاهش دید، لغزندگی جاده ها و احتمال ریزش سنگ به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، تگرگ. در صورت وقوع، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی برای استان های مذکور را در پی خواهد داشت.

ظفری وی همچنین به دومین سامانه بارشی اشاره کرد و گفت: سامانه دوم از روز جمعه هفته آینده آغاز و تا یکشنبه ادامه دارد و به دنبال آن وزش باد شدید و مناطق مستعد گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و در داخل خواهد بود. مناطق مستعد طوفان گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری مانند بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سقوط سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات و احتمال شکستگی درختان. .

توصیه شده: اجتناب کنید گردشگری در کویرتردد با گلایدر، هواپیماهای کوچک و هلیکوپتر، اطمینان از مقاومت سازه های موقت، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت های ساختمانی، پارک و عبور خودروها از کناره های ساختمان های متصل ممنوع است. کار کردن و درختان و عدم سم یا محلول پاشی باغ ها و مزارع و استفاده از بادگیر در باغ ها و حفاظ نهال ها را بسته نگه داشتن درب جوجه کشی ها مهم خواند.

این عضو شورای عالی مدیریت بحران کشور افزود: این هشدار از سوی مدیران کل مدیریت بحران استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران، تهران، البرز، سمنان و خراسان شمالی در خصوص ملاقات. پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مقابله با بحران استان و شهرستانها باید مورد توجه قرار گیرد. نیز اعلام آمادگی کرد خوب به اعضای رهبری ولایات مذکور دستور داده شده است که اقدامات پیشگیرانه و پیشگیرانه را انجام دهند. هشدار و اطلاعات عمومی را در رسانه های محلی رایج کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=306147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.