افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

49 نفر در هند بر اثر مسمومیت با الکل جان خود را از دست دادند

  • کد خبر : 306006
49 نفر در هند بر اثر مسمومیت با الکل جان خود را از دست دادند

به گزارش رکنا، مقامات ایالت تامیل نادو پیش از این از مسمومیت چند نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی دست ساز و سمی در سه شنبه شب در منطقه کالاکوروچی خبر داده بودند که حال چند نفر از آنها وخیم است. حداقل 80 نفر به دلیل عوارضی مانند اسهال شدید در بیمارستان ها تحت درمان […]

به گزارش رکنا، مقامات ایالت تامیل نادو پیش از این از مسمومیت چند نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی دست ساز و سمی در سه شنبه شب در منطقه کالاکوروچی خبر داده بودند که حال چند نفر از آنها وخیم است.

حداقل 80 نفر به دلیل عوارضی مانند اسهال شدید در بیمارستان ها تحت درمان هستند و ممکن است تعداد قربانیان افزایش یابد.

اگرچه تعداد کشته شدگان دیروز (پنجشنبه) 34 نفر اعلام شد، اما خبرگزاری شینهوا گزارش داد که به گفته مقامات محلی، تعداد کشته ها به 49 نفر رسیده است.

تاکنون دو نفر به اتهام دست داشتن در تولید این مشروبات الکلی دستگیر و تحقیقات گسترده تری در حال انجام است.

همچنین یک افسر ارشد پلیس و 10 نفر از نیروهای یگان مبارزه با قاچاق مشروبات الکلی در این استان به دلیل سهل انگاری از کار تعلیق شده اند.

سالانه ده ها نفر در هند به دلیل مصرف مشروبات الکلی ساخته شده در تقطیرهای خیابانی جان خود را از دست می دهند.

به گزارش بی بی سی، فروشندگان اغلب متانول، یک نوع الکل بسیار سمی را به محصولات خود اضافه می کنند تا محتوای الکل آنها را افزایش دهند. متانول، حتی در مقادیر کم، می تواند باعث کوری، آسیب کبدی و مرگ شود.

کسانی که این الکل را مصرف کرده بودند با علائمی مانند سرگیجه، سردرد، استفراغ، حالت تهوع، درد معده و سوزش چشم به بیمارستان منتقل شدند.

در حالی که موارد جعل این محصولات الکلی در بسیاری از کشورها قربانی می‌گیرند، سازمان بهداشت جهانی همه انواع مشروبات الکلی را عامل اصلی سرطان به‌ویژه سرطان سینه می‌داند و در مطالعه‌ای که اخیرا در مجله تخصصی نیچر منتشر شده است، دانشمندان هشدار می دهد که مصرف الکل (حتی بدون تقلب) با خطر ابتلا به بیش از 60 بیماری مرتبط است.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، اگرچه کشورها متعهد به کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان و عوامل موثر در آن از جمله مصرف الکل هستند، از سال 2010 تاکنون هیچ تغییری در مصرف سرانه الکل در اتحادیه اروپا ایجاد نشده است. دلیل اقدام فوری دولت ها در این زمینه ضروری است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=306006

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.