افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

طرز تهیه کلوفتی گیلاس، یک دسر سنتی فرانسوی

  • کد خبر : 305436
طرز تهیه کلوفتی گیلاس، یک دسر سنتی فرانسوی

۱۴۳۲۵۱۶ 01 جولای 1403 02:11 دسر Clafouti یکی از دسرهای سنتی فرانسوی است که می توانید با انواع میوه ها مانند گیلاس، زردآلو، توت فرنگی و … درست کنید. فرارو: دسر clafouti یکی از دسرهای سنتی فرانسوی است که می توانید با انواع میوه ها مانند گیلاس، زردآلو، توت فرنگی و … درست کنید. دسرها […]





۱۴۳۲۵۱۶


01 جولای 1403 02:11

دسر Clafouti یکی از دسرهای سنتی فرانسوی است که می توانید با انواع میوه ها مانند گیلاس، زردآلو، توت فرنگی و … درست کنید.


فرارو: دسر clafouti یکی از دسرهای سنتی فرانسوی است که می توانید با انواع میوه ها مانند گیلاس، زردآلو، توت فرنگی و … درست کنید.

دسرها یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین غذاها در جهان هستند. در این میان دسرهای میوه ای به دلیل عطر و طعم بسیار لذیذ و دلپذیر هستند و طرفداران خاص خود را دارند. دسرها معمولاً بعد از غذا سرو می شوند. زیرا شیرینی موجود در آنها به هضم بهتر غذا کمک می کند. کلافوتی یک دسر سنتی فرانسوی است که با میوه های مختلف مانند گیلاس، زردآلو و … درست می شود. تهیه شده و بسیار خوشمزه و لطیف است. کلافوتی معمولاً به صورت گرم همراه با بستنی سرو می شود. کلافوت گیلاس یکی از انواع کلفتی های خوشمزه است که بسیار خوش طعم و آبدار است. اگر به دنبال یک دسر خاص و خوشمزه هستید، ما کلافوتی آلبالو را پیشنهاد می کنیم. اگر می خواهید این دسر خوشمزه را به راحتی در خانه تهیه کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

عناصر

کره: 50 گرم

کری بدون دانه: 450 گرم

شکر: 55 گرم

آرد شیرینی سفید: 100 گرم

شیر: 200 میلی لیتر

تخم مرغ: 4 عدد

وانیل: 1 قاشق چایخوری

پودر قند برای تزیین: به مقدار لازم

بستنی وانیلی: به مقدار لازم

طرز تهیه

طرز تهیه کلوفتی گیلاس، یک دسر سنتی فرانسوی

برای تهیه این دسر میوه ای خوشمزه ابتدا کف قالب مورد نظر را چرب کرده و آلبالوها را کف قالب قرار دهید. قالب را به مدت 5 دقیقه در فر قرار دهید و سپس آن را از فر خارج کرده و 1 قاشق غذاخوری شکر روی آن بپاشید. در مرحله بعد کره ذوب شده را در ظرفی بریزید و شکر و وانیل و تخم مرغ را اضافه کنید و با همزن دستی مخلوط کنید سپس آرد سفید شیرین را با صافی داخل مواد ریخته و مخلوط کنید تا آرد حل شود. در آخر شیر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. حالا مخلوط دسر را روی آلبالوها بریزید و قالب را 10 دقیقه اول در فر 200 درجه قرار دهید و 35 دقیقه بعد با دمای 180 درجه قرار دهید. بعد از پخت دسر را از فر خارج کرده و صبر کنید تا خنک شود سپس روی آن را با پودر قند تزیین کرده و با بستنی وانیلی سرو کنید، نوش جان کنید.

نکات مهم

1- این دسر گرم سرو می شود. سعی کنید دسرهای میوه ای را تازه مصرف کنید و از نگهداری طولانی مدت آنها در یخچال خودداری کنید.

۲- دسر کلافوتی هنگام پخت در فر پف می کند و بعد از پخت و بیرون آمدن از فر پف می کند پس نگران نباشید.

3- حتماً 15 دقیقه قبل از شروع پخت، فر را گرم کنید.


برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان.

بهترین برنامه

را نصب کنید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=305436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.