افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

گاردین: اختلافات عربستان و امارات بر سر یمن همچنان تشدید می شود

  • کد خبر : 30521
گاردین: اختلافات عربستان و امارات بر سر یمن همچنان تشدید می شود

یک روزنامه انگلیسی فاش کرد که عربستان سعودی به طور فزاینده ای با امارات بر سر یمن اختلاف دارد زیرا ریاض و ابوظبی از گروه های رقیب در جنوب یمن حمایت می کنند. به گزارش ایسنا، روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: دولت انگلیس اعلام کرد که امسال از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی برای سفر […]

یک روزنامه انگلیسی فاش کرد که عربستان سعودی به طور فزاینده ای با امارات بر سر یمن اختلاف دارد زیرا ریاض و ابوظبی از گروه های رقیب در جنوب یمن حمایت می کنند.

به گزارش ایسنا، روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: دولت انگلیس اعلام کرد که امسال از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی برای سفر به لندن دعوت کرده است و این اولین سفر بن سلمان به انگلیس پس از قتل این روزنامه نگار است. جمال خاشقجی در استانبول خواهد بود

این روزنامه انگلیسی نوشت: خبر سفر بن سلمان به انگلیس در حالی منتشر شد که عربستان سعودی برای پایان دادن به جنگ یمن و از سرگیری روابط دیپلماتیک با ایران تلاش می کند، در حالی که آمریکا تلاش می کند عربستان سعودی را به عادی سازی روابط تشویق کند.روابط دیپلماتیک. روابط با رژیم صهیونیستی

گاردین در ادامه نوشت که عربستان سعودی نیز در تلاش است تا موافقت بریتانیا را برای میزبانی اکسپو 2030 در رای گیری نوامبر به دست آورد. رقیب اصلی عربستان سعودی برای میزبانی اکسپو ایتالیا است.

این روزنامه همچنین نوشت که موضع نخست وزیر انگلیس در خصوص قتل خاشقجی این است که این اقدام جنایتی وحشتناک بوده و عربستان سعودی باید اطمینان حاصل کند که تراژدی هایی از این دست تکرار نمی شود.

به گزارش گاردین، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان این هفته اعلام کرد که هرگز هواپیماهای جنگنده یوروفایتر را به عربستان سعودی نخواهد فروخت، تصمیمی که ضربه بزرگی به روابط تجاری عربستان و بریتانیا وارد می کند.

این روزنامه انگلیسی نوشت که پنج سال پیش شرکت انگلیسی “BI Systems” قراردادی را برای تامین 48 فروند هواپیمای جنگی با سازنده تسلیحات امضا کرد، اما یک سوم قطعات آن از آلمان می آید و به این ترتیب برلین حق وتو دارد. . در مورد جایی که جنگنده ها فروخته می شوند.

گاردین همچنین فاش کرد که آلمان به دنبال پیشرفت بیشتر در مذاکرات صلح عربستان سعودی با دولت صنعا است، در حالی که ریاض اختلاف فزاینده ای با امارات متحده عربی بر سر یمن دارد، زیرا هر دو گروه از رقبای خود در جنوب این کشور حمایت می کنند.

این روزنامه انگلیسی همچنین نوشت که عربستان سعودی در سال 2022 میلادی 196 نفر را اعدام کرده است که بالاترین تعداد اعدام سالانه سازمان عفو ​​بین الملل در این کشور در 30 سال گذشته بوده است. علاوه بر این، در 12 مارس سال گذشته، عربستان سعودی 81 مرد از جمله هفت یمنی و یک سوری را در یک عملیات اعدام دسته جمعی اعدام کرد.

مشاور سیاست خارجی عفو بین‌الملل در امور عربستان در عین حال تصریح کرد: در اینکه انگلیس برای بن سلمان فرش قرمز پهن کرده یا عربستان می‌تواند از این سفر برای بازسازی وجهه خود در صحنه جهانی سود ببرد، تردیدی وجود ندارد. این سفر همزمان با پنجمین سالگرد ترور نفرت انگیز خاشقجی توسط مزدوران سعودی در ترکیه خواهد بود. جنایتی که توسط مقامات سعودی که هیچ پشیمانی ندارند سرپوش گذاشته شد.

وی ادامه داد: محمد بن سلمان و کابینه او باید به دلیل تخلفات مقامات سعودی از جمله قتل خاشقجی، شکنجه گسترده در زندان‌های عربستان و گلوله باران بی‌رویه غیرنظامیان در یمن محاکمه شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=30521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.