افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

تراشه ای در داخل گوشی که به شما امکان می دهد محتویات پاکت نامه ها را ببینید

  • کد خبر : 305168

محققان یک تراشه تصویربرداری ویژه ابداع کرده‌اند که می‌تواند با الهام از داستان سوپرمن، «دید اشعه ایکس» را برای گوشی‌های هوشمند آینده فراهم کند و به کمک آن اجسام پشت دیوارها و موانع دیده شوند. به گزارش «نبض فناوری» به نقل از لایو ساینس، این تراشه آزمایشی از مجموعه سه پیکسل حسگر تشکیل شده است […]

محققان یک تراشه تصویربرداری ویژه ابداع کرده‌اند که می‌تواند با الهام از داستان سوپرمن، «دید اشعه ایکس» را برای گوشی‌های هوشمند آینده فراهم کند و به کمک آن اجسام پشت دیوارها و موانع دیده شوند.

به گزارش «نبض فناوری» به نقل از لایو ساینس، این تراشه آزمایشی از مجموعه سه پیکسل حسگر تشکیل شده است که امواج رادیویی با فرکانس بالا را در باند موج میلی متری (mmWave) طیف الکترومغناطیسی ارسال و دریافت می کند. سیگنال های منعکس شده توسط شی هدف تقویت شده و از طریق اجزای یکپارچه ترکیب می شوند و اجازه می دهند طرح کلی شی روی صفحه نمایش داده شود.

این تراشه در آزمایشات توانست جسمی را در پشت مقوا در فاصله حدود یک سانتی متری تشخیص دهد. محققان نتایج این یافته ها را در 5 ژانویه منتشر کردند. آنها در بیانیه ای اعلام کردند که طی تلاشی 15 ساله برای افزایش عملکرد پیکسل تا 100 میلیون برابر، موفق شده اند تراشه را به اندازه ای کوچک کنند که در داخل گوشی قرار بگیرد.

تلفن های مجهز به این تراشه می توانند محتویات پاکت ها یا بسته ها را تشخیص دهند یا برای یافتن پیچ، سیم یا لوله های ترک خورده در دیوارها استفاده شوند.

Wiwol Choi، استادیار مهندسی برق در دانشگاه ملی سئول و نویسنده مقاله می گوید: «ما این تراشه را بدون لنز طراحی کردیم تا بتواند در تلفن جا شود. پیکسل هایی که با تشخیص سیگنال های منعکس شده از جسم مورد نظر تصویری را ایجاد می کنند، به شکل مربع های نیم میلی متری و تقریباً به اندازه یک دانه شن هستند.

محققان بر این باورند که این فناوری، فراتر از ارائه امکان مشاهده محتوا در داخل پاکت نامه یا پشت موانع، می تواند در پزشکی و مراقبت های بهداشتی نیز استفاده شود. آنها این فناوری را با نحوه عملکرد اسکنرهای بدن در فرودگاه ها مقایسه می کنند، با این تفاوت که تراشه آنها از مایکروویو استفاده نمی کند.

یک استاد دانشگاه تگزاس این فناوری را با “دید اشعه ایکس سوپرمن” مقایسه کرد، اما اشاره کرد که به جای اشعه ایکس، تراشه از سیگنال های 200 تا 400 گیگاهرتز استفاده می کند که می تواند مضر باشد.

از سوی دیگر، بر خلاف دید سوپرمن با اشعه ایکس، از این فناوری فقط می توان برای به دست آوردن تصاویر در فواصل بسیار نزدیک، تقریباً 2.5 سانتی متر از شی مورد نظر استفاده کرد، به این معنی که سارقان و مجرمان نمی توانند محتویات کیف یا جیب شما را بدون شما بدزدند. دانش و مخفیانه برای اسکن.

تراشه های جدیدتر و جدیدتر برای اسکن اشیاء در فواصل بیشتر، یعنی تا 12 سانتی متر طراحی خواهند شد و توانایی آنها برای تشخیص اشیاء کوچکتر نیز بهبود خواهد یافت.

/ اتنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=305168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.