افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

نگاهی به دوران مربیگری ماتزاری در پرسپولیس – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 305127
نگاهی به دوران مربیگری ماتزاری در پرسپولیس – پرسپولیس نیوز

پرسپولیس نیوز: باشگاه پرسپولیس برای به خدمت گرفتن والتر ماتزاری سرمربی سابق اینتر و ناپولی اقدام کرده است. مردی که در کارنامه اش قهرمانی در جام حذفی ایتالیا را شامل می شود. جانلوکا دی مارتزیو، روزنامه‌نگار معروف ایتالیایی و کارشناس نقل و انتقالات شبکه اسکای اسپورت نوشت: سران پرسپولیس با والتر ماتزاری برای سرمربیگری این […]

پرسپولیس نیوز: باشگاه پرسپولیس برای به خدمت گرفتن والتر ماتزاری سرمربی سابق اینتر و ناپولی اقدام کرده است. مردی که در کارنامه اش قهرمانی در جام حذفی ایتالیا را شامل می شود.

جانلوکا دی مارتزیو، روزنامه‌نگار معروف ایتالیایی و کارشناس نقل و انتقالات شبکه اسکای اسپورت نوشت: سران پرسپولیس با والتر ماتزاری برای سرمربیگری این تیم به توافق رسیدند و او به زودی جایگزین کردن. اسمار لوس ویرا مردی که در سال 2012 جایزه انزو برزوت – که به بهترین مربی ایتالیایی فصل اهدا می شود – به لطف نتایجش در ناپولی به دست آورد.

ماتزاری که مربیگری را به عنوان دستیار در ناپولی آغاز کرد، در سال 1999 هدایت تیم زیر 19 سال بولونیا را برعهده گرفت. اولین دوره مربیگری ماتزاری به عنوان مربی ارشد به فصل 2001-2001 برمی گردد، زمانی که او در سرمربی آکیرئال مربیگری کرد و تیم را رهبری کرد. رتبه نهم جدول رده بندی 18 تیمی چهارمین سری آ ایتالیا. پس از یک فصل نشستن روی نیمکت تیم دسته سوم پیستویزه، در فصل 04-2003 سری B، هدایت لیورنو را بر عهده گرفت و با این تیم به سری آ صعود کرد.

فصل بعد، اولین فصلی بود که ماتزاری در سطح اول فوتبال ایتالیا به عنوان مربی به ایفای نقش پرداخت و با قبول پیشنهاد رجینا، مقام دهمی را با این تیم تجربه کرد. این ایتالیایی برای دو فصل بعد در رجینا ماند و در جایگاه های سیزدهم و چهاردهم قرار گرفت و مقصد بعدی ماتزاری بود و او در اولین فصل خود در سری آ ششم شد.

سمپدوریا به مرحله پلی آف لیگ اروپا رسید و سپس وارد مرحله گروهی شد. شاگردان ماتزاری بالاتر از سویا به 32 تیم آخر صعود کردند و با شکست مقابل متالیست خارکف از صعود به مرحله یک هشتم نهایی بازماندند. در فصل گذشته ماتزاری، سمپدوریا با شکست اینتر که در ضربات پنالتی مقابل لاتزیو نایب قهرمان شد، به فینال کوپا ایتالیا رسید.

بهترین دوران حرفه ای ماتزاری در ناپل در انتظار اوست. ماتزاری در اکتبر 2009 جایگزین روبرتو دونادونی شد و ناپولی را به مقام ششم سری آ بالاتر از یوونتوس رساند، قبل از اینکه قراردادی برای سه فصل دیگر و چهار سال به عنوان سرمربی به او پیشنهاد شود. فصل بعد، ناپولی برای اولین بار پس از 21 سال با کسب رتبه سوم در سری آ، به لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. در مرحله گروهی فصل 12–2011 لیگ قهرمانان اروپا، ناپولی بالاتر از منچسترسیتی و در مرحله یک هشتم نهایی به پایان رسید. مقابل چلسی در بازی رفت 3-1 پیروز شد و در بازی برگشت 4-1 مقابل قهرمان این مسابقات شکست خورد. تیم او به استفاده از سیستم تهاجمی 3-3-4 با سه نفر ازکیل لاوزی، مارک همسیک و ادینسون کاوانی مشهور بود.

ناپولی با ماتزاری موفق شد تنها شکست فصل 12-2011 را به یوونتوس برساند و با شکست این تیم در فینال کوپا ایتالیا پس از 20 سال موفق به کسب جام در سطح اول فوتبال ایتالیا شد. پارتنوپی (نام مستعار ناپولی) در فصل بعد در ایتالیا نایب قهرمان شد که بهترین نتیجه این باشگاه در 20 سال اخیر بود و ماتزاری با آمار پیروزی در 89 بازی از 182 بازی، سومین برد را به دست آورد. . مقام پنجم و نایب قهرمان لیگ قهرمانی و جام حذفی. این آمار بهترین عملکرد این مربی در یک تیم است.

درخشش در ناپولی باعث شد که اینتر ماتزاری را به عنوان سرمربی جدید منصوب کند که جایگزین آندره آ استراماچونی شد و تحت هدایت او پنجم شد. ماتزاری که نراتزوری را به مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا رساند، پس از 11 بازی در فصل 2014-2015 از سرمربیگری اینتر کنار رفت.

بازیکن سابق فیورنتینا سپس به انگلیس سفر کرد و به عنوان سرمربی واتفورد انتخاب شد و با کسب مقام هفدهم و حفظ این تیم در لیگ برتر جزیره به کار خود پایان داد. او به باشگاهی ملحق شد که متعلق به هموطنش جیامپائولو پوتزو بود و بدون دانستن زبان انگلیسی کار کرد. پس از هفت ماه، ماتزاری در زمستان 2018 سرمربی تورینو شد و تیم دوم شهر تورین را در فصل اول به مقام نهم و در فصل بعد به مقام هفتم و سهمیه لیگ اروپا رساند.

او پس از دو فصل و نیم حضور در تورین، با قراردادی سه ساله روی نیمکت کالیاری نشست و توانست کالیاری را در سری آ حفظ کند. پس از نتایج ضعیف رودی گارسیا، مربیان ناپولی در طول فصل 2023 به ماتزاری بازگشتند- در سال 2024، ناپولی در 17 بازی تحت هدایت ماتزاری، و پس از تساوی 1-1 مقابل جنوا در هفته بیستم پنجم، شش برد، سه تساوی و هشت باخت به دست آورد. و مقام نهمی سری آ این همکاری پایان یافت و ناپولی سومین مربی فصل را انتخاب کرد.

در خلاصه عملکرد این مربی می توان به فتح جام حذفی ایتالیا، نایب قهرمانی سری آ ایتالیا، نایب قهرمانی جام حذفی و دو نایب قهرمانی سوپرجام ایتالیا اشاره کرد. در این گزارش برای اینکه در ارائه این مربی بار مثبت یا منفی نداشته باشد از واژه های توصیفی استفاده نشده و تنها به بررسی تمامی نتایج سال ها کار وی پرداخته شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=305127

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.