افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

حماس: طوفان الاقصی حقوق آوارگان فلسطینی را احیا کرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 304979
حماس: طوفان الاقصی حقوق آوارگان فلسطینی را احیا کرد – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به مناسبت «روز جهانی پناهندگان» با صدور بیانیه ای اعلام کرد که عملیات حمله به الاقصی موضوع آوارگان فلسطینی را احیا کرد. و او را دوباره به مرکز توجه جهان بازگرداند. این عملیات همچنین تمامی تلاش‌های رژیم اشغالگر و حامیان آن برای […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به مناسبت «روز جهانی پناهندگان» با صدور بیانیه ای اعلام کرد که عملیات حمله به الاقصی موضوع آوارگان فلسطینی را احیا کرد. و او را دوباره به مرکز توجه جهان بازگرداند. این عملیات همچنین تمامی تلاش‌های رژیم اشغالگر و حامیان آن برای رفع مشکل آوارگان را ناکام گذاشت و فلسطینیان را به آزادی و احقاق حق بازگشت نزدیک‌تر کرد.

حماس تاکید کرد: حق بازگشت همه فلسطینیانی که به ناحق و جنایتکارانه توسط دشمن صهیونیستی از خانه و کاشانه خود آواره شدند، حقی مقدس است. این حق به نسل های مختلف فلسطین به ارث رسیده است و ما هرگز از آن سازش نمی کنیم و آن را منتقل نمی کنیم.

این جنبش تصریح کرد: هر طرحی که منجر به نابودی این حق ملی و مشروع فلسطینی ها شود مردود است. حق بازگشت فلسطینیان در تمامی منشورها و قوانین بین المللی تضمین شده است و مردم فلسطین در داخل و خارج تا رسیدن به حقوق خود به مقاومت خود ادامه خواهند داد.

آنروا ضمن محکوم کردن توطئه های رژیم اشغالگر تحت حمایت دولت آمریکا برای حذف و لغو نقش آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی تاکید کرد: این آژانس مسئولیت مستقیم خدمت رسانی مستمر به تمامی آوارگان فلسطینی به ویژه در منطقه را بر عهده دارد. نوار غزه در سایه جنگ وحشیانه و نسل کشی رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان محاصره شده و مردم را در این منطقه آواره کرده است.

این جنبش با تمجید از نقش فعال همه آوارگان فلسطینی در وحدت ملی و حمایت از مقاومت، از همه فلسطینی ها و آوارگان داخل و خارج خواست تا وحدت و اتحاد ملی خود را افزایش داده و با توطئه های رژیم اشغالگر مقابله کنند و اردوگاه های خود را به سوی جمهوری اسلامی ایران پیش ببرند. عنوان نماد مقاومت، پایبندی به حقوق و اصول ملی فلسطین و وحدت ملی است تا زمانی که فلسطین کاملاً از چنگال مهاجمان خلاص شود و همه آوارگان به سرزمین خود بازگردند.

حماس همچنین از سازمان ملل متحد، جامعه جهانی، کشورهای میزبان آوارگان فلسطینی و نهادهای حقوق بشری خواست تا مسئولیت های خود را در حمایت از حقوق آوارگان فلسطینی به عهده بگیرند.

در این بیانیه تاکید شده است: روز جهانی پناهجویان و پناهجویان در حالی فرا رسید که اشغالگران صهیونیست به ارتکاب فجیع ترین جنایات و قتل عام علیه مردم فلسطین به ویژه آوارگان فلسطینی از نوار غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی ادامه می دهند. آنها در قالب جنگ نازی ها و تجاوزات فاشیستی که بیش از هشت ماه است که ادامه دارد و تمام اجزای اساسی زندگی انسانی آوارگان فلسطینی را نابود کرده است، مرتکب این اقدامات اسفناک می شوند. در این جنگ، اشغالگران انواع کشتارهای انتقام جویانه، بمباران کور، گرسنگی، تشنگی و نسل کشی را علیه مردم فلسطین انجام داده اند.

بر اساس این بیانیه، گرامیداشت روز جهانی پناهندگان توسط سازمان ملل و کشورهای جهان همزمان با جنگ نسل کشی علیه ملت فلسطین در نوار غزه و وضعیت آوارگان و پناهجویان صورت می گیرد. در این منطقه به ویژه از 16 مهرماه سال گذشته وضعیت بدتر شده است. چنین وضعیتی آنها را بر عهده مسئولیت انسانی، قانونی و اخلاقی جلوگیری از تجاوزات و جنایت‌های مستمر صهیونیست‌ها علیه آوارگان فلسطینی قرار می‌دهد که در اردوگاه‌های نوار غزه، کرانه باختری و اورشلیم زندگی می‌کنند و رنج‌های روزانه‌شان در حال افزایش است. با اقدامات مجرمانه

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=304979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.