افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
12

بهترین و مهیج‌ترین بازی‌های کامپیوتری جهان روی تیشرت و ماگ و … – چاپ روی تیشرت

  • کد خبر : 30487
بهترین و مهیج‌ترین بازی‌های کامپیوتری جهان روی تیشرت و ماگ و … – چاپ روی تیشرت
تیشرت چه زمانی در زندگی انسان پدیدار شد؟ چاپ بر روی آن چطور؟ بازهای کامپیوتری چه سرگذتشی دارند و چگونه امروزه طرح‌های مربوط به آنها بر روی تیشرت و ماگ و همه محصولات تزئینی دیده میشود؟

تیشرت و چاپ بر روی آن آنقدر به بخشی از زندگی عادی ما تبدیل شده که توجه چندانی به سرگذشت و تاریخچه آن نداریم. این نوع لباس (تیشرت) در آغاز به عنوان یک زیرپوش مطرح شد. ابداع اولین نوع تیشرت در قرن نوزدهم توسط کارگران آمریکایی اینطور بود که آن کارگران به خاطر گرمای هوا لباس‌های خود را میبریدند. پس از آن، لباس‌هایی شبیه به تیشرت در سال 1898 تولید شد اما به صورت رسمی تولید این نوع لباس در سال 1913 آغاز و به یک نوع لباس استاندارد (یونیفرم) در نیروی دریایی آمریکا تبدیل شد. رواج تیشرت در میان عموم مردم مربوط به سالهای پس از جنگ جهانی دوم است. شرکت آمریکایی Fruit of the Loom در دهه 1910 شروع به تولید تیشرت کرد و این آغازی بر این بود که تیشرت در دسترس غیرنظامیان قرار بگیرد. کمی بعد که نویسنده‌ای به نام اف. اسکات فیتزجرالد (Francis Scott Key Fitzgerald) در رمان «این‌ سوی بهشت» (This Side of Paradise) از آن استفاده کرد، این لباس نامی یافت. یکی از دلایل محبوبیت و رواج این نوع لباس میان مردم به خاطر استفاده فراوان بازیگر پُرآوازه‌ آمریکایی – مارلون براندو – از آن بود.

چاپ پارچه تاریخچه طولانی‌تری نسبت به تیشرت دارد که نمونه‌های اول آن در چین باستان به کار گرفته شد. تکنیک‌های پیشرفته‌تر این کار در دوران رنسانس و انقلاب صنعتی در اروپا به کار رفت. چاپ روی تیشرت به صورت سفارشی در اوایل دهه 1950 میلادی آغاز شد؛ زمانی که چندین شرکت در شهر «میامی» (واقع در ایالت فلوریدای آمریکا) شروع به تزئین تیشرت با نام استراحتگاه‌های محلی و سایر جاذبه‌های گردشگری کردند. امروزه طرح‌های تیشرت معمولا به عنوان روشی برای بیان احساسات، عقاید و علاقه‌های شخص و یا صرفاً زیبایی استفاده میشوند.

چاپ روی تیشرت - بازی جی تی ای

و اما بازی‌های ویدئویی. این بازی‌ها یکی از رایج‌ترین سرگرمی‌ها در سراسر جهان هستند و در واقع یک سرگرمی بین‌المللی به شمار می‌آیند. بر اساس پژوهش‌های عمیق کمپانی بزرگ آمار و پایگاه داده «استاتیستا» (Statista) حداقل 2 میلیارد و 700 میلیون نفر در سرار جهان نوعی بازی ویدئویی انجام میدهند که نشان‌دهنده محبوبیت خیره‌کننده بازی‌های ویدئویی در جهان است. تاریخچه بازی‌های ویدئویی در دهه‌های 1950 و 1960 آغاز گردید. بازی «جنگ فضایی» یکی از اولین بازی‌ها بود که در سال 1962 میلادی (1341 خورشیدی)  انتشار یافت. در دهه 1970 بود که کنسول بازی آشنا و به شدت نوستالوژیک «آتاری» و در پی آن دستگاههای بازی «آرکید» پیدا شدند. دستگاههای آرکید یعنی همان دستگاههایی که شبیه به یک اتاق بودند و معمولا با یک سکه کار میکردند. در دهه 1980 صنعت بازی‌های ویدئویی در آمریکا به شدت افت کرد و این باعث شد که ژاپن رهبری این بازار را دردست بگیرد. در همین زمان بود که یکی دیگر از کنسول‌های بازی بسیار نوستالوژیک که در ایران با نام «میکرو» شناخته میشود در ژاپن پدیدار شد که البته نام درست و رسمی آن «نـیـنـتـنـدو » (Nintendo) بود. در دهه‌های 1980 و 1990 بین دو کنسول بازی «نـیـنـتـنـدو » (میکرو) و «سگا» که هر دو ژاپنی بودند رقابت سنگینی برای تصاحب بازار آمریکا درگرفت. در سال 1994 با انتشار کنسول قدرتمند بازی شرکت سونی – پلی‌استیشن – برای دو کنسول قبلی یک رقیب سرسخت و جدی پیدا شد و به زودی تقریبا هر دوی آنها را از دور خارج کرد. در اوایل دهه 2000 شرکت مایکروسافت نیز به این کاروان پیوست و از ترس اینکه پلی‌استیشن به عنوان وسیله سرگرمی جای کامپیوترهای شخصی را در خانه‌ها بگیرد، در نوامبر 2001 کنسول بازی Xbox را ارائه کرد. از سال 2000 تا 2010 این صنعت شاهد تغییراتی بود؛ به این ترتیب که بازی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها گسترش یافتند و تا حدی جایگزین کنسول‌های دستی شدند و همچنین کاربران پرشماری از کشورهایی مثل چین که به طور سنتی به این صنعت مرتبط نیستند نیز از راه رسیدند. برای مدیریت این تغییرات روش های جدید درآمد از جمله نسخه‌های رایگان و حرفه‌ای (پولی) و بازی‌های مبتنی بر اشتراک پدید آمدند.

با ترکیب نوع لباس و سرگرمی یادشده در این نوشتار که هر کدام در نوع خودشان کم‌نظیر هستند ایده‌ای پدید آمد که هر روز در جهان محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند: چاپ طرح‌های بازی‌های ویدئویی روی تیشرت. به عنوان مثال، یکی از محبوب‌ترین و مهیج‌ترین بازی‌های ویدئویی تمام ادوار، بازی «خدای جنگ» (God of War) است که طرح روی تیشرت آن، از محبوب‌ترین انواع طرح تیشرت به شمار می‌آید. بازی‌های محبوب پرشمار دیگری هم وجود دارند که طرح روی تیشرت آنها را میتوانید تهیه کنید: بازی‌هایی از قبیل: Squid Game, Spiderman, Counter, GTA 5, Call of Duty, The Last of Us و …

چاپ روی تیشرت

 

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=30487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.