افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

استقبال سهامداران از موفقیت ها و راهبردهای مجمع «وبصادر».

  • کد خبر : 304828
استقبال سهامداران از موفقیت ها و راهبردهای مجمع «وبصادر».

به گزارش بازار به نقل از بانک صادرات ایران، محسن سیفی مدیرعامل این بانک با ارائه گزارش خود به مجمع، موفقیت ها و دستاوردهای مطلوب در اکثر شاخص های عملیاتی را تشریح و اهداف و سیاست های مدیریتی بانک را بیان کرد. بانک صفی، مشتری مداری، پایبندی به اخلاق حرفه ای، تعهد به تعالی و […]

به گزارش بازار به نقل از بانک صادرات ایران، محسن سیفی مدیرعامل این بانک با ارائه گزارش خود به مجمع، موفقیت ها و دستاوردهای مطلوب در اکثر شاخص های عملیاتی را تشریح و اهداف و سیاست های مدیریتی بانک را بیان کرد. بانک

صفی، مشتری مداری، پایبندی به اخلاق حرفه ای، تعهد به تعالی و نتیجه گرایی، خلاقیت و نوآوری، توانمندسازی کارکنان، مسئولیت پذیری اجتماعی، چابکی و رقابت پذیری و همچنین مدیریت مشارکتی از مهمترین ارزش های بانک است که در زمره اولین ها قرار می گیرد. . سه بانک در کشور در چشم انداز بانک ذکر شده اند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین ارتقای بهره‌وری منابع و دارایی‌ها، بهبود و ارتقای تجربه دیجیتالی مشتریان، بهبود و افزایش سهم درآمد ارزی و همسویی اهداف فردی و سازمانی را از مهمترین موارد در این راستا برشمرد. .

وی گفت: مهمترین سیاست بانک صادرات ایران قرار گرفتن در بین سه بانک برتر کشور در قالب برنامه راهبردی، پیگیری اهداف بانک در توسعه سهم بازار، بهبود سودآوری، مدیریت هزینه ها با تاکید بر کاهش است. هزینه پول، هزینه های سر به سر، مدیریت و کنترل اعتبارات غیرجاری، ایجاد و توسعه بانکداری دیجیتال و همچنین مدیریت و کنترل دارایی های سمی.

سیفی در گزارش خود به مجمع، در اعلام دستاوردهای بانک در بهبود ساختارهای مالی، رشد 31 درصدی سپرده ها، 7 درصدی بیشتر از نقدینگی کشور و 5 درصدی رشد سپرده ها در سیستم بانکی را برشمرد. و افزود: این روند در سال مالی گذشته باعث شد این بانک 9 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران سود عملیاتی 978 درصدی و رشد سود خالص 486 درصدی در سال مالی گذشته را نتیجه اجرای سیاست ها و اصلاحات مناسب در بخش مالی و رعایت سلامت اعتبار در سال گذشته.

سیفی با بیان اینکه موفقیت بانک صادرات ایران در دریافت مجوز افزایش سرمایه از مراجع مختلف منجر به رشد 23 درصدی سرمایه این بانک از محل سپرده نقدی پس از 22 سال شده است، از ادامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در سال جاری خبر داد. وی گفت: سرمایه این بانک با تجدید ارزیابی دارایی ها به میزان 563 درصد به 1200 میلیارد ریال می رسد و بانک صادرات ایران رتبه نخست را در بین بانک هایی که در بورس هستند، خواهد داشت.

مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین با تاکید بر اهمیت رعایت اندازه بهینه بانک، تصریح کرد: برای اصلاح ساختار مالی به سمت اندازه بهینه حرکت کردیم و در سال مالی گذشته 136 شعبه بر اساس سودآوری ادغام شدند. و هزینه-فایده، و این روند ادامه خواهد داشت.”

وی در بخشی دیگر از گزارش خود به کفایت سرمایه بانک در پی اقدامات انجام شده برای افزایش آن اشاره کرد و از بهبود کفایت سرمایه و رشد 852 درصدی آن نسبت به سال گذشته خبر داد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین با ارائه گزارشی از مهمترین شاخص های عملکرد این بانک در سال مالی 1402، رشد 359 درصدی وصول اعتبار از شعب خارجی، رشد 64 درصدی صدور ضمانت نامه و 63 درصدی را برشمرد. افزایش مانده ضمانت ها

وی افزود: در سال گذشته 359 درصد رشد وصول وام از شعب خارجی به رقم 266 میلیون درهم رسید و در تلاش هستیم تا سقف یک میلیارد درهم از شعب خارجی وام دریافت کنیم.

صفی افزایش 97 درصدی گشایش و 62 درصدی موجودی اعتبارات اسنادی بانک صادرات ایران در سال مالی 1402 را نشان از تمرکز این بانک بر تامین مالی مشتریان از نقدی به خدمات غیربانکی دانست و تاکید کرد: این امر رویکرد هماهنگ با سیاست های کلان اقتصادی در کنترل نقدینگی است. این رویکرد علاوه بر عدم نیاز به پول نقد، مزایایی مانند درآمد کافی کارمزد و پیش پرداخت را نیز به همراه دارد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران در گزارش هیئت مدیره به مجمع، نرخ رشد سود عملیاتی را 978 درصد و نرخ رشد سود خالص این بانک را 486 درصد اعلام کرد و افزود: در سال مالی گذشته، سود عملیاتی در صورت های مالی 3200 میلیارد تومان و سود خالص 2600 میلیارد تومان بوده است.

سیفی در بخشی دیگر از گزارش خود گفت: بانک صادرات ایران در سال گذشته با وجود افزایش نرخ سود سپرده های بانکی و افزایش نرخ ویژه گواهی سپرده، توانست فاصله بین نرخ موثر تسهیلات و تسهیلات را کاهش دهد. مجموع قیمت با جذب منابع ارزان و فروش طرح ها با نرخ موثر مناسب، پول را به 0.9 درصد افزایش داده است.

لازم به ذکر است، مجمع عمومی عادی سالیانه بانک صادرات ایران با حضور مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه ای وزارت اقتصاد به عنوان نماینده دولت برگزار شد. اقدامات عدالتخواهانهنماینده سازمان و بورس اوراق بهادار تهران، حسابرس مستقل و بازرس قانونی، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونین مدیرعامل، مدیران بانکی و سهامداران در محل سالن کنفرانس شهید ضرغام فدراسیون کشتی به صورت حضوری و آنلاین و پس از آن با استماع گزارش هیئت مدیره به مجمع و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی، صورتهای مالی سال مالی منتهی به اسفند ماه 1302 بانک صادرات ایران (عام سهام) به تصویب 92/65 درصد از صاحبان سهام رسید. .

همچنین بر اساس تصمیمات مجمع و تاکید بانک مرکزی 17 ریال به ازای هر سهم حداکثر 10 درصد سود بین سهامداران توزیع شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=304828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.