افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

کاهش 25 روزه زمان و 30 درصدی هزینه حمل و نقل با بهره برداری از راه آهن رشت – کاسپین

  • کد خبر : 304690
کاهش 25 روزه زمان و 30 درصدی هزینه حمل و نقل با بهره برداری از راه آهن رشت – کاسپین

به گزارش بازار، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حاشیه افتتاح راه آهن رشت – کاسپان گفت: این مسیر ریلی آخرین قطعه راه آهن رشت – کسپان است. کریدور دریایی شمال – جنوب و حلقه مفقوده این کریدور مورد بهره برداری قرار […]

به گزارش بازار، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حاشیه افتتاح راه آهن رشت – کاسپان گفت: این مسیر ریلی آخرین قطعه راه آهن رشت – کسپان است. کریدور دریایی شمال – جنوب و حلقه مفقوده این کریدور مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: این خط ریلی به طول 37 کیلومتر و با 40 کیلومتر ریل گذاری در اردیبهشت ماه تکمیل شد. ظرفیت حمل بار این خط ریلی حداکثر هفت میلیون تن و ظرفیت جابجایی مسافر تا 600 هزار نفر می باشد. 10 میلیون تن

خادمی گفت: یک شعبه دیگر از این راه آهن با بندر انزلی و یک شعبه دیگر به بندر آستارا و شبکه سراسری ریلی متصل می شود. این مسیر به عنوان کریدور سراسری ریلی-دریایی از روسیه و فلاندر در شمال اروپا به طول 13 هزار کیلومتر از خاک جمهوری اسلامی ایران می گذرد و به بندر بمبئی می رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور تصریح کرد: راه‌آهن رشت-کاسپین بخشی از پروژه حمل‌ونقل بین‌المللی است و با استفاده از آن محموله و کالا از شرق آسیا و هند به دریای خزر و سپس به بندر آستاراخان منتقل می‌شود. . در روسیه باشد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مقایسه با مسیر فعلی عبوری از کانال سوئز، مدت 45 روز حمل بار به 25 روز و هزینه ها 30 درصد کاهش می یابد.

باید توجه داشت؛ این خط آهن که نقطه پایانی کریدور جنوب – شمال است، خلیج فارس را به دریای خزر متصل می‌کند و ظرفیت جابه‌جایی 300 هزار نفر را دارد و در محدوده جابجایی 3 میلیون تن کالا در سال اول و سه آنها. می تواند در سال های بعد تا 7 میلیون تن کالا جابه جا کند.

مسیری کلیدی که با خطوط ایستگاهی به 40 کیلومتر می رسد و 30 میلیارد ریال هزینه دارد، یعنی روزانه 60 میلیارد ریال هزینه دارد، به خط پایان رسیده و امروز به نام و یاد رئیس جمهور شهید افتتاح شده است.

این مسیر دارای 18 پل بزرگ به طول 799 متر و 243 پل کوچک به طول 3745 متر است.

همچنین محور رشت – خزر در خمام ایستگاه دارد. مساحت این ایستگاه 21 هکتار، زیربنای کلیه ساختمان ها و سایبان ایستگاه 1550 متر مربع و مساحت ترمینال اصلی 612 متر مربع است که با تجهیزات ایرانی و توان مهندسین ملی ساخته شده است. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=304690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.