افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

چرا قرارداد «محمد فضلی» در دانشگاه شهید بهشتی تمدید نشد؟ – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 304685
چرا قرارداد «محمد فضلی» در دانشگاه شهید بهشتی تمدید نشد؟  – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

سعدالله نصیری Kedari وی در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح دلایل پایان همکاری این دانشگاه با محمد فضلی پرداخت که در زمان ریاست وی انجام شد و شب گذشته در میزگرد فرهنگی مسعود بیزیکیان در این زمینه مناظره شد. نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: می توان میدانم در رابطه با میزگرد فرهنگی پزشکان و […]

سعدالله نصیری Kedari وی در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح دلایل پایان همکاری این دانشگاه با محمد فضلی پرداخت که در زمان ریاست وی انجام شد و شب گذشته در میزگرد فرهنگی مسعود بیزیکیان در این زمینه مناظره شد. نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: می توان میدانم در رابطه با میزگرد فرهنگی پزشکان و موضوع مطرح شده در مورد دکتر فضلی اطلاعاتی را عرض می کنم. اخراج، قطع همکاری، عدم نیاز و یا هرگونه تصمیم دانشگاه در مورد یکی از اعضای هیأت علمی در صورتی که با سلیقه سیاسی و رویکرد فکری وی مرتبط باشد صحیح و خلاف قانون نیست.

مراحل استخدام کادر علمی از نظر قانون کاملاً مشخص است.

رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی افزود: مراحل استخدام هیات علمی از نظر قانون کاملاً روشن است و دانشگاه نمی تواند برخلاف آن اقدام کند و هرگونه تخلف از آن توسط نهادهایی که در چارچوب مقررات مربوطه تعیین می شود. قانون تخلف است و قابل پیگرد قانونی است.

نصیری Kedari وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس ضوابط جذب هیات علمی، دانشگاه و هیات علمی هر کدام تعهداتی دارند که در صورت عدم انجام آن، مراجع تعیین شده در قانون موظف به رسیدگی و تصمیم گیری هستند. گرفتن انجام دادن

قرارداد محمد فضلی به دلیل نداشتن صلاحیت حرفه ای تمدید نشد

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه در سال 1400 صراحتاً اعلام کردم که قرارداد دکتر محمد فضلی از اعضای هیئت علمی سابق این دانشگاه به دلیل نداشتن صلاحیت حرفه ای تمدید نمی شود. پنج نفر از سوی برخی رد شدند. دلیل. کمیته اجرایی نیز زمان زیادی را صرف بررسی صلاحیت های دکتر فضلی کرد، اما به این نتیجه نرسید که وی باید شرایط را تغییر دهد.

نصیری Kedari وی ضمن تاکید بر اینکه در مقام قضاوت درباره محاسن و معایب مناظره قبلی و رفتار مجری، کارشناس و دکتر فضلی نیستم، تصریح کرد: در حالی که شب گذشته در موارد مستقیم یا غیرمستقیم از من به عنوان رئیس وقت دانشگاه و برخی کاربران هم خواهان آن هستند. روند استیضاح مشکل از من است هستند. ضروری است می توان میدانم یک بار دیگر به بیانیه 17 بهمن 1400 خود که در خبرگزاری ها منتشر شد اشاره می کنم تا پاسخی متاثر از فضای این روزها تلقی نشود.

به گزارش مهر، اظهارات کامل سعدالله نصیری Kedari رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی در تاریخ 17 بهمن 1400 به شرح زیر است:

سعدالله نصیری Kedari فضلی در دیدار با اساتید این دانشگاه در پاسخ به این سوال که چرا وضعیت تغییر نکرده است، گفت: کمیته های مربوطه دانشگاه جلسه ای را به این موضوع اختصاص داده اند، همچنین با تشکل های دانشجویی نیز جلسه ای برگزار شد. و نامه انجمن جامعه شناسی نیز پاسخ داده شد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی خطاب به اعضای هیات علمی این دانشگاه گفت: یکی از دلایل برگزاری این جلسه پاسخگویی به سوالات در خصوص عدم تمدید قرارداد دکتر محمد فضلی است که در ذهن آقای دکتر محمد فضلی است. اعضا. . هیئت مدیره دانشمندان و اعضای جامعه ایجاد شده اند و من در حال پاکسازی آن هستم. پدر ندارد.

نصیری Kedari وی خاطرنشان کرد: در قانون جذب استاد هیچ ابهامی وجود ندارد و اساتید و کارشناسان ذی ربط صلاحیت عمومی و علمی که حکم خود را از شورای اجرایی دریافت می کنند، در مورد جذب اساتیدی که با دعوت یا انتقال از دیگری می آیند تصمیم گیری می کنند. دانشگاه . بالاخره بعد از حمایت کردن صلاحیت، وزارت علوم تعیین می کند که آیا فرد می تواند از طریق قرارداد در دانشگاه استخدام شود یا خیر.

وی ادامه داد: در مرحله بعد به استاد پیمانی سه سال فرصت می دهیم تا کار خود را آغاز کند تا طبق برنامه ای که اعلام می کند، شرایط به صورت آزمایشی رسمی درآید. اگر نظر مساعدی برای این کار نگرفتید، یکی دو سال دیگر به شما فرصت می دهیم و اگر باز هم در این امر موفق نبودید، باید از هیئت امنا زمان بیشتری برای عضو هیئت علمی قراردادی بخواهیم. این مشروط به این است که بتواند از او در هیئت امنا دفاع کند که این شخص در حال حل مشکلات موجود است یا مشکلاتی داشته که نتوانسته تاییدیه دانشگاه را جلب کند.

کانال های اعتراض در مقابل وزارت علوم باز شد

Kedari وی افزود: در نهایت اگر طرف قرارداد ظرف 8 سال موافقت لازم برای تغییر وضعیت را کسب نکند، هیأت مدیره فرصت دیگری به وی نمی دهد و این به معنای برکناری نیست. در واقع قرارداد او تمدید نخواهد شد. پس از آن راه های اعتراض به وزارت علوم را به استاد فوق الذکر ارائه خواهیم کرد که اولین گام برای اعتراض به وزارت علوم است. این وزارتخانه پس از اعتراض به وزارت علوم، دو نفر را برای جایگزینی این دو نفر و تصمیم گیری در این مورد به هیات اجرایی جذب دانشگاه اعزام می کند. گرفتن انجام دادن

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: در صورتی که تصمیم کمیته جذب اجرایی در جلسه تجدیدنظر به نتیجه نرسد، اعضای هیئت علمی می توانند طبق ماده 21 به وزارت علوم اعتراض کنند و در صورتی که وزارت علوم پس از بررسی های لازم، به استاد رای دهید که برگردد، قبول می کنیم. اگر این تشریفات نتیجه نداد می توانید به کمیسیون عالی شکایت کنید و در نهایت به دیوان عدالت اداری شکایت کنید.

شرایط تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی قراردادی به آزمایشی

وی درباره شرایط تغییر وضعیت اعضای هیات علمی استخدامی به رسمی آزمایشی گفت: هیات علمی باید مواردی برای تغییر وضعیت داشته باشد. ضمناً درخواست ما این است که بدون اطلاع از حضور کافی در دانشگاه، مکان هایی در خارج از دانشگاه نداشته باشند. چون طبق مصوبات شورای عالی استان تهران باید معلمان را مجبور به حضور در دانشگاه کنیم.

بارها به فضلی اخطار داده شد که در دانشگاه حاضر شود یا مقاله قابل قبولی نداشته باشد. بین المللی

وی تاکید کرد: بارها به دکتر فضلی برای حضور در دانشگاه تذکر داده شده است. ضمناً مقاله بین المللی قابل قبولی نداشتند. نظر کتبی مدیر گروه را هم داریم که گفته است در دانشگاه نیستم تا بتوانم درباره آن اظهار نظر کنم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=304685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.