افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

اقدام خصمانه دولت فدرال کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 304101
اقدام خصمانه دولت فدرال کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش خبرآنلاین، «دومینیک لبلانک» وزیر امنیت عمومی کانادا شامگاه چهارشنبه در نشست خبری این خبر را اعلام کرد. در اردیبهشت ماه، نمایندگان مجلس کانادا از دولت کانادا خواستند تا با تصویب طرحی، سپاه را در این فهرست قرار دهد. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در تاریخ 22 می، طرح مجلس عوام کانادا برای […]

به گزارش خبرآنلاین، «دومینیک لبلانک» وزیر امنیت عمومی کانادا شامگاه چهارشنبه در نشست خبری این خبر را اعلام کرد.

در اردیبهشت ماه، نمایندگان مجلس کانادا از دولت کانادا خواستند تا با تصویب طرحی، سپاه را در این فهرست قرار دهد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در تاریخ 22 می، طرح مجلس عوام کانادا برای تروریستی اعلام کردن نیروی نظامی رسمی کشورمان را اقدامی بی پروا و خصمانه و مغایر با موازین و اصول پذیرفته شده بین المللی دانست. از جمله برابری حاکمان و عدم مداخله در امور داخلی دولت ها و مصداق تجاوز. وی حاکمیت و امنیت ملی ایران را مورد توجه قرار داد و آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه گلوب اند میل، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر ارکان نیروهای مسلح، حفظ امنیت ملی و مرزهای کشور و کمک به ایجاد ثبات را بر عهده دارد. امنیت و ثبات در منطقه ای که با پدیده شوم مواجه است، متولی تروریسم است.

شبکه سی‌بی‌سی کانادا روز چهارشنبه گزارش داد که دولت فدرال این کشور قصد دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

بر اساس این گزارش، اگر گروهی در لیست تروریستی دولت فدرال کانادا قرار گیرد، پلیس کانادا می تواند هر فرد یا گروهی را که از سازمان تحریم شده حمایت مالی یا مادی کند، تحت تعقیب قرار دهد. بانک ها همچنین می توانند دارایی های شما را مسدود کنند.

به گزارش رویترز، قانونگذاران اپوزیسیون کانادا از مدت ها قبل خواستار قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تروریستی شده اند، اما دولت لیبرال جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، از این کار خودداری کرده و هشدار داده است که ممکن است عواقب ناخواسته ای داشته باشد.

کانادا قبلاً نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست تروریستی قرار داده بود. این کشور در اکتبر 2022 نیز اعلام کرد که ورود سران ارشد سپاه به کانادا را ممنوع کرده و قول تحریم آنها را داده است.

اتاوا در سال 2012 روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=304101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.