افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

تصویب مالیات بر عایدی سرمایه با عجله بررسی می شود

  • کد خبر : 303862
تصویب مالیات بر عایدی سرمایه با عجله بررسی می شود

به گزارش بازار، جلسه کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی خانه ایران با هدف بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم و رفع ایرادات شورای نگهبان بر تصویب پایتخت برگزار شد. مالیات بر درآمد توسط مجلس در این جلسه عنوان شد که مالیات بر عایدی سرمایه ابتدا در قالب طرحی به مجلس ارسال شد و […]

به گزارش بازار، جلسه کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی خانه ایران با هدف بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم و رفع ایرادات شورای نگهبان بر تصویب پایتخت برگزار شد. مالیات بر درآمد توسط مجلس

در این جلسه عنوان شد که مالیات بر عایدی سرمایه ابتدا در قالب طرحی به مجلس ارسال شد و سپس شورای نگهبان ایراداتی به آن وارد کرد و مجددا به مجلس برگشت و ایرادات شورای نگهبان در یک انجمن عمومی که در ماه مه برگزار شد، بررسی و حل شد.

در ادامه آمده است: طرح مالیات بر عایدی سرمایه دارای دو قسمت پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان است و قسمت دیگر مربوط به اخذ و محاسبه مالیات است. دارایی های مشمول این طرح خودرو، ارز، طلا و املاک است. برای اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه در دولت دو شرط بسیار مهم است اول اینکه دولت در اوج محبوبیت باشد و دوم اینکه شرایط اقتصادی کشور نرمال یا خوب باشد.

در این جلسه تصریح شد: در این لایحه دولت و مجلس یک سری اصلاحات شتابزده انجام دادند. اگر کسی وقت بگذارد و شورای نگهبان را قانع کند، از مجلس مؤثرتر است. با توجه به این موارد، شورای نگهبان تعدیل تورم را پذیرفت و به مجلس محول کرد. به دلیل کسری بودجه دولت و ناتوانی و نارضایتی اقتصادی، اقشاری ​​از جامعه باید هزینه تورمی را که دولت بر تمام کسانی که به پول ملی احترام گذاشته اند، بپردازند.

در ادامه این جلسه بیان شد که ایراداتی به این قانون وارد شده است که یکی از آنها عدم شمول ارزهای رمزنگاری شده است.

همچنین گزارش شد بر اساس تبصره ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستورالعملی در خصوص این تبصره وجود دارد که اجرای 3 نکته 1- ثبت اطلاعات فروش 2- طلای ثبت موجودی 3 – سابقه حمل و نقل

در همین راستا صنایع آرایشی و بهداشتی، عطاری و ادکلن نیز اعتراض کردند چرا که اصلا در جریان نبود ارزش افزوده خود را چگونه ثبت کنیم.

محمود تولایی، رئیس کمیته مالیات، کار و تامین اجتماعی خانه ایران درباره کلیات لایحه عایدی سرمایه گفت: در ابتدا مخالف این لایحه بودیم و در خصوص مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، وزارت راه و شهرسازی هشدار داد که این کار بی فایده است و بخش کوچکی از این خانه های خالی برای شرکت ها و بانک ها به دست مردم می رسد.

در ادامه بیان شد که نرخ سرمایه گذاری در کشور پایین است و اثرات مالیات بر عایدی سرمایه واقعاً برای اقتصاد ملی مضر است.

تولایی در ادامه خاطرنشان کرد: به همت اتاق تعاون، اتاق اصناف، مرکز عالی کارفرمایان، اتاق صنعت و معدن، اتاق تهران و اتاق ایران، دبیرخانه تشکل ها ایجاد شد. از کارفرمایان. تشکیل شد که دستورالعمل ها و دستورالعمل هایی برای آن تدوین شد و مسائل مالیاتی، تامین اجتماعی و کارگری بیشتر مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این موضوع در کمیته مالی کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی خانه ایران بررسی می شود.

تولایی تصریح کرد: از اتاق های اصفهان، تبریز، تهران و مشهد درخواست کردند تا با فاصله زمانی دادخواست خود را به دیوان ارسال کنند تا با دریافت وقت از رئیس دیوان، تجدیدنظرخواهی ها را مجدداً فعال کنیم.

آرمان خالقی، نایب رئیس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی خانه ایران نیز در خصوص روز ملی صنعت و معدن صحبت کرد. در آن روز با حضور رئیس جمهور بسته حمایتی تولید ارائه می شود که می تواند به عنوان لایحه به مجلس ارسال شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=303862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.