افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
3

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان ها

  • کد خبر : 303814
امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان ها

به گزارش بازار، در جلسه این هفته شورای نوسازی مسکن شرکت نوسازی شهری ایران که با حضور شهرام دبیری، رئیس شورای عالی استان ها برگزار شد؛ در این جلسه با حضور رئیس شورای عالی استان ها و شهرام دبیری در جلسه شورای عالی مسکن مهر برگزار شد. طرفین قرارداد همکاری مشترک بین شرکت بازآفرینی شهری […]

به گزارش بازار، در جلسه این هفته شورای نوسازی مسکن شرکت نوسازی شهری ایران که با حضور شهرام دبیری، رئیس شورای عالی استان ها برگزار شد؛ در این جلسه با حضور رئیس شورای عالی استان ها و شهرام دبیری در جلسه شورای عالی مسکن مهر برگزار شد. طرفین قرارداد همکاری مشترک بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان ها را امضا کردند.

در این جلسه محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه به عنوان نماینده دولت در حوزه بازآفرینی شهری به سراغ اعضای شورای اسلامی شهرها رفته ایم و گفت: از اعضای شورای اسلامی شهرها خواسته ایم در رزمایش گروه های مردمی و جهادی که با هدف اطلاع رسانی به ساکنان بافت های ناکارآمد تدوین شده است، سفیران بازآفرینی شهری باشند. به ما کمک کنید

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: مردم قبل از هر چیز باید از خطرات زندگی زیر سقف های ناپایدار آگاه باشند. هدف ما جلوگیری از تکرار حادثه دلخراش زلزله بم و همکاری اعضای سازمان است. شهرداری ها بر اساس تعهدات قانونی خود. دیده شده است که شهرداری ها می توانند در این زمینه کمک شایانی کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اعضای شوراهای شهر در پیشبرد، هدایت و حمایت از تسریع بافت های فرسوده نقش اساسی دارند، تاکید کرد: با توجه به تاثیرگذاری اعضای شورای اسلامی شهرها خواستار مشارکت هستیم. در رزمایش گروه های جهادی که مهرماه به صورت ماهانه در سراسر کشور انجام می دهد، رهبری یکی از محلات را بر عهده خواهند گرفت و با توجه به اعتمادی که مردم به اعضای شوراهای شهر دارند. این امر کارایی آموزشی گروه های جهادی را از طرق مختلف بهبود می بخشد.

به گفته آیینی، هدف از این تفاهم نامه همکاری برای محرومیت زدایی و رفع چهره فقر از مناطق و نواحی بازآفرینی شهری کشور، توانمندسازی خانواده ها و تسهیل در نوسازی مسکن در مناطق مذکور به منظور ارتقای سطح هوشیاری مردم است. ساکنان این مناطق با استفاده از توان و ظرفیت احزاب.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری در ادامه ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک همه مردم ساکن در مناطق بازآفرینی شهری به حقوق خود در حوزه نوسازی و ساماندهی واقف شوند و جهش بزرگی را در این زمینه شاهد باشیم. با محبوبیت واقعی

لزوم ابتکارات محلی در زمینه مقاوم سازی مسکن
آیینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نوسازی مسکن گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری «شاید صلاح نباشد که دولت مستقیماً مداخله کند، بلکه سرمایه گذاران را به طرق مختلف تشویق به ساخت و ساز مستحکم 4 و 5 طبقه قابل دسترس کند. ” داشته باشند و منطبق بر روح و فرهنگ ایران باشند»، ما به دنبال تشویق سرمایه گذاران به حضور در پارچه های فرسوده هستیم.

وی افزود: وی همچنین تاکید کرد که کار باید با ابتکار انجام شود و امیدوارم با همکاری اعضای شورای اسلامی شهرها شاهد ابتکارات بومی در این حوزه باشیم که تاکنون بیش از 294 شهر آماده شده و . بسته تشویقی محلی خود را تصویب کرد و اعضای شورای اسلامی شهرها نقش مهمی در تهیه این بسته‌های تشویقی داشته‌اند. امیدواریم با حضور پر رنگ آن، نوسازی پارچه های فرسوده تسریع شود.

با اجرای تفاهم نامه از ساختمان ها در بافت های ناکارآمد حفاظت کنیم
در ادامه جلسه شهرام دبیری رئیس شورای عالی استان ها نیز خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه با شرکت نوسازی شهری ایران به منظور هماهنگی و انسجام بیشتر برای احیای بافت های فرسوده و ساماندهی غیررسمی منعقد شد. شهرک های سراسر کشور و تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه تمام ظرفیت های دولت، وزارت راه و شهرسازی، اعضای شورای اسلامی شهرها، شهرداری ها، مردم و سرمایه گذاران نسبت به احیای بافت فرسوده اقدامات موثری انجام دهند. سازه ها را در مدت زمان کوتاهی خارج کنید.

وی ادامه داد: بسیاری از وظایف شوراها به این موضوع مربوط می شود و طبق قانون وظایف مختلفی برای شوراها در حوزه بازآفرینی شهری تعریف شده است که همکاری با مسئولان اجرایی، نهادها و سازمان های مرتبط در حوزه اجتماعی، فرهنگی است. مسائل اقتصادی و عمرانی، برنامه ریزی در خصوص مشارکت مردم در انجام اقدامات اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و آموزشی، تشویق مردم به توسعه مراکز گردشگری، فرهنگی و ورزشی و از همه مهمتر وضع قوانین، مقررات و ترویج سیاست های نوسازی در اماکن ناکارآمد. . زمینه ها و جلب مشارکت مردم و سرمایه گذاران از جمله این وظایف است. من معتقدم این هماهنگی و تعامل منجر به ایجاد ایمنی در زمینه های ناکارآمد می شود.

رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه نوسازی بافت های فرسوده بدون مشارکت مردم و بخش خصوصی امکان پذیر نیست، تصریح کرد: مهمترین وظیفه ما تشویق مردم و سرمایه گذاران به مشارکت در نوسازی مسکن است. بافت های فرسوده و در گام اول اعضای شورای اسلامی شهرها باید در زمینه بسته های تشویقی موجود آموزش ببینند تا بتوانند در راستای آگاه سازی مردم به فعالیت خود ادامه دهند.

من باید بگویم؛ همکاری های لازم برای تقویت نقش تسهیل گری و ظرفیت سازی شوراهای اسلامی سراسر کشور به عنوان نهاد مردمی در حوزه های هدف بازآفرینی شهری، همکاری لازم برای برگزاری نشست ها و همایش های علمی پژوهشی، آموزشی و ترویجی به منظور ارائه تجربیات در این زمینه بازآفرینی شهری در مناطق هدف، همکاری لازم است قوانین و لوایح موجود مرتبط با موضوع بازآفرینی پایدار شهری اصلاح شود و از ظرفیت‌های طرفین برای تدوین سیاست‌ها و قوانین مرتبط از جمله زمینه‌های همکاری مشترک در این تفاهم‌نامه استفاده شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=303814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.