افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

بذرپاش: راه آهن کاسپین رشت فردا با حضور مخبر به بهره برداری می رسد

  • کد خبر : 303457
بذرپاش: راه آهن کاسپین رشت فردا با حضور مخبر به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار آیرینمهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه راه آهن خزر رشت پنجشنبه 10 خرداد ساعت 14:03 با حضور سرپرست ریاست جمهوری به بهره برداری می رسد. بریفر، محمد. مخبر و دریای خزر به خلیج فارس متصل می‌شود که اتفاقی بی‌سابقه در […]

به گزارش خبرنگار آیرینمهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه راه آهن خزر رشت پنجشنبه 10 خرداد ساعت 14:03 با حضور سرپرست ریاست جمهوری به بهره برداری می رسد. بریفر، محمد. مخبر و دریای خزر به خلیج فارس متصل می‌شود که اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ کشور است و نقش کریدوری جمهوری اسلامی را به همراه دارد.

وی در ادامه گفت: رشد تولید مسکن و ساختمان در سال 1402 مثبت 7.1 بوده و این رقم پایینی در تاریخ کشور است. این در حالی است که در ابتدای دولت شاهد رشد منفی 13 درصدی بودیم. این مقایسه نشان دهنده اقداماتی است که در دولت شهید رئیسی در این زمینه انجام شده است.

بذرپاش با بیان اینکه در 3 ماهه امسال 55 درصد رشد ترانزیت داشتیم، خاطرنشان کرد: در سال 1402 نسبت به سال 1401 رشد 58 درصدی داشتیم و رشد حمل و نقل جاده ای در سه ماهه امسال 69 درصد بوده است. تلفات تصادفات رانندگی که باید تلاش کنیم تا حد امکان کاهش یابد، در فروردین و اردیبهشت 10 درصد کاهش تصادفات فوتی داشته است. بر اساس برنامه، این شاخص باید سالانه 10 درصد کاهش یابد. آرزوی چندین سال

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ادعاهای کذب در مناظره های انتخاباتی اظهار داشت: تعداد نهضت ملی مسکن از مرز دو میلیون و 653 هزار گذشت و 560 هزار واحد به مردم تحویل داده شده است. از 23 آبان ماه ساخت 2 میلیون و 563 هزار واحد را آغاز کرده ایم که یک رکورد در حوزه املاک کشور محسوب می شود و امیدواریم در دولت بعدی نیز این شتاب را ادامه دهیم.

وی گفت: در حوزه مسکن روستایی 300 هزار واحد از 550 هزار مسکن آغاز شده تحویل شده است که این روند باید ادامه داشته باشد و امیدواریم تا پایان سال به 800 هزار واحد برسیم.

بذرپاش با اشاره به رای دیوان عدالت اداری مبنی بر آزادسازی قیمت بلیت گفت: صدور مجوز دستمال کاغذی از مرز 290 هزار گذشت، دیوان عدالت اداری تصمیم به آزادسازی قیمت بلیت پروازهای داخلی گرفته است این حکم قابل اجرا نیست. دستور توقف این حکم لغو شده است. بنابراین با این حکم دادگاه، سیستم عرضه و تقاضا زمانی قیمت را تعیین می کند که در هوانوردی ناهماهنگی جدی بین عرضه و تقاضا داشته باشیم. بخش و ناوگان هنوز با تقاضا فاصله دارد، ما با قیمت بلیت موافقیم، معتقدیم شورای عالی هواپیمایی می تواند قیمت را تعیین کند، البته ما به قانون احترام می گذاریم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=303457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.