افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

ابرپروژه های تکمیل شده در دولت سیزدهم تسریع در پروژه های کهگیلویه و بویراحمد

  • کد خبر : 303133
ابرپروژه های تکمیل شده در دولت سیزدهم تسریع در پروژه های کهگیلویه و بویراحمد

صدیقه امیدی بازار: کهگیلویه و بویراحمد استانی است که دارای منابع طبیعی فراوان و معادن و نفت و گاز و آب فراوان است و با وجود هر چه که دارد به تناسب پتانسیل خود رشد نکرده است و توسعه متوازن حلقه مفقوده حرکت رو به جلو است. . اما در این میان و در میان […]

صدیقه امیدی بازار: کهگیلویه و بویراحمد استانی است که دارای منابع طبیعی فراوان و معادن و نفت و گاز و آب فراوان است و با وجود هر چه که دارد به تناسب پتانسیل خود رشد نکرده است و توسعه متوازن حلقه مفقوده حرکت رو به جلو است. .

اما در این میان و در میان دسیسه‌ها و کارهای ناتمام، دولت سیزدهم توانست چندین پروژه را که دهه‌ها طراحی می‌کردند، به سرانجام برساند.

اگرچه طی سالیان متمادی صدها پروژه در دولت‌های مختلف تعریف شد، اما اعتبارات قطره‌ای و روند لاک پشتی پروژه‌ها باعث شد قطار توسعه در این استان در ایستگاه‌های آغازین بماند و تکمیل پروژه‌ها فرسوده شود.

در کهگیلویه و بویراحمد انباشت پروژه ها باعث شد روند پیشرفت با مشکل مواجه شود و دولت سیزدهم توانست با تلاش مضاعف چند پروژه مهم استان را به بهره برداری برساند و گام مهمی در توسعه و اشتغال بردارد. ایجاد در استان که کمک زیادی کرده است ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: دولت شهید رئیسی توانست در مدت 3 سال کلان پروژه های روی زمین مانده در استان کهگیلویه و بویراحمد را به اتمام برساند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: دولت شهید رئیسی توانست عمده پروژه هایی را که در استان روی زمین مانده بود، از جمله بزرگراه پاتاوه – دهدشت، تنگ، به سرانجام برساند. سد سرخ چم شیر. سد و پتروشیمی گچساران در مدت 3 سال.

علی احمدزاده افزود: شعار دولت شهید رئیس جمهور «دولت مردمی، ایران قدرتمند» بود و یکی از راهبردهای آن تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان، تسریع در پروژه ها و پرهیز از ادعاهای بی اساس بود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور طی سفرهای استانی از تمامی پروژه ها بازدید و از نزدیک با مردم گفتگو کرد، گفت: مشکلات مردم در مناطقی که پروژه ها در آن انجام می شود نیز بررسی و اقدامات لازم در این زمینه انجام شد. .

استاندار کهگیلویه و بویار احمد تصریح کرد: در سفر اول و دوم شهید رئیسی به استان اعتبارات قابل توجهی تخصیص یافت که به اتمام پروژه ها و طرح ها سرعت بخشید.

احمدزاده تصریح کرد: احیای کارخانه قند یاسوج، بهره برداری از بزرگراه پاتاوه – دهدشت، تکمیل سد چمشیر، تکمیل و راه اندازی پتروشیمی گچساران از خدمات بزرگ دولت سیزدهم است.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد: هفت میلیارد تومان در اولین سفر هیات دولت سیزدهم به استان وارد استان شد.

معاون اقتصادی استانداری و بویراحمد کهگیلویه در این خصوص در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در اولین سفر هیات دولت سیزدهم به استان هفت میلیارد تومان وارد استان شد.

ابرپروژه های تکمیل شده در دولت سیزدهم تسریع در پروژه های کهگیلویه و بویراحمد

احسان عسکری افزود: یکی از مهمترین برنامه های دولت در استان احیای صنعت مادر استان یعنی کارخانه قند یاسوج بود. در اولین سفر رئیس جمهور به استان چهار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت. فعالیت مجدد کارخانه قند یاسوج

وی بیان کرد: در زمستان 1400 فرآیند نوسازی و احیای کارخانه با اعتباری بیش از 170 میلیارد تومان آغاز شد و با دغدغه رئیس جمهور در نهایت به بهره برداری رسید.

عسگری تصریح کرد: کارخانه قند یاسوج قدیمی ترین کارخانه در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در سال 1346 تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت پتروشیمی گچساران در دو دهه 50 درصد بوده است، گفت: در دولت سیزدهم این پروژه در کمتر از دو سال به بهره برداری رسید.

عسگری افزود: این امر مانع از خام فروشی فرآورده های نفتی شد.

در دولت سیزدهم با وجود پروژه های نیمه تمام در دوران استالین و کهگیلویه و بویراحمد، پروژه های بسیاری شتاب گرفت و پروژه های متعددی در حوزه های زیربنایی، اقتصادی، خدمات عمومی و اشتغال در استان اجرا شد.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد: در دولت سیزدهم طی دو سال 12 هزار تن سردخانه در کهگیلویه و بویراحمد ساخته شد.

در این خصوص رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: یکی از مشکلات کشاورزان استان نبود سردخانه بود که در دولت سیزدهم احداث شد. در دو سال.

علی معتمدی افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون کل زیربنای سردخانه استان 17 هزار تن بوده که 12 هزار تن آن در دولت سیزدهم ساخته شده و 24 هزار تن در دست ساخت است.

سالانه 900 هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود که از این میزان 300 تن محصول اعم از محصولات پروتئینی و گیاهی قابل ذخیره سازی برای سایر فصول سال است.

ابرپروژه های تکمیل شده در دولت سیزدهم تسریع در پروژه های کهگیلویه و بویراحمد

تلاش دولت سیزدهم در مناطق محروم برای تحقق پروژه ها از چشم هیچکس نمی گذرد و یکی دیگر از این پروژه ها سد تنگ سرخ است که یکی از پروژه های مهم کهگیلویه و بویراحمد است و 11 سال از عمر آن می گذرد. توسعه و در دولت سیزدهم عملیات فرسایش ساخت آن تسریع شد و در حال نزدیک شدن به ایستگاه نهایی و آبگیری است.

400 میلیارد تومان اعتبار به سد تنگ سرخ شهرستان بویراحمد در سال های 1400 تا 1402 اختصاص یافت و این پروژه از 13 درصد پیشرفت خارج و به مرحله نهایی ساخت نزدیک شد.

همچنین احیای 50 واحد تولیدی راکد در کهگیلویه و بویراحمد گامی مثبت در جهت رونق اقتصادی و اشتغال زایی در این استان است و دولت سیزدهم به این نتیجه رسید که 92 درصد خانوارهای روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد به آب شرب دسترسی داشته باشند. بویراحمد. .

جاده ترانزیتی پاتاوه به دهدشت با تلاش و تزریق اعتبارات دولت سیزدهم و در دومین سفر دور دوم رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.

پروژه مهم دیگری که در دولت سیزدهم به پایان رسید و طومار ۲۹ ساله ساخت آن بسته شد، جاده ترانزیتی پاتاوه به دهدشت است که با همت و تزریق اعتبار دولت سیزدهم و در دور دوم ریاست جمهوری به بهره برداری رسید. رسید سفر به کهگیلویه و بیراحمد.

ابرپروژه های تکمیل شده در دولت سیزدهم تسریع در پروژه های کهگیلویه و بویراحمد

جاده ترانزیتی 136 کیلومتری پاتاوه به دهدشت مهمترین پروژه راهسازی کشور در دولت سیزدهم محسوب می شود که 400 روستا را از رکود خارج کرد.

عملیات اجرایی آن از دهه 70 آغاز شد و هزار و 400 میلیارد تومان برای این پروژه اقتصادی و عمرانی هزینه شد.

با نیمه کاره ماندن دولت سیزدهم اکنون 877 پروژه نیمه تمام در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در انتظار دولتی است که بتواند مانند دولت سیزدهم به پروژه ها سرعت ببخشد و روند گذشته فرسودگی پروژه های سنگفرش را متوقف کند. مسیر توسعه در استان کم بهره از آنچه دارید خلاص شوید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=303133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.