افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

قالیباف: قانون اقدام راهبردی مانع از احیای برجام نشده است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 303125
قالیباف: قانون اقدام راهبردی مانع از احیای برجام نشده است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر ، محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه ویژه خبری درباره برنامه خود برای بخش کشاورزی گفت: کشاورزی یکی از مهم ترین بخش های ماست و به طور مستقیم ۴ میلیون کار در این بخش در حوزه امنیت غذایی و به ویژه کالاهای اساسی، بحث کشاورزی بسیار مهم است و […]

به گزارش خبرنگار مهر ، محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه ویژه خبری درباره برنامه خود برای بخش کشاورزی گفت: کشاورزی یکی از مهم ترین بخش های ماست و به طور مستقیم ۴ میلیون کار در این بخش در حوزه امنیت غذایی و به ویژه کالاهای اساسی، بحث کشاورزی بسیار مهم است و نیاز به خودکفایی در برخی محصولات حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل ما همین یک سال است یک پیاز گران می شود و یک سال سیب زمینی چون برنامه کوچک ما در این زمینه خوب نیستیم. با این حال، بخش مهمی از آبیاری کشاورزی ما سنتی است و آبیاری زیرزمینی دیگر منسوخ نشده است. تحولات در این زمینه باید گام به گام دنبال می شد. ولی نمی گذرم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: قیمت نهایی شد وقتی محصولی به دست مردم می رسد، خیلی بیشتر از پولی است که به دست تولیدکننده یا خود شخص می رود. مزرعه دار و گاهی 70 درصد قیمت محصولات کشاورزی در اختیار واسطه ها قرار می گیرد.

قالیباف ادامه داد: ما بر تصمیم خود ثابت قدم هستیم گرفتن در حوزه کشاورزی نداریم. برنامه کوچک در حوزه کشاورزی نمی توان دقیق و قابل اعتماد بود و مدیریت ما در این کار به گونه ای بوده که نتوانسته ایم بر مشکلات این حوزه فائق آییم.

وی تصریح کرد: کشاورزی سنتی را در برنامه بگذارید هفتم توسعه دیده شده است. یکی از مشکلات مهم در حوزه کشاورزی واردات بی روش فقط این را در برنج و چای می بینیم و باید حلش کنیم. در قیمت محصولات کشاورزی نیز باید اصلاحاتی صورت گیرد.

قالیباف ادامه داد: در بسیاری از بذرها مانند ذرت و دانه های روغنی مشکل داریم و بیشتر واردکننده هستیم و باید این مشکل برطرف شود. فکر نمی کنم تا سال آخر برنامه ای را دنبال کنیم. باید برنامه ریزی شود هفتم توسعه تفصیلی باید اجرا شود و روند اجرای آن ادامه یابد و به سال گذشته موکول نشود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در میزگرد سیاسی به این موضوع اشاره کردم. موضوع سیاست خارجی بسیار مهم و یکی از اولویت های دولت چهاردهم است. ما یک مشکل جدی داریم و درست است که بخشی برای خنثی کردن تحریم ها داریم که یک کار طولانی مدت است. ولی رفع تحریم نیز باید به دنبال داشته باشد. آرشیو شانگهای و ترمز شما باید آن را در نظر بگیرید.

وی افزود: مذاکرات در حوزه هسته ای برای رفع تحریم ها در حال انجام است. آنها توافق و قانون اقدام راهبردی مجلس که گفته می شود مانع احیاء می شود توافق این درست نیست

وی ادامه داد: چرا گفته می شود این قانون مانع اجرای برجام شد؟ مصوبه ای در شورای عالی امنیت ملی داریم که مجلس قانونی را مطابق با خروج غرب از برجام تصویب کند. این قانون شورای اسلامی دست تیم مذاکره کننده ما را پر کرد.

قالیباف گفت: ما چطور از آمریکا هستیم؟ یک چیز آیا می خواهیم بگوید دست ما نیست و دست کنگره است؟ قانون اقدام راهبردی را هم در شورای اسلامی تصویب کردیم و باعث شد از انفعال خارج شویم. ما پیشنهاد روشنی دادیم که این اقدام بجای یک عمل باشد

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما به یکباره به همه تعهدات خود عمل کردیم. ولی اقدامی نکردند. در ماده 6 قانون اقدامات راهبردی برای لغو تحریم ها و حمایت از حقوق مردم ایران به اقدام ما آمده اند. بجای این اقدام آنهاست و باید برای منافع اقتصادی به دست مردم برسد. من قطعا به دنبال لغو تحریم ها هستم.

قالیباف گفت: روستا باید صاحب و مدیری پیدا کند. ما باید به آنها توجه کنیم. مردم می خواهند و باید مسکن، بهداشت، خدمات و تولید داشته باشند. کار داشته باشند و سازنده باشند.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری همه شهرستانی ها فعال هستند و باید از این ظرفیت استفاده کرد. اهالی شهر گاهی با زمین برای مسکن و در برنامه مشکل دارند. هفتم راه حلی برای مشکل مسکن آنها ارائه شده است و باید کاری کنیم که آنها از روستاها مهاجرت نکنند.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مورد نیاز کت و شلوار حقوق با ورم گفت: مردم می گویند حقوق صعود می کنیم ولی نه به اندازه تورم وقتی بودجه تهیه و در مجلس تصویب می شود، بودجه دولت نیست، بلکه این بودجه به معنای جان مردم است و اگر کسری بودجه باشد تورم ایجاد می شود.

قالیباف تصریح کرد: افزایش بودجه متناسب با تورم در برنامه ششم توسعه متوقف شد ولی طبق برنامه هفتم توسعه ای رسیده است که باید افزایش یابد. حقوق متناسب با تورم باشد. برای جبران شکاف بین حقوق و تورم باید سیاست جبرانی داشته باشیم.

او ادامه داد: مثلا 20 درصد افزایش حقوق تورم 35 درصدی داریم که فاصله بین آن باید از نقطه رشد اقتصادی پوشش داده شود و از طرفی یک سری کالاهای اساسی با ارائه پاداش به مردم تحویل داده شود و سیاست باید جبرانی اجرا شود. . البته وظیفه اصلی ما کنترل تورم است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: تصمیمات خلق الساعه مشکلاتی را که در سال 2019 در بورس شاهد بودیم ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: در قانون کار و در برنامه هفتم توسعه تعدیل بین حقوق و تورم آمده است و حتما این الزام را در دولت انجام خواهم داد.

قالیباف در مورد تخصیص نیروهای شرکتی اظهار داشت: آگاهی از یک مشکل و امکان اجرای آن بسیار مهم است. در میزگرد هم گفتم که بین نیروهای شرکتی و نیروهای رسمی قضایی او متولد شده است و به نظر می رسد یک شهروند درجه یک است. و مدرک آنها در رتبه دوم قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: گاهی اوقات میوه راستی نیروهای قراردادی و شرکتی بیشتر از نیروهای رسمی هستند. ولی امنیت شغلی ندارند. حقوق آنها کمتر دریافت می کنند و این برده داری قرن بیستم است یکی این شرکتی است که قرار است از ما خدمات بخرد، چرا که نه؟ شرکت های بزرگ، دارای شخصیت حقوقی آیا باید خدمات بخرید؟

وی تاکید کرد: موضوع تشکیلات پرسنل در مجلس تصویب شد و تنها یک مشکل در مجمع مطرح است. این موضوع را حتما در دولت آینده پیگیری خواهم کرد زیرا این ساماندهی و تغییر وضعیت نیروهای شرکتی برای دولت بار مالی ندارد.

قالیباف گفت: امسال تناسب حقوق بازنشستگان را اجرا کردیم. امروزه آسایش و آرامش برای یک بازنشسته مهم است. در دوره قبل از انتخابات گفتم به بازنشستگان این اطمینان را می دهم که اگر فرزندانشان بدون هیچ چیز در یخچال به خانه برمی گردند نگران نباشند و من این مشکل را حل می کنم، می خواهم آسایش و آرامش داشته باشند.

وی در خصوص بورس گفت: امروز بورس در شرایطی است که بانک مرکزی سود سپرده های بلندمدت را تضمین کرده است و آیا در این شرایط بورس رونق خواهد گرفت؟ هر دو بازار اولیه و ثانویه باید در نظر گرفته شود. اقتصاد ما قابل پیش بینی نیست و یک شبه 4200 تومان سود کرده ایم. البته خود بورس هم مشکلاتی دارد و باید رفع شود. بورس فرصت خوبی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: قطعا در یک سال اول می توانیم ثبات را به بورس برگردانیم.

قالیباف درباره بازماندگان اقدامات نیز گفت: مجلس در مورد این دسته از افراد قانونی تصویب کرده و باید اعمال شود.

وی تاکید کرد: تمام وعده ها را در گذشته داده ام، به آنها عمل کرده ام و کارنامه ام مشخص است و معتقدم این ظرفیت در کشور وجود دارد. الان سه و نیم یارانه ای که می دهیم هدر می رود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=303125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.