افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

افت قیمت گسترده در بازار خودرو/ قیمت این خودرو 90 میلیون تومان بود

  • کد خبر : 30270
افت قیمت گسترده در بازار خودرو/ قیمت این خودرو 90 میلیون تومان بود

اواسط اردیبهشت ماه امسال، شورای رقابت قیمت 17 خودرو مونتاژی را تعیین و همچنین تصویب کرد که خودروها تنها از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه شود. اما آنچه در عمل مشاهده شد، عدم تمکین خودروسازان از قیمت های مذکور و عدم عرضه خودرو بود. اما با ادامه فشار خودروسازان بخش خصوصی به شورای رقابت، […]

اواسط اردیبهشت ماه امسال، شورای رقابت قیمت 17 خودرو مونتاژی را تعیین و همچنین تصویب کرد که خودروها تنها از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه شود. اما آنچه در عمل مشاهده شد، عدم تمکین خودروسازان از قیمت های مذکور و عدم عرضه خودرو بود.

اما با ادامه فشار خودروسازان بخش خصوصی به شورای رقابت، هفته گذشته این شورا تصمیم گرفت قیمت خودروها را بازنگری کند و حداقل 50 تا 260 میلیون تومان به قیمت‌های مصوب قبلی اضافه کند تا رضایت حاصل شود. از خودروسازان خصوصی هستند و بیشتر به پیشنهاد خودرو به مردم علاقه مند هستند. بر این اساس شورای رقابت، شورای دوستی با خودروسازان به عضویت مجمع درآمدند و به خواسته آنها یعنی گران فروشی رسیدند.

نکته جالب اینجاست که شورای رقابت مبنای قیمت گذاری را صورت های مالی سال 1401 و همچنین سه ماهه اول سال 1402 خودروسازان اعلام کرده است. اگرچه کارشناسان می گویند صورت های مالی سه ماهه آخر سال 1401 و سه ماهه اول سال جاری حسابرسی نشده و در دسترس عموم نیست و در این زمینه به نظر می رسد قیمت ها با مذاکره سازنده تعیین شده است. شورای خودرو و رقابت

بر اساس این گزارش، آیت الله سیدابراهیم رئیسی شب گذشته (یکشنبه) در جلسه هیات دولت با بیان اینکه شورای رقابت با چه توجیهی اقدام به افزایش قیمت خودروهای مونتاژی کرد؟ معاون رئیس جمهور ابتدا رئیس جمهور و وزرای دارایی و امنیت را مأمور بررسی و اصلاح این روند کرد.

رئیس جمهور گفت: در سال «رشد تولید و کنترل تورم» قابل قبول نیست که یک دستگاه بدون اخذ مجوزهای لازم، قیمت کالاها را افزایش دهد و نهادها باید مجبور شوند با گرانی کنار بیایند. و تورم

بر اثر این موضوع امروز (دوشنبه 5 تیرماه) بازار خودروی پایتخت شاهد روند نزولی قیمت ها به ویژه در رده خودروهای مونتاژی بود که قیمت برخی خودروهای تولیدی مونتاژکاران از جمله سیستم تعلیق کلوت اتوماتیک 90 میلیون تومان و پیکاپ فوتون بنزین (اتوماتیک) 95 میلیون تومان سقوط کرد که بیشترین افت قیمت در بازار بود.

در عین حال قیمت کلاچ بریک اتوماتیک در بازار 1.78 میلیارد تومان و قیمت کارخانه آن 1.873 میلیون تومان است.

دیگنیتی پرایم امروز با 80 میلیون تومان کاهش نسبت به دیروز به 1.7 میلیارد تومان، دیگنیتی پرستیژ با 75 میلیون تومان کاهش به 2.25 میلیون تومان، فیدلیتی سون با 70 میلیون تومان کاهش به 1.630 میلیون تومان و آسانا دنده A با افت 70 میلیون تومانی رسید. میلیون تومان به یک میلیارد و 580 میلیون تومان رسید.

قیمت فردا T5 امروز با 65 میلیون تومان کاهش به 1.4 میلیارد تومان، لاماری اما با 60 میلیون کاهش به 1.8 میلیارد تومان رسید و فیدلیتی پنج نفره نیز با 1.59 میلیارد تومان کاهش قیمت.

در گروه مدیران خودرو نیز افت 6 تا 60 میلیون تومانی قیمت خودرو به ثبت رسید. بیشترین افت قیمت مربوط به تیگو 8 پرومکس و تیگو 8 پرومکس IE هر کدام با 60 میلیون تومان بوده و پس از آن تیگو 7 پرو با 55 میلیون تومان، فونیکس اف ایکس (1.6) با 50 میلیون تومان، تیگو 7 (IE ) با 35 میلیون تومان در رتبه های بعدی قرار دارند. و آریزو 6 پرو 30 میلیون تومان از قیمت خود را از دست داد.

در گروه کرمان موتور امروز افت قیمت جزئی بود. جک J4 با پنج میلیون تومان کمترین افت قیمت و قیمت 720 میلیون تومانی را در بازار داشت (قیمت کارخانه 765 میلیون تومان) و KMC J7 و جک S5 هر کدام با 30 میلیون تومان کاهش بیشترین افت قیمت را ثبت کردند.

در گروه ایران خودرو، مجموعه فوتون بنزین (اتومات) امروز با کاهش 95 میلیون تومانی، یک میلیارد و 965 میلیون تومان در بازار ضرر کرده است.

همچنین هایما اس ۷ پلاس سفارشی ۵۵ میلیون تومان، هایما اس ۷ پلاس و پیکاپ فوتون دیزل هر کدام ۴۰ میلیون تومان، هایما اس ۸ و هایما اس ۵ پلاس هر کدام ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشتند.

۲۲۳۲۲۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=30270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.