افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

روسیه در بخش نفت و گاز افغانستان سرمایه گذاری می کند

  • کد خبر : 302549
روسیه در بخش نفت و گاز افغانستان سرمایه گذاری می کند

به گزارش بازار، در هشتاد و هشتمین گزارش از مجموعه گزارش‌های «پایش تحولات تجارت جهانی» مجموعه‌ای از تحولات اخیر در لایه‌های جهانی و منطقه‌ای محیط ژئواکونومیک ایران و خلاصه‌ای از آخرین گزارش‌های بین‌المللی ارائه شده است. و انتشارات در قالب تحقیق و کتاب جدید می آید. پس از تقابل تعرفه‌ای چین با سیاست‌های آمریکا، حلقه […]

به گزارش بازار، در هشتاد و هشتمین گزارش از مجموعه گزارش‌های «پایش تحولات تجارت جهانی» مجموعه‌ای از تحولات اخیر در لایه‌های جهانی و منطقه‌ای محیط ژئواکونومیک ایران و خلاصه‌ای از آخرین گزارش‌های بین‌المللی ارائه شده است. و انتشارات در قالب تحقیق و کتاب جدید می آید.

پس از تقابل تعرفه‌ای چین با سیاست‌های آمریکا، حلقه انگشتان آمریکا بر گلوی اقتصاد چین تنگ‌تر شده و اوضاع به جایی رسیده است که آمریکا پیگیرانه به دنبال همکاری متحدان غربی خود بوده است. در طول مسیر. برای تحت فشار قرار دادن چین اتحادیه اروپا با تایید ضمنی رویکرد ایالات متحده، در حال بررسی تخلفات تجاری چین به منظور طراحی یک برنامه جامع برای مقابله با نفوذ جهانی این کشور است.

آنچه مسلم است این است که تلاش های مستمر غرب برای شعله ور کردن این جنگ تجاری تمام عیار و همچنین افزایش فشار اقتصادی این کشورها بر روسیه به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، در خطر مواجه شدن با اثرات منفی جهان است . ناشی از این اقدامات، از جمله اختلال در تجارت و افزایش تورم.

کشورهای منطقه نیز از این تنش ها در امان نیستند و تهدیدهای غرب مبنی بر صادرات یا صادرات مجدد محصولات تحریم شده به روسیه از طریق امارات متحده عربی، گریبان مقامات این کشور را نیز گرفته است.

روسیه همچنان در تلاش برای افزایش تجارت با کشورهای منطقه است و اخیراً تمایل خود را برای سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز افغانستان اعلام کرده است.

با دعوت ترکیه به شورای همکاری خلیج فارس برای افزایش همکاری های اقتصادی، برگزاری کنفرانس چشم انداز 2030 بین عربستان و ژاپن و خرید بخشی از سهام بخش نفت و گاز پاکستان توسط بخشی از آرامکو عربستان، به نظر می رسد این کشورها در منطقه به دنبال افزایش تعاملات تجاری و کاهش اثرات تنش های بین المللی است.

قزاقستان و عمان با توسعه مسیر ترانزیتی بین المللی خزر، با افزایش ظرفیت حمل و نقل هوایی به رونق اقتصادی و تجارت بین کشورهای منطقه کمک خواهند کرد.

در بخش گزارش‌های جدید، با گزارش اخیر فقر، UNCTAD بینش‌های جدیدی را در مورد استراتژی‌های مؤثر برای مبارزه با فقر ارائه کرده است و به طور فزاینده‌ای نیاز به هماهنگی بیشتر بین رویکردهای جهانی را یادآوری می‌کند. پیشرفت های ژاپن در حوزه دیجیتال و مسیری که این کشور طی کرده است نیز مبنای نگارش گزارش بانک جهانی بوده است که می تواند راهنمای جامعی برای اقتصادهای در حال توسعه باشد.

گزارش دیگری که توسط بانک جهانی در مورد توانمندسازی شرکت های برق منتشر شده است، مروری جامع از چالش های این شرکت ها در مسیر انتقال انرژی ارائه می دهد.

در نهایت، گزارش مطالعات اقتصادی بانک جهانی در سوریه، که تصویری غم انگیز از بحران کنونی و چگونگی فروپاشی رفاه خانوارها در این کشور ارائه می دهد، تأییدی بر نیاز فوری به کمک های بشردوستانه جامع و راه حل های اقتصادی پایدار است.

مرکز پژوهش‌های اتاق ایران در اقدامی منسجم و کارشناسی، تهیه و انتشار مجموعه‌ای از گزارش‌های «پایش تحولات تجارت جهانی» را با هدف بررسی رویدادهای کلیدی محیط ژئواکونومیک ایران در دستور کار قرار داده است. موضوعات مهم روز را از منظر تأثیرگذاری بر دیپلماسی اقتصادی و موقعیت ژئواکونومیک ایران مورد بحث و بررسی قرار دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=302549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.