افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

تصاویر/ بازیگران معروف سریال آینه 36 سال پیش

  • کد خبر : 302481
تصاویر/ بازیگران معروف سریال آینه 36 سال پیش

به گزارش سرویس سرگرمی و آموزش صبح، سریال آینه یکی از پرمخاطب ترین سریال های تلویزیونی دهه شصت بود. کسانی که بین سال های 64 تا 66 سریال را تماشا کرده اند، دوشنبه شب هایی را به خاطر دارند که به خاطر پخش این سریال شهر خلوت می شد. هر قسمت از سریال یک مشکل […]

به گزارش سرویس سرگرمی و آموزش صبح، سریال آینه یکی از پرمخاطب ترین سریال های تلویزیونی دهه شصت بود. کسانی که بین سال های 64 تا 66 سریال را تماشا کرده اند، دوشنبه شب هایی را به خاطر دارند که به خاطر پخش این سریال شهر خلوت می شد.

هر قسمت از سریال یک مشکل خانوادگی را ارائه می کرد و به دو قسمت تقسیم می شد. وقتی خانواده مشکلی را با رفتارهای اشتباه پیچیده کردند و قسمت دوم با عنوان “زندگی شیرین می شود” برای نشان دادن راه صحیح مقابله با آن مشکل یا اصلاح آن رفتار اشتباه بود. این سریال به نویسندگی ایرج بقایی کرمانی و احمد بهبهانی و کارگردانی دو فصل آن توسط غلامحسین لطفی ساخته شده است. بازیگران زیادی در این سریال حضور داشتند. چه بازیگران سرشناسی و چه کسانی که اولین حضور خود را در دنیای تصویر تجربه می کردند. برخی از آنها هنوز مشغول بازیگری هستند و برخی دیگر در فیلم و سریال حضور ندارند.

رویای افشار

رویا افشار شاید شناخته شده ترین بازیگر آینه باشد. او در سال 64 در این سریال بازی کرد، در حالی که پیش از آن در سریال های کمتر موفق بازی کرده بود. پس از این سریال تا سال 68 در چندین فیلم و سریال حضور داشت که از آن جمله می توان به سریال در خانه به کارگردانی بیژن بیرنگ و مهران رسام و فیلم شاید روزی دیگر ساخته بهرام بیضایی اشاره کرد. اما از سال 68 به یکباره بازیگری را کنار گذاشت تا اینکه در سال 1359 با سریال سیب ترش خسرو معصومی به دنیای بازیگری بازگشت و پس از آن تا امسال در چندین فیلم و سریال حضور داشت. آخرین فیلم سینمایی مامان ساخته آرش انیسی است که در جشنواره سی و نهم فجر به نمایش درآمد و قرار است به زودی اکران شود. همچنین سریال آنتن که سال گذشته از شبکه نمایش خانگی پخش شد.

مرجانه

مرجانه گلچین

بازیگری را با سریال آینه شروع کرد. پس از آن به یکی از چهره های ثابت سریال های تلویزیونی تبدیل شد. از جمله ازدواج پرماجرا و سریال محبوب آینه عبرت. در دهه 70 در فیلم های بیشتری ظاهر شد و سپس با سریال بزنگاه رضا عطاران در نقشی کمدی ظاهر شد. بازخورد او از این کمدی به قدری خوب است که رسماً بازیگر نقش های کمدی می شود.

مهین

مهین شهابی

مهین شهابی یکی از بازیگران مطرح و مطرح تئاتر، سینما و تلویزیون بود که کار خود را از تئاتر آغاز کرد و بعدها در سینما و تلویزیون ظاهر شد. محمود استاد محمد درباره بازی خود در نمایش خولیان و خوزیان که قبل از انقلاب تمرین می کرد و اجرا نشد، نوشته است: مهین شهابی به طرز دیوانه کننده ای در این نمایش خوب بود.

شهابی یکی از بازیگران اصلی آینه بود و بعدها در سریال ها و فیلم های زیادی بازی کرد.

یک محراب

اسماعیل محرابی

اسماعیل محرابی قبل از انقلاب در تله تئاترهای مهم حضور داشت و بعد از انقلاب در سریال های پرمخاطب سربه داران، هزارداستان، بوعلی سینا و خانه سبز بازی کرده است. سریال آینه یکی از سریال های اوست که در زمان پخش خیلی خوب دیده شد.

آشا محرابی

دختر اسماعیل محرابی اولین بازی خود را در سریال آینه تجربه کرده است. همانطور که غلامحسین لطفی توضیح داد برای این سریال نیاز به یک بازیگر دختر نوجوان داشتند و آشا گزینه خوبی برای این نقش بود. آشا محرابی که در این سال ها بیشتر به تئاتر و به خصوص تئاتر کودک و نوجوان پرداخته است، در سریال های زیادی نیز بازی کرده است. آخرش گناه فرشته است که از شبکه نمایش خانگی پخش شد.

پوراندخت مهین

پوراندخت مهیمان

نام فیلم ها و سریال های او فهرست بلندبالایی است که با این سریال آینه در سال 1964 شروع می شود و تا سریال رستگاری مسعود دی نمکی ادامه دارد. میهمان درباره نقشش در سریال آینه گفت: در یکی از قسمت های سریال آینه خانه دار بودم، لباس مخمل آبی پوشیده بودم و از آن دخترانی بودم که خانه نشین شدم، بعد از سریال همه می گفتند تو این کار را نکردی. دوست دارم دختر تلخی باشم، آقا لطفی، این دختر با لباسی که به تنم کردی نمی تواند یک دختر داغ باشد در خانه به دلیل مسائل دیگر در سریال «آینه» نقش های مختلفی بازی کردم و دیگر جایی برای گفتن این که ای کاش این نقش را بازی می کردم، باقی نمانده است.

داریوش

داریوش مواکف

زمانی که داریوش مواک در سریال آینه بازی می کرد، پانزده شانزده ساله بود. بعد از آینه در چندین سریال بازی کرد اما چیزی که نامش را بر سر زبان ها انداخت سریال نوروز ۷۲ بود که اولین برنامه طنز آیتم محور تلویزیون بعد از انقلاب بود که موفقیت خیره کننده ای داشت. در سال های بعد اما بیشتر در تئاتر کار کرد.

منبع: همشهری




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=302481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.