افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

هشدار نارنجی برای تهران طوفان نزدیک است

  • کد خبر : 302263
هشدار نارنجی برای تهران طوفان نزدیک است

به گزارش بازار، هشدار نارنجی صادر کرده است: از چهارشنبه تا پنجشنبه (30 ژوئن تا 31 ژوئن) از ظهر تا شب در ساعاتی از ظهر تا شب بارش متوسط ​​تا شدید، رعد و برق و رعد و برق و در برخی نقاط در سیرا دی بارش تگرگ خواهد بود. در استان تهران به ویژه در […]

به گزارش بازار، هشدار نارنجی صادر کرده است: از چهارشنبه تا پنجشنبه (30 ژوئن تا 31 ژوئن) از ظهر تا شب در ساعاتی از ظهر تا شب بارش متوسط ​​تا شدید، رعد و برق و رعد و برق و در برخی نقاط در سیرا دی بارش تگرگ خواهد بود. در استان تهران به ویژه در شمال فیروزکوه، دماوند و آبعلی، لواسان، میگون و پردیس رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به این وضعیت هواشناسی در دامنه ها و ارتفاعات لغزنده جاده ها و با کاهش دید و اختلال در تردد، سیل و جریان آب، سیلابی شدن مسیل ها، خطر رعد و برق و تگرگ، احتمال ریزش سنگ در گردنه ها و جاده ها و احتمال خسارت باغبانی و محصولات زرایی دور از انتظار نیست.

در ادامه این توصیه آمده است: در سطح استان وزش باد بسیار شدید لحظه ای، طوفان لحظه ای و گرد و خاک در مناطق غربی و جنوبی به ویژه بعدازظهر امروز (9 خرداد) ممکن است به سازه های موقت و سست خسارت وارد کند. ، کاهش کیفیت هوا و کاهش موقت دید.

با توجه به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران، پرهیز از رانندگی و توقف در حاشیه رودخانه ها و نهرها، احتیاط در رانندگی خودرو در جاده های کوهستانی، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی به ویژه صعود به قله، پرهیز از پروازهای ورزشی و تفریحی در دستور کار قرار دارد. باید شامل بالگردها و هواپیماهای سبک، گله داری و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و ارتفاعات، اخطار به بهره برداران منابع طبیعی، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آبراه ها، پاکسازی پل ها و آماده سازی دستگاه های اجرایی و امدادی باشد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، روز شنبه (دوم تیرماه) آسمان صاف تا نیمه ابری، در ساعات شب با افزایش وزش باد و بارش های پراکنده در ارتفاعات فیروزکوه پیش بینی می شود.

ورامین با بیشینه دمای 39 درجه سانتیگراد گرم ترین فصل استان تهران در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (9 خرداد) نیمه ابری، در برخی ساعات افزایش ابر، گاهی رگبار و طوفان، بعد از ظهر وزش باد و گرد و خاک با حداقل دمای 24 و حداکثر 35 درجه سانتیگراد خواهد بود. و طی روز پنجشنبه (31 خرداد) صاف تا نیمه ابری، از بعد از ظهر افزایش وزش باد با حداقل دمای 24 و حداکثر 35 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

به گزارش ایسنا، در اخطار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی شده است که یک پدیده جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه خواهد داشت. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده مضر صادر می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=302263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.