افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

مناظره بود یا کمپین؟ / برنامه اقتصادی کاندیداها “هیچی، هیچی، هیچی” / تماشاگران بازی فرانسه و اتریش خوشحال شدند.

  • کد خبر : 302066
مناظره بود یا کمپین؟  / برنامه اقتصادی کاندیداها “هیچی، هیچی، هیچی” / تماشاگران بازی فرانسه و اتریش خوشحال شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اولین مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حدود نیم ساعت تاخیر آغاز شد. نامزدها دو ساعت قبل از شروع مناظره آمده بودند، اما تشریفات بیش از حد تلویزیونی برای این مناظره باعث شد تا برنامه دیر شروع شود. اتفاق خوشایندی نبود و نشان می دهد که وقت مردم برای […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اولین مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حدود نیم ساعت تاخیر آغاز شد. نامزدها دو ساعت قبل از شروع مناظره آمده بودند، اما تشریفات بیش از حد تلویزیونی برای این مناظره باعث شد تا برنامه دیر شروع شود. اتفاق خوشایندی نبود و نشان می دهد که وقت مردم برای کاندیداهای صدا و سیما و انتخابات مهم نیست. زیرا هیچ یک از آنها از این تاخیر و تاخیر در جلسه شکایت نکردند.

به گزارش عصر ایران، جالب اینجاست که دبیر ستاد انتخابات پیش از این گفته بود: در این دوره از مناظره های انتخاباتی، بیشتر مراسم ها که به نظر ما چندان مفید نبود، کاهش یافته است.

استفاده از مبل به جای میز برخلاف سه انتخابات گذشته جالب بود اما به نظر می رسد این مدل از نشست داووس الهام گرفته شده است. در آنجا سخنرانان کنار هم روی مبل می نشینند و درباره موضوعات مختلف صحبت می کنند.

نکته دیگر درباره میزبان مناظره است. این همه هیاهو بر سر انتخاب مجری به راه افتاد و در نهایت او وظیفه داشت زمان را به نامزدها اعلام کند. این اعلامیه می توانست با امکانات الکترونیکی پیشرفته ای که در دنیا متداول است انجام شود. به طور کلی مجری مناظره نقش گوینده ورزشگاه را دارد که اسامی بازیکنان و تعویض ها را اعلام می کند.

اما خود دید بسیار ضعیف و دور از انتظار بود. نحوه صحبت و اعلام برنامه های کاندیداها یادآور زنگ مدرسه بود. انگار معلم روی تخته سیاه نوشته بود: اگر رئیس جمهور بشی چه کار می کنی؟

به خصوص زمانی که کاندیداها برنامه های خود را در روزنامه می خواندند، مانند دانش آموزان زنگ انشا بودند، حتی برخی از آنها همان لحن کودکانه را داشتند.

هیچ کدام نتوانستند برنامه خود را برای اقتصاد کشور به روشنی به مردم ارائه دهند. از کسانی که همین الان مناظره را دیدند بپرسید برنامه اقتصادی این کاندیداها چیست و می گویند «هیچی، هیچی، هیچی» مثل «شفاعت».

نمی دانم مستند ضبط انتخابات ریاست جمهوری سال 84 ساخته مرحوم عطا افشاری، خبرنگار خوش تیپ خبرگزاری فارس را دیده اید یا نه؟ اما آنهایی که سیاستمدار نبودند و فقط می خواستند دیده شوند، همان شعارهای کلی را دیدند و راستش را بخواهید، برخی از آنها حتی بهتر بودند.

نکته دیگر درباره این مناظره، اطلاعات نادرستی بود که برخی از نامزدها به مردم ارائه می کردند. به عنوان مثال ترکیه همچنان در منطقه خاکستری FATF قرار دارد و هنوز نتوانسته مجوز لازم را دریافت کند. می گوید و بقیه کاندیداها و مشاورانی که در صداوسیما با آنها هستند به او تذکر نمی دهند که اشتباه می کند.

در پایان باید گفت که مناظره اول برای تماشاگران دیدار فرانسه و اتریش ناامید کننده و خوب بود.

27215

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=302066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.