افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

طرز تهیه رقیب قورمزابزی خوشمزه و تند

  • کد خبر : 301830
طرز تهیه رقیب قورمزابزی خوشمزه و تند

۱۴۳۱۷۷۲ 29 ژوئن 1403 06:42 خورش ریحان یکی از خورش های اصیل و خوشمزه ایرانی است که ریحان یکی از اجزای اصلی آن است و شباهت زیادی به قورمه سبزی دارد. فرارو: خورش ریحان یکی از خورش های اصیل و خوشمزه ایرانی است که ریحان یکی از اجزای اصلی آن است و شباهت زیادی به […]





۱۴۳۱۷۷۲


29 ژوئن 1403 06:42

خورش ریحان یکی از خورش های اصیل و خوشمزه ایرانی است که ریحان یکی از اجزای اصلی آن است و شباهت زیادی به قورمه سبزی دارد.

فرارو: خورش ریحان یکی از خورش های اصیل و خوشمزه ایرانی است که ریحان یکی از اجزای اصلی آن است و شباهت زیادی به قورمه سبزی دارد.

خورش ها یکی از غذاهای اصیل و پایه ثابت سفره های ایرانی است که تنوع بسیار بالایی دارد. در شهرهای مختلف ایران خورش ها به سبک ها و روش های مختلفی طبخ می شود. خورش ها معمولا با مرغ یا گوشت تهیه می شوند و به همین دلیل مقدار زیادی پروتئین دارند. خورش ریحان یک خورش سبزی بسیار لذیذ است که به دلیل وجود ریحان عطر و طعم فوق العاده ای دارد و از آش سبزی هم خوشمزه تر است. اگر از درست کردن غذاهای تکراری خسته شده اید، این خورش خوشمزه را از دست ندهید و تا پایان این مقاله با آموزش پخت خورش ریحان همراه ما باشید.

عناصر

گوشت خورش: 300 گرم

ریحان تازه: نیم کیلو

پیاز: 1 عدد

بادمجان: 3 عدد

گوجه فرنگی: 3 عدد

لیمو عمانی: ۲ عدد

نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

آب: به مقدار لازم

روغن: به مقدار لازم

طرز تهیه

برای تهیه این خورش خوشمزه ابتدا ریحان را تمیز کرده و خرد کنید. در تابه کمی روغن بریزید و ریحان ها را سرخ کنید و سپس کنار بگذارید. در مرحله بعد پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد کنید و در قابلمه ای با کمی روغن بریزید و روی حرارت گاز قرار دهید تا پیاز روشن و طلایی شود سپس تکه های گوشت را به پیاز اضافه کنید و زردچوبه بپاشید. و فلفل در بالا.

گوشت را با پیاز و ادویه دو دقیقه تفت دهید سپس 2 لیوان آب جوش اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید گوشت به مدت 1 ساعت بپزد. در همین حین بادمجان ها را سرخ کرده و کنار بگذارید. وقتی گوشت پخت، ریحان سرخ شده را به همراه بادمجان سرخ شده و لیمو عمانی به قابلمه اضافه کنید و 45 دقیقه دیگر خورش را بگذارید. در انتها گوجه فرنگی های خلال شده را روی خورش بگذارید و کمی نمک و آب داخل خورش بریزید و بعد از 20 دقیقه حرارت را خاموش کنید. در این مرحله خورش خوشمزه شما آماده سرو است و می توانید آن را با کته زعفرانی میل کنید.

نکات مهم

1- گوشت قرمز حاوی مقدار زیادی پروتئین است و بهترین غذا برای تقویت عضلات و قدرت عضلانی بدن محسوب می شود. علاوه بر این، گوشت قرمز دارای مقدار قابل توجهی امگا 3 و منبع غنی آهن است که در پیشگیری از کم خونی بسیار موثر خواهد بود. آهن از یک طرف به تولید هموگلوبین در خون کمک می کند و از طرف دیگر اکسیژن رسانی به قلب و مغز را تسریع می کند. گوشت قرمز همچنین منبع بسیار خوبی از ویتامین B است که برای متابولیسم بهتر بدن ضروری است.

اگر می خواهید خورش نازخاتون با گوشت قرمز تهیه کنید، بهتر است از گوشت بره استفاده کنید. این انتخاب بسیار با مزه است و در صورت تمایل می توانید از گوشت گاو نیز استفاده کنید که بسیار خوشمزه است. اگر می خواهید این خورش را با گوشت بره درست کنید، توجه داشته باشید که بره در حین پخت آب ریز می شود، پس آن را کمی درشت تر از گوشت گاو خرد کنید. سعی کنید گوشت ها را به یک اندازه خرد کنید تا خورش شما زیباتر شود. اگر از گوشت استخوان دار استفاده کنید خورش خوشمزه تری خواهید داشت.

2- بادمجان مهمترین چیز در این خورش است پس باید آن را سرخ کنید تا تلخی نداشته باشد. هنگام خرید بادمجان سعی کنید از اولین بادمجان های چینی استفاده کنید. زیرا بادمجان های لایه دوم و سوم معمولا پر تخم مرغ و تلخ هستند. همچنین هنگام خرید بادمجان، حتماً بادمجان های براق، بلند و سنگین را انتخاب کنید. مراقب باشید که بادمجان آسیب نبیند. هنگام خرید بادمجان توجه داشته باشید که هر چه سر بادمجان بلندتر باشد شیرین تر می شود. اگر هنگام خرید بادمجان تمام این نکات را رعایت کنید، ممکن است بادمجانی که انتخاب کرده اید همچنان تلخ باشد. اگر بادمجان تلخ است از روش های زیر برای از بین بردن تلخی بادمجان استفاده کنید.

یک بادمجان با اندازه مناسب انتخاب کنید. برای گرفتن تلخی بادمجان، پوست بادمجان را بگیرید. اما برای جلوگیری از له شدن آنها، درپوش را روی آنها قرار ندهید. آنها را تمیز بشویید؛ سپس در ظرفی با آب نمک کمی شورتر از حد معمول به مدت یک ربع تا نیم ساعت قرار دهید. سپس از آب نمک خارج کنید. با دست فشار دهید تا نمک و آب اضافی از بین برود. دیگر نیازی به شستن بادمجان ها نیست، این کار باعث از بین رفتن تلخی بادمجان ها می شود و در هنگام سرخ شدن بادمجان ها روغن کمتری جذب می کنند. روش دیگری که می توانید برای از بین بردن تلخی و روغن اضافی بادمجان ها استفاده کنید این است که بادمجان ها را بعد از سرخ شدن 2 تا 3 بار در آب جوش خیس کنید و هر بار 1 دقیقه استراحت دهید. سپس از آب خارج کرده و آبکش کنید. آب را دوباره عوض کنید و بجوشانید و این کار را انجام دهید.

3- اگر بخواهیم کاربرد انواع پیاز را به اختصار توضیح دهیم باید از پیاز زرد شروع کنیم که معروف ترین عضو خانواده پیاز است. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً شبیه پیاز قرمز است و می توان آن را به صورت خام و یا در سالاد و سس مصرف کرد. این پیاز بهترین گزینه برای غذاهای مکزیکی نیز می باشد. پیاز بنفش فیبر بیشتری نسبت به پیاز سفید و زرد دارد و به دلیل رنگ زیبایی که دارد می توان از آن برای تزئین بشقاب غذا استفاده کرد. به علاوه، گزینه خوبی برای گریل، سالاد و ساندویچ است. پیاز قرمز طعم کافی به غذا نمی دهد. بنابراین از آنها برای پخت و پز استفاده نمی شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=301830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.