افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

کمبود فضای آموزشی در جزیره خارگ/ وعده های پتروشیمی محقق نشد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 30183
کمبود فضای آموزشی در جزیره خارگ/ وعده های پتروشیمی محقق نشد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

خبرگزاری مهر – گروه استان ها، حامد عرب زاده: جزیره خارگ به عنوان مسیر اقتصادی کشور نقش مهمی در عرصه اقتصادی دارد و با پتروشیمی قطب صنعتی و اقتصادی محسوب می شود. در شرایطی که بسیاری از مدارس در شهرها و شهرستان های کشور به صورت تک فاز فعالیت می کنند، هنوز این اتفاق در […]

خبرگزاری مهر – گروه استان ها، حامد عرب زاده: جزیره خارگ به عنوان مسیر اقتصادی کشور نقش مهمی در عرصه اقتصادی دارد و با پتروشیمی قطب صنعتی و اقتصادی محسوب می شود.

در شرایطی که بسیاری از مدارس در شهرها و شهرستان های کشور به صورت تک فاز فعالیت می کنند، هنوز این اتفاق در قلب صادرات انرژی کشور رخ نداده است و دانش آموزان به دلیل کمبود و فرسودگی مجبور به حضور در مدارس و کلاس های درس در دو فاز هستند. فضای آموزشی

این جزیره شرایط ویژه ای دارد و به دلیل موقعیت جغرافیایی ظریف و مهاجرت، رشد جمعیت دانش آموزی آن نیز زیاد است و می طلبد که زیرساخت های آموزشی بر این اساس افزایش یابد.

خبر خوش پتروشیمی در سال 1391 خارگ دل مردم جزیره را شاد کرد و قرار شد مدرسه شهید مطهری ساخته شود. خارگ با کمک پتروشیمی های این جزیره انجام شود، اما با وجود ظرفیت عظیم و فراوان پتروشیمی خارگحدود 10 سال از وعده ساخت مدرسه 9 کلاسه شهید مطهری توسط این پتروشیمی می گذرد اما هنوز این وعده محقق نشده است.

زیبایی جزیره خارگ اینطور نیست که با وجود همه ظرفیت های اقتصادی و صنایع بزرگی که در آن ایجاد شده است، مدارس مخروبه باشد و کمبود فضای آموزشی برای دانش آموزان مشکل ساز باشد.

بر اساس اعلام رسمی این شرکت، در مجمع امسال پتروشیمی خارک موضوع ساخت مدرسه مطهری در جزیره نیز مطرح شد. خارگ به تصویب هیئت مدیره این شرکت رسید.

مدارس مخروبه زیبا خارگ این نیست

محمدرضا دشتی زاده ناظر ویژه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مدیرعامل شرکت پتروشیمی خارگ در یک سال گذشته با حضور مسئولان ارشد استانی اعلام کردند که نسبت به ساخت کامل مدرسه نهم کلاسه شهید مطهری متعهد خواهند بود.

تاخیر بیش از حد این پروژه نه تنها توسعه زیرساخت های آموزشی جزیره را متوقف کرده است، بلکه فرصت های منابع مالی را نیز از بین برده است. وی افزود: همچنین در آخرین جلسه ای که ماه گذشته در دولت برگزار شد، نماینده این شرکت اعلام کرد که در حال انجام فرآیند جدید مناقصه هستیم و فرآیند انتخاب پیمانکار و اجرای پروژه از اول شهریورماه آغاز می شود.

فرماندار ویژه خارگ وی تاکید کرد: تاخیر بیش از حد این پروژه نه تنها توسعه زیرساخت های آموزشی این جزیره را متوقف کرده، بلکه فرصت های دستیابی به منابع اقتصادی را نیز از دست داده است.

داشی زاده خاطرنشان کرد: انتظار می رفت پتروشیمی در این زمینه هوشمندانه عمل کند و به جای تعلل در اجرای طرح مدرسه سازی مطهری، رضایت جامعه فرهنگیان و دانش آموزان را به همراه داشته باشد. خارجی در این زمینه ارائه شده است.

وعده های پتروشیمی محقق نشد

مدیرکل نوسازی مدارس استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای توسعه زیرساخت های آموزشی استان بوشهر گام های خوبی برداشته شده است.

ابراهیم احمدی خاطرنشان کرد: بیش از 200 پروژه فعال از جمله سالن های ورزشی، زمین چمن دانش آموزی، مدارس تک کلاسه و چند کلاسه در استان وجود دارد.

وعده های بسیاری از پتروشیمی ها خارگ برای ساخت مدرسه شهید مطهری اعطا شده است اما تاکنون پس از گذشت سال ها اجرای این پروژه انجام نشده است. اضافه شد: ساخت و بازسازی مدارس در جزیره خارگ برای نوسازی مدارس استان بسیار مهم است.

مدیرعامل نوسازی مدارس استان بوشهر ادامه داد: متاسفانه وعده های پتروشیمی بسیار زیاد است خارگ برای ساخت مدرسه شهید مطهری اعطا شده است اما پس از گذشت سال ها تاکنون هیچ اجرایی از این پروژه انجام نشده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از فرصت ها برای استفاده از ظرفیت مدرسه سازان استان برای ساخت این مدرسه نیز با توجه به وعده های داده شده از دست رفته است، وجود مدارس مخروبه با چنین ظرفیت اقتصادی زیبایی جزیره است. خارگ این نیست.

انتظار می رود که صنایع مستقر در جزیره خارگ مخصوصا پتروشیمی. خارگ برای رفع مشکلات مردم و رسیدگی به نیازهای آموزشی آنها باید تلاش بیشتری صورت گیرد و زمینه تکمیل زیرساخت های آموزشی جزیره فراهم شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=30183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.