افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

شرط جالب یک مادر برای بخشیدن قاتل/مرد اعدام شده پسرش باید تمام لذتی که پسرم نداشت را جبران کند.

  • کد خبر : 301824
شرط جالب یک مادر برای بخشیدن قاتل/مرد اعدام شده پسرش باید تمام لذتی که پسرم نداشت را جبران کند.

به گزارش رکنا، خبر پاییز 91. آدم کشی مرد جوانی پس از اصابت میله آهنی به سر در تعمیرگاهی در یکی از شهرهای مرکز کشور به پلیس معرفی شد. در تحقیقات از افرادی که در تعمیرگاه حضور داشتند، یکی از آنها گفت: مردی خودرویی را برای تعمیر آورده و یکی از مکانیک ها شروع به […]

به گزارش رکنا، خبر پاییز 91. آدم کشی مرد جوانی پس از اصابت میله آهنی به سر در تعمیرگاهی در یکی از شهرهای مرکز کشور به پلیس معرفی شد.

در تحقیقات از افرادی که در تعمیرگاه حضور داشتند، یکی از آنها گفت: مردی خودرویی را برای تعمیر آورده و یکی از مکانیک ها شروع به کار روی خودرو کرد. پس از تعمیر خودرو بر سر مشکلی با هم دعوا کردند و ناگهان مرد غریبه ای میله آهنی را که در کنار تعمیرگاه بود برداشت و به سر همکارم زد. متهم نیز با خودروی خود متواری شد.

کارآگاهان جنایی در اولین اقدام از شماره پلاک خودروی متهم پرسیدند که شماره پلاک خودرو نشان می داد خودروی پژو چند روز پیش در مقابل منزل مالک به سرقت رفته است.

با روشن شدن این موضوع، این احتمال مطرح شد که جنایتکار یک سارق حرفه ای خودرو بوده است.

در مرحله بعد کارآگاهان به سراغ دوربین های مداربسته تلویزیون تعمیرگاه رفتند و در بررسی فیلم های آنها تصویر متهم فراری به دست آمد. از آنجایی که کارآگاهان مشکوک بودند که قاتل در حال فرار یک دزد خودرو است، به آلبوم مظنون اف بی آی مراجعه کردند. هویت مرد جوان با مقایسه چهره قاتل و متهمان دستگیر شده اداره آگاهی مشخص شد.

کروش سابقه سرقت خودرو داشت و پیش از آن نیز توسط پلیس دستگیر شده بود. با شناسایی هویت متهم فراری، کارآگاهان جنایی محل تردد وی را زیر نظر گرفتند و در نهایت چند روز پس از جنایت، متهم دستگیر شد.

کروش در تحقیقات اولیه به قتل اعتراف کرد: من مربی آموزشگاه رانندگی بودم اما اعتیاد باعث شد کم کم شغلم را از دست بدهم. از آنجایی که من یک راننده بسیار حرفه ای بودم، به من این فرصت را دادند که از همان کلوپ مواد مخدر یک ماشین بدزدم و من خیلی سریع پذیرفتم.

کم کم وقتی به این معنا شناخته شدم، خودم هم دستور سرقت می گرفتم. ماشین پژو 405 سفید; خودروی مشکی ال 90، پراید مشکی و… سارقان خودروهای مسروقه را سفارش می دادند و سپس به افرادی که وقف ثبت اسناد و رتبه بندی خودروهای سرقتی بودند، تحویل می دادند.

کروش گفت: خودرویی که برای تعمیر نزد مقتول برده بودم نیز سرقت شد. وقتی ناگهان در جاده خراب شد، گفتم ماشین را درست می کنم. مقتول ماشینم را تعمیر کرد اما وقتی حقوقش را به من گفت تعجب کردم. به او اعتراض کردم اما او به من گفت که می دانم ماشین را دزدیده ای، برای اینکه خودت را در معرض پلیس قرار ندهی باید این پول را بپردازی.

نمی دانستم او از کجا فهمید که ماشین دزدی شده است. اما یا باید به زور پول می دادم یا دستگیرم می کردند. سعی کردم او را متقاعد کنم که شارژ کمتری داشته باشد اما او شروع به جیغ زدن کرد و من برای مدت کوتاهی با میله آهنی که نزدیک بود به سرش زدم.

متهم جوان پس از اعتراف به جرم خود و تکمیل تحقیقات در دادگاه کیفری استان راهی محاکمه شد. اولیای دم خواستار قصاص شدند و با توجه به اظهارات متهم، بازسازی صحنه جنایت، اظهارات شهود و مدارک موجود در پرونده قضات دادگاه کیفری اسد، مجازات را برای وی در نظر گرفتند.

شرط بخشش

کوروش که به شدت توبه کرده بود در زندان سعی کرد زندگی خود را تغییر دهد و به حفظ قرآن و آموزش به زندانیان بی سواد پرداخت. کیک یک بار جوان چوبه دار او رفت اما با تلاش واحد صلح و سازش زندان والدین به او استراحت دادند.

دوره کوروش تمام شد و نام او در لیست محکومان قرار گرفت. لذا بار دیگر جلسات متعددی با اولیای دم برگزار شد و چند روز قبل از اجرای حکم، اولیای دم به احترام عید سعید قربان و به یک شرط انتقام گرفتن گذشتند.

مادر مقتول در این باره گفت: پسرم از کودکی کار می کرد و هیچ وقت نتوانست به تفریح ​​بپردازد. حتی زمانی که توانست پول دربیاورد به او مهلت نداد و در واقع نتوانست از زندگی خود استفاده کند. من قاتل او را می بخشم، اما برای جبران آن همه لذتی که پسرم نداشت، قاتل باید 50 کودک کار را به جای پسرم به مسافرت و مراکز تفریحی ببرد. به احترام عید قربان و فقط به این شرط از قصاص قاتل پسرم می بخشم.

زمانی که عامل جنایت از وضعیت خانواده مقتول مطلع شد، پذیرفت و از آنجایی که 12 سال در زندان به سر می برد، برای رعایت شرایط خانواده مقتول آزاد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=301824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.